Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 13° 3n
Sutra: 13° 13° 3n
21. travnja 2019.
Kako je »Kupusov list« postao nepoćudan na HRT-u

Dušku Ljuštini ne pakirati

Marko Lukunić/PIXSELL
Marko Lukunić/PIXSELL
Autor:
Objavljeno: 5. prosinac 2010. u 13:11 2010-12-05T13:11:00+01:00

Urednik »Kupusovog lista« Ivan Kralj optužuje da je HRT na intervenciju Ljuštine »skinuo« ugovorenu reklamu časopisa iz programa, Ljuština to demantira

ZAGREB Poseban savjetnik za kulturu zagrebačkog gradonačelnika Duško Ljuština oštro se obrušio na glavnog urednika časopisa »Kupusov list« Ivana Kralja nakon što je ovaj poslao medijsko priopćenje o Ljuštininoj intervenciji na HRT-u da se zabrani emitiranje ugovorene reklame za časopis. Pritom je i HRT zaradio »opomenu pred isključenje«, budući da je Ljuština najavio i tužbu protiv kuće koja je prihvatila objaviti takvu reklamu.
  Podsjetimo, Kralj je zakupio i platio reklamni prostor na HRT-u u veljači ove godine za reklamiranje broja časopisa u kojem se piše o projektu »Yesen u Zagrebu« kao nevidljivom, preskupom i nepotrebnom. Reklamiranje je krenulo 18. listopada ove godine, no prekinuto je tri dana prije ugovorenog roka. U priopćenju se kaže da je »Kupusov list« u međuvremenu došao do neslužbenih informacija koje upućuju da je reklama zabranjena, odnosno skinuta s programa, nakon izravne intervencije Duška Ljuštine, Bandićevog savjetnika, ali i bivšeg člana Vijeća HRT-a.
  Duško Ljuština takvu tvrdnju odbacuje, no za izjavu »Novome listu«, zatraženu u petak, traži posebne uvjete – autorizaciju i objavljivanje integralne verzije. U suprotnom, zaprijetio je tužbom.
   

Upitna reklama

Stoga na pitanje: »Kako komentirate Kraljevo priopćenje u kojem vas proziva da ste krivi za prestanak emitiranja reklamnog spota za 'Kupusov list' na HRT-u prije ugovorenog roka?« donosimo cijeli, autorizirani odgovor Duška Ljuštine.
  – Molim cijenjeni »Novi list« da putem novinara koji sa mnom razgovara komentira postavljeno mi pitanje, tako da pomogne meni, javnosti i čitateljima da se ne lažemo u nepotrebnim, ogromnim količinama. Pa zar je moguće da »Novi list« ne zna, a i vrlo korektni novinar gospodin Mandić, da se ne može zabraniti TV-reklama, a ponajmanje to može učiniti Duško Ljuština. Budući da su neistine o Dušku Ljuštini svoju kvotu i moje male mogućnosti potpuno iscrpile, tu vrstu neodgovornosti više nikom neću tolerirati.
  Pitati ovakvo pitanje Duška Ljuštinu predstavlja prvorazrednu budalaštinu. Ali ako »Novi list« misli da bilo koji novinar može napisati i staviti pod navodne znakove da je predsjednik države ili premijerka pizda i naručiti na HTV-u reklamu sutrašnjeg izdanja novina s naslovnicom na kojoj je fotografija predsjednika ili premijerke, a u offu snimiti glas koji kaže da je predsjednik pizda, onda u redu.

  Prema tome, nikoga nisam zvao; bilo bi divno kad bi se to moglo rješavati pozivima, osim što sam najavio da ću tužiti HRT jer je mimo svih svojih propisa emitirao naznačenu reklamu.
  I reklama koja je išla kao telop »Kupusovog lista«, na žalost po sadašnjim standardima može proći, ali je također upitna, iz razloga što u novini koja se reklamira može biti nebeska laž. I drugo – sve što piše u »Kupusovom listu«, a tiče se moga imena i prezimena, je nebeska laž. Iskreno sam uvijek zagovarao, i činit ću to i ubuduće, projekt koji se zove »Yesen u Zagrebu«. Nikada o novcima te »Yeseni« nisam odlučivao, ni jedan ugovor nikad nisam potpisao, i nikakav nalog za isplatu nisam potpisao. Usput radim festival na kojem gostuje 20 kazališnih projekata, koji traje preko 30 godina i koji dobiva otprilike 20 posto više novaca od Festivala cirkusa gospodina Kralja. Stoga ću zatražiti da se objavi paralelno izvješće Dana satire i Festivala novog cirkusa da vidimo na što on troši pare plačući da hoće naplatiti struju za grijanje dvorana – kaže Ljuština.
   

