Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 18° 4
Sutra: 18° 18° 4
18. listopada 2019.
Saša Matijaš

Glavni cilj je da se svi od navijača do sponzora osjećaju ugodno na Krimeji

Marinko Koljanin i Saša Matijaš
Marinko Koljanin i Saša Matijaš
Autor:
Objavljeno: 17. prosinac 2018. u 13:43 2018-12-17T13:43:00+01:00

Želim da utakmice na Krimeju budu praznik nogometa, da se, kao što Orijentova pjesma kaže, svake druge nedjelje zna da se mora na Krimeju. Orijent to zaslužuje, ima taj kult koji moramo i dalje njegovati. Želim i da se sponzori na Krimeji dobro osjećaju i imaju adekvatan tretman, da se svakom sponzoru posvetimo, da se družimo i izmjenjujemo mišljenja, odnosno da svima to bude jedan lijepi izlazak.- kaže predsjednik Orijenta 1919

RIJEKA Saša Matijaš odradio je prvih sto dana na kormilu krimejskog trećeligaša. U tih stotinjak dana napravljeno je puno toga što je Orijent 1919 učinilo prepoznatljivim i posebnim u tradicionalno depresivnom hrvatskom klupskom nogometnom okruženju. Osim što su se utakmice na Krimeji, iako trećeligaškog ranga, prometnule u jedan od važnijih društvenih događaja u gradu na Rječini, Orijent 1919, »pogonjen« isključivo riječkim igračkim i stručnim snagama, je i na rezultatskom planu naslutio da bi mogao već ove sezone dosegnuti drugoligaške visine.

Iako na Krimeji ne žele posebno naglašavati i isticati svoje drugoligaške ambicije, prirodno je da se o tome razgovara nakon što je momčad trenera Marina Mikca pred ispunjenom Krimejom u posljednjem jesenskom kolu svladala Opatiju i stigla na diobu drugoga mjesta koje vodi u viši rang. Upravo ta utakmica donijela je potvrdu čelniku »crvenih« da je na dobrom putu.

Ugodno druženje

– Iskreno, manje sam se opterećivao tom utakmicom jer sam znao da će biti tvrda, ipak nije uobičajeno utakmicu takvoga ranga igrati pred 1.300 gledatelja – započeo je Matijaš. – Inače se puno ne opterećujem tim nogometnim dijelom jer smatram da je rezultat samo posljedica rada s pozitivnim ili negativnim predznakom i da se u klubu trebaju srediti sve strukture kao što su omladinski pogon ili marketing, a kada se to sredi onda je rezultat samo posljedica.

Proslava stote obljetnice

Proslava Orijentova stotog rođendana je posebna priča koja neće trajati jedan dan.

– Obilježavanje te obljetnice će trajati cijelu godinu. U planu su prijateljske utakmice s Rijekom, Dinamom, Hajdukom, Osijekom, te reprezentacijom Hrvatske. U planu je izdavanje monografije, izrada prigodnog video uratka. Centralna proslava bi trebala biti u krajem sezone. Nadamo se da će HNS ispuniti obećanje, da ćemo na Krimeji odigrati utakmicu protiv naše najbolje selekcije. To naravno ovisi o rasporedu njihovih obaveza. Veseli da nisu samo u gradu već i HNS-u prepoznali projekt proslave Orijentova rođendana. Sretni su i da netko od trećeligaša želi ući u Drugu HNL, da netko ima ambiciju. Iako, ponavljam, kod nas nema imperativa ulasku u Drugu HNL, ali ako se otvori takva mogućnost mi ćemo je pokušati iskoristiti. Nigdje nam se ne žuri, niti nam je Druga HNL bila cilj uoči početka ove sezone – rekao je Koljanin.

Kaže stara nogometna poslovica da je stanje na travnjaku ogledalo stanja unutar klupskih zidova?

– Tako je to i u tvrtkama, a ne samo u nogometu. Kada sam vidio da ljudi protiv Opatije sjede po stepenicama, da stoje iza ograde jer nemaju gdje sjesti, to je onda najveće veselje. Pomislio sam kako bi lijepo bilo da je puna i ona suprotna tribina.

