Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: °
Sutra: ° °
22. listopada 2019.
Dan jedinstvenoga europskog broja za hitne službe

Riječki centar 112 prima 720 poziva na dan

Županijski centar 112 u veljači 2013. / Foto Ivica TOMIĆ / Novi list arhiva
Županijski centar 112 u veljači 2013. / Foto Ivica TOMIĆ / Novi list arhiva
Autor:
Objavljeno: 11. veljača 2014. u 13:16 2014-02-11T13:16:23+01:00

Pročelnik riječkoga područnog ureda Državne uprave za zaštitu i spašavanje (DUZS) Matko Škalamera istaknuo je da je vrijednost sustava 112 u olakšavanju dojava pozivateljima te mogućnosti zajedničkog koordiniranog djelovanja službi. To su, uz policiju, vatrogasce i hitnu medicinsku pomoć, središnjica za traganje i spašavanje na moru, Hrvatska gorska služba spašavanja, vojska, ronioci, lovci i drugi

RIJEKA  Županijski centar 112 u Rijeci prosječno prima 720 telefonskih poziva na dan, a tijekom orkanske bure u studenome prošle godine u samo 12 sati primio je čak 5900 poziva, rečeno je na zajedničkoj konferenciji svih službi povezanih s tim centrom, održanoj u povodu 11. veljače – Dana jedinstvenoga europskog broja za hitne službe.
Pročelnik riječkoga područnog ureda Državne uprave za zaštitu i spašavanje (DUZS) Matko Škalamera istaknuo je da je vrijednost sustava 112 u olakšavanju dojava pozivateljima te mogućnosti zajedničkog koordiniranog djelovanja službi. To su, uz policiju, vatrogasce i hitnu medicinsku pomoć, središnjica za traganje i spašavanje na moru, Hrvatska gorska služba spašavanja, vojska, ronioci, lovci i drugi.
U Hrvatskoj je sustav 112 uspostavljen 2005. godine. Njime se omogućuje što brža reakcija službi, lociranje pozivatelja u slučajevima potrage, a omogućeno je i primanje poziva na stranim jezicima.
U Hrvatskoj je 2013. godine bilo nešto više od 2,9 milijuna poziva na broj 112, od čega je 6021 poziv bio na nekom stranom jeziku.
U Županijskom centru 112 u Rijeci 2013. bilo je najviše poziva radi hitne medicinske pomoći, zatim zbog prometne nesreće i vatrogasne intervencije.
Zamjenik primorsko-goranskog župana Marko Boras Mandić rekao je da su službe vezane uz sustav zaštite i spašavanja izvanredne te da su takvi i pojedinci koji djeluju u njima. To se pokazalo proteklog tjedna, tijekom katastrofalnog nevremena u Gorskom kotaru, rekao je, dodajući kako se kvalitetnim i koordiniranim radom spriječilo da stradavaju ljudi.
Broj 112 dostupan je u svim državama Europske unije. Pozivom na taj broj, koji je besplatan sa svih telefonskih govornica, mobilnih ili fiksnih telefonskih priključaka, građani 24 sata na dan mogu prijaviti hitnu situaciju, nesreću ili prijetnju za život, imovinu, okoliš i kulturna dobra.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.