Što kaže sporna reklama?

Na vizualnu podlogu listanja primjerka »Kupusovog lista« s Mani Gotovac na naslovnici ide tekst: »'Kupusov list' otkriva financijsku pozadinu kulturnog projekta 'Yesen u Zagrebu'. Saznajte kako Duško Ljuština, Davor Žagar i Mani Gotovac gutaju milijune«.

I tako tri puta...

U međuvremenu Kralj odlazi i do HRT-a, od kojeg traži pojašnjenje o prekidu emitiranja reklame, na što dobiva neodređene i kontradiktorne odgovore. Prema njegovoj izjavi, na HRT-u su mu prvo rekli da je moguće da je server u pitanju, koji da je mogao zbog kvara izbaciti njegovu reklamu. No onda je on to učinio baš njegovoj reklami tri puta u tri dana. Onda se utvrdila mogućnost prekoračenja marketinških minuta. Opet baš na Kraljevoj reklami.
  No onda se od Kralja zatražilo da potpiše izjavu prema kojoj prihvaća sve eventualne troškove u kojoj bi treća strana tražila naknadu zbog sadržaja reklame. I sve to nakon što su službe HRT-a, pa i pravna, odobrile reklamu.
  Da podsjetimo, Ljuština kaže da nije zvao HRT. No ne kaže da ga nije kontaktirao. Na pitanje planira li tužiti Kralja, odgovara da još o tome razmišlja.

Dizajn knjižice 200 tisuća kuna

Zanimalo nas je i koliko je utrošeno na vizualni identitet te promidžbu »Yeseni u Zagrebu« kao projekta koji objedinjuje jesenske kulturne programe drugih organizatora, ali uglavnom nema svoju produkciju. Pa tako i na knjižicu »Yeseni«, za čiji je dizajn umjetnik Mirko Ilić honoriran s čak 200.000 kuna, prema podacima iz Ureda za kulturu. Podaci iz Ureda također kažu da je na vizualni identitet i promidžbu »Yeseni« u 2008. godini utrošeno ukupno 117.807,23 kune, u 2009. godini 69.389,9 kuna i u 2010. 42.800 kuna.
  Istraživanje provedeno na uzorku hotela, turističkih infopunktova, kolodvora i kulturnih institucija – mjestima na kojima se prema Davoru Žagaru, direktoru Koncertne direkcije Zagreb koja je koordinator projekta »Yeseni«, trebao naći promidžbeni materijali »Yeseni«, poput knjižice – pokazalo je da je za promidžbene materijale, poput knjižice, malo tko čuo, a još ih manje vidio.

Honorar Josea Cure

U izjavu za »Novi list« Ljuština je uključio i Kraljev Festival novog cirkusa, koji s »Kupusovim listom« nema nikakve veze, osim što ga organizira osoba koja je i glavni urednik lista, pa time Ljuština najavljuje i mogućnost otvaranja sukoba s Kraljem na svim frontovima. Jednako tako napominje i da kao koordinator »Yeseni« nikada nije odlučivao o novcima, ili potpisao kakav službeni dokument kojim bi se novac isplaćivao. Bit će to važno i za utvrđivanje eventualnih malverzacija s novcem iz gradskog proračuna, budući da sporni ostaju neki elementi isplate honorara.
  Jedan od njih je honorar tenoru Joseu Curi, koji je prema Kraljevim saznanjima iz članka u »Kupusovom listu« iznosio 631.419,34 kune. Na konferenciji za novinare treće »Yeseni u Zagrebu« Ljuština je izjavio da honorar Curi nije bio tolik, no na pitanje koliki je bio nije znao točan odgovor, uputivši nas na upit ovlaštenima. Poslali smo upit Gradskom uredu za kulturu, da bi odgovor stigao nakon dva mjeseca, u kojem jasno stoji da je honorar Curi iznosio 631.419,34 kune. Dakle onoliko koliko i Kralj tvrdi da je iznosio.
  Upitan da to komentira, Ljuština kaže:
  – Ja ne znam točan honorar – nisam ga dogovarao, niti sam sudjelovao u tome, niti ga isplatio. Ono što se sigurno pogrešno tumači oko honorara Josea Cure je da je u tome iznosu koji se spominje u materijalima i honorar dirigenta za njegov koncert Marija de Rosea i sopranistice Ekaterine Bugenschwili.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.

HNK Rijeka


Promo
Tommy zna što voliš