Opasna nepažnja

Vožnja Istarskim ipsilonom u krivom smjeru nije takva rijetkost. No sve dosad nije bilo poginulih

Srećko Peršić / Glas Istre

Foto Glas Istre

Foto Glas Istre

Neshvatljivo je da vozačica nije uzela u obzir posebne prometne znakove koje se ističu veličinom i intenzivnom bojom, a koji upozoravaju na krivi smjer te da je nekoliko kilometara vozila u suprotnom smjeru prolazeći pored vozila koja su se kretala prema i njoj, kažu u Bina Istri



O strašnoj nesreći na Istarskom ipsilonu koju je u pijanom stanju skrivila pročelnica Grada Rijeke Vera Begić Blečić oglasio se i koncesionar Istarskog ipsilona, tvrtka Bina Istra.


– U 23:57 Centar za upravljanje prometom Bina-Istre zaprimio je dojavu da se vozilo koje putuje od Umaga prema Kanfanaru vozi po suprotnom kolničkom traku, to jest u suprotnom smjeru. Ophodarske ekipe Istarskog ipsilona koje su tada bile na terenu odmah su krenule na intervenciju, istovremeno su svi ulazi na autocestu zatvoreni te su aktivirane poruke upozorenja vozačima.


Prvi se incident dogodio vrlo brzo, odmah nakon čvora Nova Vas, kada je vozačica automobila riječkih registarskih oznaka koji se kretao u suprotnom smjeru, zakačila automobil koji je vozio normalno po autocesti. Prvi sudar nije bio dovoljan vozačici da stane već je nastavila vožnju u suprotnom smjeru prema Kanfanaru. Neposredno prije mosta Mirna vozačica je udarila u odbojnu ogradu, što ju je odbilo te se frontalno sudarila sa vozilom koje je nailazilo iz suprotnog smjera. Nažalost, u drugom automobilu pulskih registarskih oznaka u kojem se nalazila cijela obitelj, smrtno je stradao vozač, a teško su ozlijeđeni suvozačica i dijete, stoji u priopćenju iz Bina Istre.




Neshvatljivo je da vozačica nije uzela u obzir posebne prometne znakove koje se ističu veličinom i intenzivnom bojom, a koji upozoravaju na krivi smjer te da je nekoliko kilometara vozila u suprotnom smjeru prolazeći pored vozila koja su se kretala prema i njoj. Slučajevi vožnje u suprotnom smjeru na Istarskom ipsilonu iznimno su rijetki i bez teških posljedica. Bilježilo se par izoliranih slučajeva. Riječ je bila prvenstveno o neupućenosti vozača, u pravilu starije životne dobi. Teška je konstatacija da je osoba smrtno stradala zbog nedopustivog, odnosno u najmanju ruku neshvatljivo rizičnog ponašanja drugog vozača. Nezgoda se dogodila na punom profilu Istarskog ipsilona na kojem je u posljednje četiri godine prošlo više od 35 milijuna vozila bez prometnih nezgoda sa najtežim posljedicama, kažu u tvrtki Bina Istra.


Vožnja suprotnim smjerom po Ipsilonu nije rijetkost, a najsvježiji slučajevi datiraju iz 2016. i 2017. godine kada je baš na potezu od Nove Vasi prema Puli u kontra smjeru krenuo 82-godišnji vozač Renaulta 4. Vozač se u listopadu 2016. uključio na Ipsilon u promet kod čvora Nova Vas te je vozio prema Puli. Da vozi suprotnim smjerom shvatio je nakon što su mu drugi vozači na to ukazali svjetlosnim znakovima pa se na autocesti polukružno okrenuo i uputio na naplatne kućice Umag gdje su ga zaustavili policajci.


Državljanin Italije je pak 13. srpnja 2016. oko 22 sata zaustavljen u Mercedesu talijanskih oznaka na čvoru Medaki na Istarskom ipsilonu jer se suprotnim smjerom vozio od čvora Medaki do Limske drage. Deset dana ranije Ipsilonom je u suprotnom smjeru vozio 79-godišnji Puljanin. Policija je, naime, 3. srpnja oko 9.50 sati zaprimila dojavu da se Ipsilonom od ulaza Vodnjan-sjever u smjeru Kanfanara, u suprotnom smjeru kreće osobni automobil Fiat Uno nepoznatih registarskih oznaka. Policijska ophodnja je 79-godišnjaka u 10.45 sati zatekla u vožnji autocestom u krivom smjeru. I talijanski državljanin i Puljanin su zbog prekršaja iz Zakona o sigurnosti prometa na cestama zaradili prekršajne naloge.


Posljednji nama znani slučaj dogodio se u veljači 2017. kada je policija u večernjim satima zaprimila dojavu od nepoznate osobe da automobil Renault Clio vozi u suprotnom smjeru na dionici Istarskog ipsilona od Baderne prema Kanfanaru. Nakon dojave policija je na autocestu odmah uputila ophodnju, no nisu zatekli navedeno vozilo.


Istovremeno je dojava proslijeđena Bina-Istri koja upravlja Ipsilonom, koja je također na cestu uputila ophodnju koja također nije naišla na opisano vozilo, ali je preventivno zatvorila obližnje čvorove. Na taj su način spriječili da na Ipsilon uđe neko vozilo te da se sudari sa spomenutim Renaultom. Vozačica se, kako smo tada neslužbeno doznali, u jednom trenutku okrenula i nastavila vožnju u pravom smjeru. Neki internetski portali tada su objavili snimku vozača autobusa koji je vozeći propisno po svojoj traci vidio na suprotnoj traci vozilo u prekršaju.


Vozač je tada stisnuo gas i uspio signalizirati, prema vozačici da vozi u kontra smjeru.