Aplikacija koju je pokrenula Mreža europskih potrošačkih centara (ECC-Net) objašnjava potrošačima kakva su njihova prava u nekoj zemlji, ako su, primjerice, na godišnjem odmoru kupili neispravan proizvod, imali poteškoće sa smještajem, kasni im zrakoplov, brod, vlak, trajekt, autobus i tome slično
ZAGREB Europska komisija predstavila je uoči sezone ljetovanja dvije aplikacije za pametne telefone kojima želi pomoći turistima da se lakše snađu na odmoru u europskom »inozemstvu«, odnosno ako ljetuju u drugim zemljama članicama Europske unije. Prva od tih aplikacija, »Going abroad«, omogućuje korisnicima da brzo i jednostavno doznaju prometna pravila u državi u kojoj se nalaze, dok »ECC-Net: Travel App« daje pregled prava potrošača u raznim, svakodnevnim situacijama.
»Za vrijeme ljetnih godišnjih odmora na europskim cestama ima najviše prometa. Tako je jednostavno krenuti automobilom u inozemstvo, no mnogi ljudi ne shvaćaju da se pravila i cestovni znakovi razlikuju diljem EU-a«, istaknuo je potpredsjednik Komisije zadužen za promet Siim Kallas, predstavljajući aplikaciju koja sadrži informacije o ograničenjima brzine, dopuštenim količinama alkohola u krvi, upotrebi mobilnih telefona, obvezi korištenja sigurnosnih pojaseva ili nošenja kacige za vrijeme vožnje biciklom i motociklom i tome slično. Tako se, primjerice, može doznati da se u Italiji zloporaba zaustavne trake kažnjava novčanom kaznom do 1.500 eura, da u Španjolskoj vozači ne smiju koristiti mobitele ako nemaju dodatnu opremu koja im omogućava razgovor bez upotrebe ruku, ali da niti upotreba slušalica za vrijeme vožnje nije dozvoljena, da je u Portugalu dozvoljena vožnja s do 0,5 promila alkohola u krvi, i tako dalje. Aplikacija je dostupna na 22 jezika za iPhone i iPad te za telefone koji koriste operacijske sustave Google Android i Microsoft Windows. Osim prometnih informacija, sadrži i kviz o sigurnosti u cestovnom prometu i igru pamćenja za, kaže Komisija, »zabavu putnika tijekom dugih putovanja automobilom«.
Aplikacija koju je pokrenula Mreža europskih potrošačkih centara (ECC-Net) objašnjava potrošačima kakva su njihova prava u nekoj zemlji, ako su, primjerice, na godišnjem odmoru kupili neispravan proizvod, imali poteškoće s hotelskim smještajem, kasni im zrakoplov, brod, vlak, trajekt, autobus i tome slično. Prednost te aplikacije nije samo u činjenici da se korisnik može brzo podsjetiti na što sve ima pravo, nego i u tome što od svojih domaćina može na njihovom jeziku tražiti to što mu moraju osigurati.
Primjerice: ako zrakoplov talijanske kompanije kasni u polasku više od dva sata, putem aplikacije korisnik će doznati da, među ostalim, ima pravo na besplatan obrok i piće. Potom mu se na zaslonu pojavljuje fraza kojom se može obratiti prijevozniku: »Let mi kasni više od dva sata. Mogu li dobiti nešto za pojesti i popiti? Slažete li se?«. Te je rečenice potom moguće automatski prevesti na talijanski (ili bilo koji drugi službeni jezik EU-a, ovisno o mjestu gdje se putnik nalazi) kako bi komunikacija s prijevoznikom bila olakšana. Ujedno na zaslonu se pojavljuju dva »smajlića« – ako se prijevoznik slaže, pritisnut će zeleni, a ako ne crveni »smajli«. Iz ECC-Neta su podsjetili europske potrošače da je aplikacija besplatna i može se koristiti bez internetske veze kako bi se izbjegli troškovi roaminga.