Grad: Rijeka
Danas: 22° moguća kiša
Sutra: 10° 24° djelomično oblačno
26. svibnja 2017.
Nova pravila

Showbusiness (r)evolucija: Celebrity "ratovi" preselili iz medija na društvene mreže

Showbusiness (r)evolucija: Celebrity "ratovi" preselili iz medija na društvene mreže
Showbusiness (r)evolucija: Celebrity "ratovi" preselili iz medija na društvene mreže
Autor:
Objavljeno: 22. prosinac 2016. u 15:13 2016-12-22T15:13:41+01:00

Nekad su celebrityji svoje poruke  širili uz pomoć medija, no pojavom društvenih mreža – Facebooka, Instagrama, Twittera, Snapchata itd. – dobili su mogućnost direktnog obraćanja obožavateljima

Moderne tehnologije, društvene mreže i mediji koji ih putem njih prate u korak, u današnje su vrijeme celebrityjima istovremeno olakšali i otežali život. Ljetos se ta tvrdnja najbolje potvrdila na primjeru »sukoba« između slavne američke pjevačice Taylor Swift i starijeg joj kolege Kanyea Westa, autora pjesme »Famous«, i njegove supruge Kim Kardashian koja je objavila snimku telefonskog razgovora Kanyea i Taylor Swift u kojem je ona rekla da ga podupire u objavi pjesme »Famous«.

U priču se umiješao i Taylorin bivši dečko Calvin Harris, a tu je negdje bio i Tom Hiddleston čija se instant-veza sa Swift mnogima doimala potpuno neiskrenom i umjetnom. Kratka ljetna afera, podsjetimo, završila je nakon što je ona njega napucala iako neki izvori kažu kako nije bilo baš tako, već je on bio taj koji je odlučio okončati njihovu vezu jer mu je Taylor dosadila.

Kontrola imidža

No vratimo se na Swift i Kardashian. U sukob koji se odvijao na društvenim mrežama uključena je bila zvijezda »starog kova« Taylor Swift, pjevačica koja je slavu zaslužila svojim glazbenim uspjesima, i »novopečena« zvijezda Kim Kardashian koja je slavna zbog toga što je slavna. Do kraja godine priča se razvodnila, West je završio u bolnici, a Kardashian se povukla iz javnosti nakon što je opljačkana u Parizu. Ljubavna priča radnog naziva Hiddleswift je završila, a medijima i javnosti preostalo je ništa drugo do razmišljati o tome kako su se pravila ponašanja pod svjetlima reflektora zadnjih godina jako izmijenila.

Nekad su celebrityji svoje poruke širili uz pomoć medija, no pojavom društvenih mreža – Facebooka, Instagrama, Twittera, Snapchata itd – dobili su mogućnost direktnog obraćanja svojim obožavateljima.
– Zvijezdama koje su stalno u medijima društvene su mreže omogućile lakše vođenje PR-a. Sada mogu ispričati priču koju žele, i to odmah, i izmijeniti je ako je to potrebno, kaže za Guardian publicist koji se skriva pod imenom M.

U svijetu u kojem slavni sami kontroliraju sliku koja će biti ispričana o njima u javnosti, neki se snalaze bolje, neki malo lošije.
– Treba biti transparentan, no to ne znači da trebate birati ono što ćete podijeliti s javnošću. Opasnost se javlja tek ako se odlučite manipulirati istinom i uljepšavati stvarnost, kaže internetski savjetnik Andy Beal dodajući kako unatoč tome što imaju mogućnost kontrolirati koje će informacije o njima izaći u javnost, slavni često znaju »zeznuti« situaciju.

U tom je slučaju najbitnije da ne budu uhvaćeni na djelu.
– To je pravilo aktualno oduvijek. Nekad je to bilo lako, no danas se mnoge stvari ne mogu sakriti, kaže kolumnist Sunday Mirrora Dean Piper.

Mnogi se slažu da se showbiz novinarstvo zadnjih godina pretvorilo u prepisivanje i prenošenje poruka koje su poznate face objavile na društvenim mrežama. Brzo je, lako i jednostavno, pa se omililo svima. Osim toga, vjerojatno je i istinito pa takve informacije neće biti potrebno demantirati. Nekad su celebrityji na neistinite napise u medijima reagirali žalbama, a danas im moderne tehnologije omogućavaju da sami odgovore pričom koja im odgovara.

Za neke slavne osobe nije bitno hoće li mediji o njima pisati istine ili laži: bitnije im je dobiti pozornost, bez obzira bila ona opravdana ili ne.
Medijski se stručnjaci slažu – talentirane zvijezde s pokrićem nemaju razloga za brigu.

Kad zaključe da se previše pojavljuju u javnosti, točnije u medijima, uvijek se mogu povući, bez straha da će obožavatelji zaboraviti na njih. To im može i pomoći (u karijeri) – jer kako »zakuhati« veliki povratak ako se prije toga ne sakriju od svjetla reflektora. Taylor Swift, recimo, u tome bi svakako uspjela.
I na kraju, jesu li Taylor Swift i Tom Hiddleston »fejkali« svoju vezu ili je zaista bila riječ o »pravoj« ljubavi? Uz sve suvremene metode »obmanjivanja javnosti«, zaista je teško reći.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.

HNK Rijeka