Suđenje pri kraju

Rekonstruiranje nesreće u Iki: Je li fatalni odbljesak sunca kumovao pogibiji Šante Jurjevića?

Slavica Kleva

Foto Marin Aničić

Foto Marin Aničić

Tužitelji tvrde da je vozačica vozila prebrzo, no vještak to nije mogao potvrditi. Vozačica je bila trijezna, a moguće je da ju je zaslijepila jutarnja igra sunca i sjene na tom dijelu ceste



IKA Izlaskom u Iku na mjesto nesreće, sudsko vijeće na čelu sa sutkinjom Petrom Primc jučer je rekonstruiralo prometnu nesreću u kojoj je smrtno stradao pješak Šanto Jurjević (73), a za koju nesreću je optužena vozačica Helena Masarić (62) iz Medveje. Realizacijom ovog dokaznog prijedloga suđenje se primaklo samom kraju.


Riječ je o prometnoj nesreći koja se dogodila 8. lipnja 2015. godine oko 7.30 sati. Masarić se kretala Primorskom ulicom iz smjera Lovrana u smjeru Rijeke za upravljačem automobila »Seat Altea« i kao i svako jutro kretala na posao. No, tužiteljstvo tvrdi da se vozačica kretala neadekvatnom brzinom, a vidljivost je bila smanjena uzrokovana svjetlošću sunca u jutarnjim satima. Nailaskom u njoj oštri desni nepregledni zavoj kod kućnog broja 2, prednjim desnim dijelom automobila udarila je u pješaka Šantu Jurjevića koji je prelazio kolnik njoj s lijeva na desno.


Brzina vožnje 


Prilikom udara, pješak je odbačen na desnu stranu kolnika gdje je glavom udario u kameni betonski rubnik pri čemu je zadobio smrtnonosnu ozljedu. Preminuo je u KBC-u isti dan. Stoga je Masarić optužena za izazivanje prometne nesreće iz nehaja. Prilikom alkoskopiranja utvrđeno je da je vozačica bila trijezna.




Optužena je prilikom dokazne radnje prvog ispitivanja u Općinskom državnom odvjetništvu poricala kazneno djelo u cijelosti, pritom kazavši da je poslije pješačkog prijelaza naletjela na pješaka. Svaki dan prolazim tom rutom jer idem na posao, podsjetivši da se tamo nalazi i autobusna stanica, pješački prijelaz i veliki desni zavoj zbog čega uvijek uspori. U zavoju je kazala je, naletjela na čovjeka kojeg je ugledala tek kada ga je i udarila. Bio je na njezinoj voznoj traci, a ona je vozila maksimalno 40 km/h, tvrdi optužena.


Zato će biti zanimljivo nakon jučerašnje rekonstrukcije prometne nesreće, što će reći prometni vjerštak, kojom brzinom se vozačica kretala u trenutku sraza s pješakom. Doduše, uočavanje pješaka otežalo je kontrast svjetlo, sjena između osvijetljenog dijela kolnika kojim se kretao osobni automobil i dijela kolnika u sjeni preko kojeg se kretao pješak.


Podaci o vidljivosti 


U dosadašnjem tijeku suđenja ispitan je svjedok koji je sjedio u obližnjem kafiću, niti 20 metara udaljenom od sraza s pješakom. Nije osobno vidio udarac. Kako stanuje u neposrednoj blizini, niti 40 metara od mjesta prometne nezgode, potvrdio je da ujutro, s istoka, sunce jako tuče i radi odbljesak. Optužena je, kazao je svjedok, izašla iz svog automobila kako bi pomogla unesrećenom pješaku, ali je bila vrlo uznemirena i šokirana, kazao je svjedok.


Odvjetnik Milenko Škrlec na posljednjoj raspravi je stoga i predložio rekonstrukciju prometne nesreće, a sve kako bi se prometni vještak očitovao o preglednosti i vidljivosti na licu mjesta. Objasnio je Škrlec sudskom vijeću da vidljivost zavoja koji ima ili nema određeni nagib može se utvrditi samo očevidom. S obzirom da je vještak u svom nalazu iskazao da se brzina optužene ne može utvrditi jer za to nema parametara. Upravo izlaskom na mjesto nesreće vještak bi se mogao očitovati i o mogućnosti da se pješak kretao užurbano ili trčećim korakom, predložio je Škrlec, što je vijeće u konačnici i prihvatilo, a jučer i realizirano.


Svi na svom mjestu


Vještak prometne struke Andrija Repušić, dogovoreno je nakon jučerašnje rekonstrukcije, usmeno će na slijedećoj raspravi dati dopunu vještačkog nalaza. U rekonstrukciji je jučer osim sutkinje Primc sudjelovala i tužiteljica, zamjenica Općinske državne odvjetnice Vesna Cvitković te optužena Helena Masarić u pratnji odvjetnika Milenka Škrleca. Policija je regulirala, odnosno na kratko zaustavila promet tijekom rekonstrukcije nesreće i neophodnih izmjera.