Dužnost člana Uprave za financije trebala bi pripasti Marku Čičin-Šainu, članu Uprave Primorske banke, dok bi treći član Uprave bio Miljenko Antić, čovjek kontinuiteta u Jadroliniji, jer je on i dosad bio član Uprave
RIJEKA Alan Klanac, suvlasnik i direktor riječke konzalting tvrtke »as2con« danas bi trebao biti imenovan novim predsjednikom Uprave Jadrolinije i tako postati nasljednikom Slavka Lončara, inače najdugovječnijeg direktora u državnim poduzećima, koji je na čelu kompanije proveo 14 godina. Dužnost člana Uprave za financije trebala bi pripasti Marku Čičin-Šainu, članu Uprave Primorske banke, dok bi treći član Uprave bio Miljenko Antić, čovjek kontinuiteta u Jadroliniji, jer je on i dosad bio član Uprave kompanije zadužen za tehničke poslove. Kako neslužbeno doznajemo odabir za popunu tročlane Uprave bit će potvrđen na sjednici Nadzornog odbora Jadrolinije zakazanoj danas u 10 sati.
Sjednica Nadzornog odbora Jadrolinije bit će održana u Zagrebu, točnije u sjedištu Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture, što je promjena u odnosu na prethodni pokušaj izbora nove Uprave kada je sjednica održana u Rijeci.
Tako bi konačno trebala završiti trakavica izbora prvog čovjeka najveće nacionalne putničke kompanije, gotovo šest mjeseci od raspisa prvog natječaja, koji je bio poništen uz obrazloženje kako nitko od kandidata nije bio dovoljno dobar za Jadroliniju. Ukoliko se informacije o izboru Uprave pokažu točnim kao iznenađenje se može ocijeniti činjenica da novi ljudi u Jadroliniji ne predstavljaju klasična stranačka i politička kadrovska rješenja, već je riječ o mladim ljudima s respektabilnim referencama i zanimljivim radnim iskustvom.
Priznanje »The Economista«
Alan Klanac (rođ. 1978. godine u Rijeci) riječkoj je javnosti postao šire poznat prije nekoliko godina nakon što je objavljeno da je tjednik »The Economist« uvrstio projekt ove tvrtke pod nazivom »Model rada brodogradilišta bez poticaja« među četiri najbolja na natječaju ovog lista. Završnu prezentaciju Klanac je vodio na Sveučilištu Berkeley u Kaliforniji, gdje riječka tvrtka nije odnijela pobjedu, ali je njihova ideja o modelu rada brodogradilišta kao pružatelju kompletne usluge, od izgradnje do kasnijeg održavanja i rentanja broda, bila dobro primljena i objavljena u »Economistu«.
Klanac je studirao na Tehničkom fakultetu Sveučilišta u Rijeci, gdje je 2002. stekao zvanje inženjera brodogradnje nakon čega je osam godina u Finskoj radio na fakultetima na projektima za industriju i postdiplomskom školovanju. Na Odjelu za primjenjenu mehaniku Sveučilišta Aalto u Finskoj doktorirao je prije nekoliko godina na temi »Modela dizajna brodova za optimalnu sigurnost brodskih konstrukcija«. Sudjelovao je ili vodio izradu niza znanstvenih studija i projekata među kojima je i nekoliko tematski vezanih uz poslovanje Jadrolinije o projektiranju brzih brodova i spašavanju kod havarije trajekata.
Marko Čičin-Šain (rođ. u Rijeci 1977. godine) završio je Ekonomski fakultet u Rijeci 2000., smjer Međunarodna razmjena, a 2008. i Poslijediplomski znanstveni studij Menadžment, modulFinancijski menadžment na Ekonomskom fakultetu u Rijeci. Radio je u riječkoj tvrtki Eidos kao konzultant za implementaciju informatičkih rješenja, u BKS banci kao voditelj Odjela za informatiku, a trenutno je član Uprave u Primorskoj banci Rijeka. Doktorirao je na temi »Upravljanja informacijskim sustavom na učinkovitije poslovanje malih banaka« na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Rijeci.
Niz lobija
Klanac i Čičin-Šain nisu bili kandidati na prvom natječaju za popunu Uprave Jadrolinije, a jedini se prethodno natjecao Miljenko Antić, koji je od početka slovio kao siguran izbor i čovjek kontinuiteta u Upravi. Na tom prvom natječaju u završnom izboru našla su se četvorica kandidata za predsjednika Uprave, a riječ je bila o direktoru Turističke zajednice Rijeka Petru Škarpi, kadrovskom direktoru u Lošinjskoj plovidbi Juraju Bukši, koordinatoru srednjedalmatinsko plovnog područja Jadrolinije Anti Mrvici i voditelju Hrvatskog registra brodova područnog ureda Rijeka Mariju Hodaku. Iako je unutar riječkog SDP-a i hrvatske Vlade postojao niz lobija i različitih kadrovskih rješenja na kraju nitko od spomenutih nije izabran, a natječaj je praktično bio poništen i ponovo raspisan, što je cijelu proceduru odabira novog menadžmenta znatno produljilo. Svakako je stvorena i određena nesigurnost u kompaniji, koju je za turističku sezonu pripremao Slavko Lončar, iako je i sam znao da kompaniju gotovo sigurno neće voditi tijekom te iste sezone. Stoga tek treba vidjeti kakav je posao odradio Lončar na pripremi sezone, što će dočekati nove menadžere Jadrolinije i koliko će im trebati vremena za preuzimanje kompanije.
Neslužbeno se doznaje kako je na posljednji natječaj stiglo dvadesetak ponuda za sva tri mjesta, što je nešto veći odaziv u odnosu na prethodni natječaj. Neki se kandidati sigurno nisu ponovo javljali, a među njima je vjerojatno Petar Škarpa, dok su se drugi ponovo odlučili okušati, pretpostavlja se da su među njima Juraj Bukša i Ante Mrvica. Jedan od novih kandidata na natječaju je i Nikola Mendrila, koji je krajem prošle godine razriješen s dužnosti pomoćnika ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Siniše Hajdaš Dončića. No, njegova kandidatura teško može proći ukoliko se uzme u obzir da Hajdaš Dončić nije bio posebno zadovoljan njegovim radom, kao i da je ministar imao velik utjecaj u izboru najboljih kandidata na novom natječaju. Kako god bilo, čini se prilično izvjesno da počinje veliko provjetravanje u Jadroliniji, koju bi trebali preuzeti mladi kadrovi pred kojima naće biti nimalo lake zadaće. Tim više što predstoji liberalizacija tržišta, moguće je čak i privatizacija Jadrolinije, gdje će najvažnija ipak biti borba za radna mjesta, kako pomoraca, tako i onih na kopnu.