Kada ste postajali predsjednik rekli ste da Orijent 1919 i Krimeja moraju u prvom redu postati mjesto ugodnog druženja uz nogomet i očito ste u tome uspjeli?

– To mi je bio glavni cilj, želim da utakmice na Krimeju budu praznik nogometa, da se, kao što Orijentova pjesma kaže, svake druge nedjelje zna da se mora na Krimeju. Orijent to zaslužuje, ima taj kult koji moramo i dalje njegovati. Želim i da se sponzori na Krimeji dobro osjećaju i imaju adekvatan tretman, da se svakom sponzoru posvetimo, da se družimo i izmjenjujemo mišljenja, odnosno da svima to bude jedan lijepi izlazak.

Pojačanja

Pretpostavka je da ćete zgrabiti priliku za sportsko napredovanje ako vam se ona ukaže na proljeće?

– Naš cilj je bio barem jednu sezonu odigrati u Trećoj HNL. Međutim, ako nam se otvori prilika za viši rang, zašto se zadržavati u Trećoj HNL? Ako uspijemo osigurati plasman u viši rang znači da smo nešto dobro radili i da smo bili ispred ostalih u svakom od tih segmenata.

Da li ćete se pojačati za proljetni dio sezone?

– Bit će nekih manjih zahvata. Dovest ćemo dva igrača na pozicijama gdje nam to najviše treba.

Je li Orijent 1919 spreman u sportskom, financijskom i organizacijskom smislu odgovoriti drugoligaškom izazovu?

– Zato i jesmo počeli odmah s tako intezivnom organizacijom svih struktura kluba. Zato smo počeli dizati budžet, napravili smo scenarij za 2019. godinu, a početkom veljače ćemo početi s poslovnim planom u kojem bismo imali predviđena dva raspleta: 2019. i Treća HNL, odnosno scenarij iskoraka u Drugu HNL. O tome smo već razgovarali na zadnjoj sjednici IO-a, a volio bih imati što preciznije podatke kako bi taj plan bio što kvalitetnije napravljen i kako bi ga mogao prikazati skupštinarima – poručio je Matijaš.

Koljanin: Grad je u ovoj Upravi prepoznao ozbiljnog partnera

 Marinko Koljanin obnaša funkciju dopredsjednika Orijenta 1919, ali zapravo centralne operativne osobe u klubu.

– Poznavajući Matijaša, kojega sam prije dvije godine počeo nagovarati da uđe u projekt Orijenta 1919, nisam ni sumnjao da će cijela ova priča ići u dobrom pravcu – govori Koljanin. – To je tako kada se poveže energija s kompetencijama i vizijom koju smo zacrtali i koju ćemo slijediti. Dakle, riječki, sušački klub, mladi, željni i talentirani riječki igrači s dva, tri iskusnija, po mogućnosti riječka igrača koji će donijeti kvalitetu više. Sve to uz normalan budžet. Bitno je naglasiti da svega pet posto našega budžeta čini javni novac, kod većine klubova javni novac čini 50 ili 60 posto budžeta. Mi se najvećim dijelom financiramo od sponzorstva, a ni ne tražimo javni novac osim za školu nogometa i infrastrukturu. Napravili smo ogromne pomake, mnogo više smo investirali u neke druge stvari nego u igrače. Investirali smo u ono što donosi novac kao što su reklamni panoi i fan shop.

Infrastruktura za trening i natjecanje je nešto na čemu bi se trebalo u suradnji s gradom puno toga napraviti u idućoj godini.

– Grad je prije svega uvidio u ovih nekoliko mjeseci koliko ozbiljne partnere ima s ove – klupske strane – nastavlja Koljanin. – I gradu je u interesu ulagati u svoj objekt. Omladinska škola nam je jako važna, a to ćemo pokazati djelima ne samo riječima. Dovest ćemo još najmanje jednog kvalitetnog trenera, dobit ćemo umjetnu travu iza oba gola, a u planu je i da se riješi pitanje jednog pomoćnog igrališta u sklopu kampusa. Grad nam je ujedno obećao postaviti stolice na Krimeju – rekao je Koljanin i pohvalio cjelokupnu momčad na čelu s trenerom Marinom Mikcem za jesenski učinak.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.