Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 23° 4
Sutra: 23° 23° 4
18. listopada 2019.
Tragedija na brodu

Upravitelj stroja na kruzeru objasnio odakle je na Atlantiji jedino mogao doći opasni plin

Foto I. CAGALJ/PIXSELL
Foto I. CAGALJ/PIXSELL
Autor:
Objavljeno: 14. kolovoz 2019. u 20:20 2019-08-14T20:20:00+02:00

Obdukcija je potvrdila - talijanski menadžer sa Sicilije Eugenio Vinci na brodu u Hvaru preminuo je zbog trovanja ugljikovim monoksidom. Oglasili su se i iz splitske bolnice i poručili da je stanje djevojčice i dječaka i dalje kritično.

Da je izvor opasnog ugljikovog monoksida očito na brodu kojim su plovili uvjerili su se danas i istražitelji na očevidu kojima je na brodu pozlilo.

Mnogo je tu još neodgovorenih pitanja. Na neka je pokušao odgovoriti gost RTL-a Danas Slaviša Jašović, upravitelj stroja na kruzerima.

On je kazao da je opasni plin do kabina mogao doći jedino od motora s unutarnjim izgaranjem. Na brodovima postoji glavni motor za poriv stroja i pomoćni motori koji služe za pogon generatora koji daju struju. Na većim brodovima može biti i bojler koji se koristi za proizvodnju pare koja se koristi za grijanje goriva ili se koristi za druge izvore kao što su kuhinje, klima.

Oni koji su bili smješteni prema palubi prošli su bolje od onih koji su bili na stražnjem dijelu broda. Jašović kaže da je o razlozima za to teško govoriti te da sve ovisi o tome gdje je strojarnica smještena kao i gdje je ispušni cjevovod.

Na pitanje postoje li na brodu ikakvi senzori koji mogu ukazati na širenje otrovnih plinova, Jašović je rekao da u strojarnici postoje tri senzore - senzor dima, senzor temperature i senzor plamena.

Na velikim sistemima postoje uređaji održavanja koji funkcioniraju prema određenim radnim satima.

Nije poznato je li kvar nastao tijekom jedne noći ili je on dulje vrijeme tinjao.

"Teško je to reći. Postoji mogućnost da je na dijelu ispušnog cjevovoda bila neka brtva između dvije cijevi koja nije mijenjana ili nije duže vrijeme mijenjana ili da je zbog vibracija motora došlo do popuštanja vijaka i da je došlo do istjecanja ispušnih plinova", kazao je Jašović gostujući u RTL-u Danas.

jasovic1

Brod na kojem su plovili Talijani obnavljao se nekoliko puta. Jašović je kazao da se poslije svakog izvlačenja na suho, veliki brodovi idu na plovidbu gdje se sistemi provjeravaju, a motori podižu na velika opterećenja da se utvrdi da je sve u redu.

Jašović je za kraj za RTL još jednom istaknuo da je problem najvjerojatnije bio u motoru, a ne klimi ili ventilaciji.

Najam broda 11.900 eura

Corriere della Sera objavio je da su brod za odmor Atlantia unajmili od hrvatskog vlasnika za 11. 900 eura u špici sezone. Istraga bi po svemu sudeći mogla krenuti i u tom smjeru što je novi značajni detalj nakon teške tragedije.

Riječ je o brodu dužine 21 metar s pet soba izgrađenog u Turskoj 1992. a koji je rekonstruiran 2009. i 2015. godine.

Portal »La Sicilia Web« objavio je da je riječ o vlasniku tvrtke Atlantia Cruising iz Splita Zoranu Bauku koji je, zasad, odbio razgovore s medijima.

Preminuli Eugenio Vinci bio je generalni direktor talijanske modne marke Pop 84 poznate po trapericama kakve su se mogle naći i u našim izlozima tijekom 90-ih.

Vinci je od 2013. bio direktor društva Dico, koje upravlja talijanskim trgovačkih lancem Tuodi. Prije toga upravljao je kompanijom Bioenergie, specijaliziranom za obnovljive izvore 

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.