Magične brojke

UPITAN NOVI KONCEPT Jesenska shema HRT-a gleda se – malo i ništa

Siniša Pavić

Ozbiljno na Četvorci nema prođu, zabavno na Prvom i Dvojci nema prođu. Novitete  čeka težak i trnovit put da se izbore za pažnju gledatelja, onih koji nisu htjeli politiku, pa sad, sve se čini, ne žele ni ovakvu zabavu



ZAGREB Gledanost! Magični je to pojam zbog kojeg na komercijalnim TV postaja formati, ako ne i glave, padaju, dok je na javnom servisu posve drugačije. Tamo se pojam koristi od prigode do prigode, da se njime diči kad je štogod gledano, ili da se s njime šale zbijaju kad gledanost podbaci.


I ima doduše, nekog smisla ne obazirati se na gledanost kad su sadržaji od javnog interes u pitanju, kad su teme hermetičnije, kad recimo svira Simfonijski orkestara. No, što ćemo kada programska shema udara na najšire mase uz opravdanje da narod ne voli politično kao što je primjerice upokojena »Hrvatska uživo«, već navodno traži da je sve zabavno. Pa mu pružiš zabavno onako kako to odlučiše učiniti programski oci na HRT-u, no zabavno i opet nije gledano.


Pače, ako je suditi po brojkama, onim neslužbenim iz pouzdanih izvore, sve to zabavno i nova što nam je HRT ponudio u jesenskoj shemi gleda se malo i ništa. Jest doduše da je tek prvi tjedan sheme iza nas, ali dok s Nove TV stiže s pravom samohvala o prvoj epizoda pete sezone showa »Supertalent«, koju je gledalo skoro pa 870 tisuća gledatelja, s HRT mudro šute ako se već ne čeka dan kada će se gledanosti svih kanala zbrojiti u jednu brojku da se bude makar na tragu konkurencije. Novitete u svakom slučaju čeka težak i trnovit put da se izbore za pažnju gledatelja, onih koji nisu htjeli politiku, pa sad, sve se čini, ne žele ni ovakvu zabavu.


Tjedni prosjek




Elem, emisija »Dobar dan, Hrvatska« startala je taj prvi tjedan emitiranja s gledanošću od 1.56 posto u ukupnoj populaciji. Prvu epizodu gledao je 63.601 gledatelj. Najviša gledanost bila je ona od prošle srijede od 2.02 posto, najmanja u petak od 0.73 posto što hoće reći da taj dan niti 30.000 gledatelja nije zastalo baciti oko na »Dobar dan, Hrvatska«, emisiju koja ima aspiraciju tematski nalikovati »Hrvatskoj uživo«.


Tjedni prosjek gledanosti formata je 1.32 posto. U terminu od »Hrvatske uživo« ide uradak »Kod nas doma«. U prvom tjednu emitiranja najveća gledanost joj je bila 2.42 posto, najniža ona od 1.42 posto. Tjedni prosjek 2.03. Je li se HuŽ gledao bolje od spomenutih formata!? Sve i da nije, a čini se da jest, bavio se temama koje imaju itekakvu važnost i koje su morale biti ispričane bez obzira na brojke.


Dnevnik, onaj u 19 sati zabilježio je, u tom prvom tjednu, gledanost koja se kretala od najviših 8.65 posto do 6.44 posto, pri čemu valja kazati i to da je Marta Šimić Mrzlečki bila gledanija od novih voditeljskih akvizicija, odnosno njen se Dnevnik gledao više od onih pod ravnanjem Đurice Drobca i Gorana Brozovića. U prosjeku gledanost Dnevnika od ponedjeljka do petka bila je 6.78 posto. Dramska serija »Čuvar dvorca« zaslužila je u prvoj epizodi gledanost od 3.69 posto, dokumentarni serijal »Hrvatski premijeri« 4.32 posto. I nije to loše, poglavito ako se usporedi s još malo novih zabavnih i mozaičnih formata.


Onaj zvan »U svom filmu« ostvario je 3,58 posto u ukupnoj populaciji, a u publike od 18 do 49 godina malih 1,68 posto gledanosti. A opet i to je puno u odnosu na uradak Petra Vlahova »Oči u oči« koji je dosegao 0.98 posto u ukupnoj populaciji i mizrenih 0.55 posto u onoj merketinški potentnoj od 18 do 49 godina. Da nešto s tom ‘mlađahnom publikom’ ne štima, ili da joj formati nisu prilagođeni kako valja sugerira i glazbene emisija »Koktel bar« s ostvarenih 1.17 posto u ukupnoj populaciji, odnosno 0.74 posto među gledateljstvom između 18 i 49 godina.


Loš HRT4


Ali, ni to nije sve i uvijek može gore, poglavito ako vas gurnu na HRT4 koji nikako da poveća svoju sljedbu. Unutarnjopolitički magazin »Labirinit« tamo je dosegao 0.25 posto. Vanjskopolitički magazin »Global« 0.43 posto. Ozbiljno na Četvorci nema prođu, zabavno na Prvom i Dvojci nema prođu. Nove boje jeseni gaze i gore nego ‘stare’. Eto materijal za mozganje za one koji su boje zamiješali.