Novim pravilima Google je definirao drugačiji način na koji će koristiti ogromne količine osobnih podataka korisnika koje prikuplja kroz svoje različite usluge, poput Gmaila, Google+ i tome slično
Uoči stupanja na snagu novih Googleovih pravila privatnosti, francuska agencija koja nadzire zaštitu osobnih podataka pozvala je ovu internetsku kompanija da odgodi početak njihove primjene. Nova pravila stupaju na snagu u četvrtak, 1. ožujka, no CNIL (Commission nationale de l’informatique et des libertés) smatra da su možda u suprotnosti s pravilima Europske unije o zaštiti podataka.
»Naša preliminarna analiza pokazuje da nova Googleova politika ne zadovoljava zahtjeve Europske direktive o zaštiti podataka«, ustvrdio je CNIL u pismu izvršnom direktoru Googlea Larryju Pageu. Pismo je poslano u ponedjeljak i objavljeno na internetskim stranicama CNIL-a. Agencija smatra da, umjesto poboljšanja transparentnosti, način na koji su nova pravila formulirana i mogućnost kombinacije podataka iz različitih usluga »izaziva zabrinutost i pitanja o pravim namjerama Googlea«.
Novim pravilima Google je definirao drugačiji način na koji će koristiti ogromne količine osobnih podataka korisnika koje prikuplja kroz svoje različite usluge, poput Gmaila, Google+ i tome slično. Plan je da kombinacijom podataka omogući osobnije pretraživanje, ali im to omogućava i izradu šireg profila korisnika te preciznije ciljano oglašavanje. Oglašavanje je, pak, glavni način zarade za Google. Europska agencija za zaštitu informacija zabrinula se zbog mogućih učinaka nove politike, pa je zatražila od francuske regulatorne agencije da preispita situaciju. CNIL je pak zaključio da je Googleovo objašnjenje na koji način namjerava koristiti podatke previše nejasno i nerazumljivo »čak i profesionalcima« koji se bave problematikom privatnosti.
Na kritike i prozivke iz Googla su odgovorili da su tijekom proteklog mjeseca u više navrata zatražili sastanak sa CNIL-om jer žele odgovoriti na sva moguća pitanja i dvojbe. Tvrde i da im je jedina namjera da pravila privatnosti budu jednostavnija i razumljivija za korisnike.
Ovo nije prvi bliski susret Googlea i francuskog regulatora. CNIL je u proljeće prošle godine sa sto tisuća eura kaznio Google zbog prikupljanja privatnih podataka kroz Street View. Ujedno, europski mediji podsjećaju da se aktualni spor dogodio baš nakon što je Europska komisija u siječnju predstavila planove za reviziju svojih 17 godina starih pravila o zaštiti privatnosti. Bruxelles namjerava uvesti strožu politiku zaštite osobnih podataka, prema kojoj bi, među ostalim, internetske kompanije poput Googlea ili Yahooa bile dužne pitati korisnike mogu li pohranjivati i prodavati njihove podatke drugim tvrtkama, kao što su oglašivači.