Pomorska nesreća

HAVARIJA TURSKOG BRODA KOD JABUKE Članovi posade spašeni, brod će biti dotegljen u Trogir

Hina

Mornari s turskog broda stigli u Split / Foto Ivo Cagalj/PIXSELL

Mornari s turskog broda stigli u Split / Foto Ivo Cagalj/PIXSELL

Zapovjednici 'Valcadorea' i 'Hakse' u koordinaciji sa MRCC Rijeka postupak evakuacije posade započeli su jutros u 06.05 sati. Na brodu je ostalo pet članova posade, među kojima i kapetan, kako bi dočekali remorker koji će ga tegliti



Načelnik splitske Postaje pomorske policije Joso Vujić rekao je na konferenciji za novinare u Gradskoj luci kako je osam članova posade turskog broda, šest turskih državljana i dva Indijca, uz pomoć Crvenog križa odmah zbrinuto po dolasku u luku, dok je kapetan broda s još četiri člana posade ostao na brodu u koji prodire voda.


»Smjestili smo ih u naše prostorije, učinili smo sve što je potrebno, omogućili tuširanje, dali im hranu, a pripremili smo im i robu, ali oni su rekli da im roba nije potrebna«, rekao je Vujić i dodao kako su agent koji zastupa turski brod i zapovjednik broda rekli da ovih osam članova posade ne mogu davati izjave medijima.»U razgovoru s agentom agencije Capris, koja je dobila dozvolu vlasnika plovila da preuzme daljnje radnje na saniranju i tegljenju ovog trgovačkog broda, dogovoreno je da će brod biti dotegljen u trogirsko brodogradilište tijekom sljedeće noći«, kazao je Vujić.

Iz Trogira isplovio remorker koji će turski brod dotegliti u brodogradilište


Izvijestio je kako je oko podneva iz Trogira isplovio remorker, koji bi oko 17 sati trebao stići na poziciju gdje je turski brod kako bi ga doteglio.Novinarima je rečeno kako se havarija na turskom brodu dogodila u međunarodnim vodama 16 milja sjeverozapadno od otoka Jabuka.»Naše plovio na Visu, koje je bio udaljeno 53 nautičke milje od turskog broda, tri minute po primitku poruke o havariji je isplovilo i za oko dva i pol sata doplovilo do turskog trgovačkog broda. Potom je obavljen razgovor sa zapovjednikom broda i počelo se, zajedno sa plovilom splitske Lučke kapetanije koje je također stiglo na mjesto havarije, sa saniranjem i smanjenjem prodora mora u brod«, objasnio je Vujić.

Havarija se vjerojatno dogodila zbog starosti broda


Na novinarska pitanja što se dogodilo s brodom odgovorio je kako turski brod, koliko je njemu poznato, ni u što nije udario, nego se havarija vjerojatno dogodila zbog »zamora materijala«, odnosno starosti broda.


»Ovaj brod je 1993. godište i plovio je iz Turske u slovensku luku Kopar te je vozio 3.000 tona magnezita«, rekao je Vujić i izrazio zadovoljstvo što je plovilo policijske ophodnje iz Splita sudjelovalo u ovakvom pothvatu pomoći u spašavnju.




»Ovakvom akcijom pokazali smo da su sve državne službe koje rade na traganju i spašavanju spremne i mogu odgovoriti svim izazovima na moru, pokazujući Hrvatsku kao sigurnu destinaciju za turizam«, poručio je te naglasio kako zasad nema nikakvog onečišćenja, niti mogućnosti za prodor veće količine vode koja bi uzrokovala njegovo potonuće. Dodao je kako je na turskom brodu ostalo pet članova posade, među kojima i kapetan, kako bi dočekali remorker koji će ga tegliti.


Zasad ne postoji opasnost od onečišćenja mora


I Mario Omelić, zapovjednik policijskog ophodnog broda Sv. Juraj, kojim je s havariranog turskog broda prevezeno osam članova posade, rekao je kako zasad ne postoji opasnost od onečišćenja mora ili eksplozije na mjestu havarije.Pohvalio je koordinaciju s talijanskom Nacionalnom središnjicom za traganje i spašavanje na moru u spašavanju posade ovoga broda, ———


Prvu informaciju o havariji na brodu ‘Haksa’ zaprimili su rano jutros, 17. lipnja u 04.16 sti službenici Središta za nadzor i upravljanje pomorskim prometom (VTMIS Split), koji su o događaju obavijestili Nacionalnu središnjicu za usklađivanje traganja i spašavanja na moru (MRCC Rijeka) te prenijeli informaciju da je posada dojavila je o prodoru mora u potpalublje teretnoga broda dužine 85 metara s 13 članova posade (11 državljana Republike Turske i 2 državljana Republike Indije), koji plovi pod zastavom Republike Turske te da su zatražili pomoć. 


U 04.25 sati  službenici MRCC Rijeka zaprimili su poziv pogibelji (DISTRESS CALL) s havriranog Turskog broda, slijedom čega su putem Obalnih radio postaja započeli emitiranje obavijesti o havariji svim sudionicima u pomorskom prometu te je pokrenuta koordinirana spasilačka akcija u suradnji sa MRCC Roma – Republike Italije, budući da je pozicija havariranog broda u arhipelagu otoka Jabuka, konkretno, u Jabučkoj kotlini, u području koje dijelom izlazi iz obuhvata hrvatskog teritorijalnog mora.


Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture


Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture



Budući da je motorni tanker ‘Valcadore’, zastave Republike Italije u trenutku nesreće plovio na oko 4 nautičke milje od pozicije havarije, MRCC Rijeka je isti preusmjerila u spasilačku akciju, koji je na poziciju doplovio u 05.10 sati. 


U međuvremenu su iz MRCC Rijeka u spasilačku akciju angažirali Lučku kapetaniju Split i Pomorsku policiju Split, čije posade su odmah isplovili prema poziciji havarije. Središnjica je u akciju uključila i remorkere tvrtke Brodospas, a o svemu je obaviještena i Obalna Straža RH čiji brodovi su stavljeni u pripravnost. Također, MRCC Rijeka je u komunikaciji sa MRCC Roma u akciju angažirala i dva talijanska remorkera koji su u stanju pripravnosti i prema potrebi bit će angažirani prema poziciji nesreće.


Zapovjednici ‘Valcadorea’ i ‘Hakse’ u koordinaciji sa MRCC Rijeka postupak evakuacije posade započeli su jutros u 06.05 sati, s time da je zapovjednik turskog teretnog broda odlučio ostati sa još 4 člana posade na tonućem brodu, dok god to bude moguće.


U 06.30 sati evakuiranih 8 članova posade havariranog turskog broda prekrcani su sa tankera ‘Valcadore’ na brodicu Pomorske policije Splite i prevoze se u Splitsku gradsku luku, dok je na poziciji ostala spasilačka brodica Lučke kapetanije Split, čiji službenici u suradnji sa zapovjednikom i preostalom posadom ‘Hakse’ surađuju u cilju pokušaja spašavanja broda, do dolaska ostalih spasilačkih jedinica.


Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture


Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture



Na poziciji havarije trenutno nije uočeno onečišćenje mora, no, budući da Turski brod prevozi 3000 metričnih tona sinter magnezita, a u brodskim spremnicima sadržava oko 70 tona pogonskoga goriva i maziva, nadležna Uprava sigurnosti plovidbe Ministarstva mora, prometa i infrastrukture pokrenula je sve protokole u cilju sprječavanja i saniranja eventualnog onečišćenja mora na poziciji ove pomorske nesreće.