Diamonds are forever

Celebritiji u neznanju kupuju sintetičke dijamante: Optužen i Leonardo DiCaprio

Portal Novilist.hr

FOTO/Pixabay

FOTO/Pixabay

"Mnogi 'fuš zlatari za celebritije' rade sve što mogu da bi stavili neku poznatu zvijezdu na popise klijenata", objašnjava jedan hollywoodski zlatar. 



Jason Arasheben je “zlatar za celebritije” s Beverly Hillsa i prema njemu, sve veći broj zvijezda stiže s dijamantima koji su stvoreni u laboratoriju i vrijede puno manje nego su ih originalno platili.


“Češće je nego mislite. Počinjem to viđati na dnevnoj bazi. Zvijezde u neznanju kupuju ekstravagantne komade nakita s dijamantima koji su puni sintetičkog kamenja”, rekao je za Page Six.


Arasheben je inače izradio posebne komade nakita za Jennifer Lopez, Drakea i Rihannu.


Zašto se to događa?




“Mnogi ‘fuš zlatari za celebritije’ rade sve što mogu da bi stavili neku poznatu zvijezdu na popise klijenata”, objašnjava Arasheben.


“Često ponude smiješno niske cijene da bi privukli njihovu pozornost, pri čemu koriste sintetičke dijamante umjesto prirodnih. Suočio sam se s nekoliko takvih zlatara i gotovo uvijek, odgovor je – ‘pa, za cijenu koju plaćaju, trebali bi znati da koristim sintetske dijamante’. Ljude se krivo navodi i vara, a to nije pošteno”, dodaje.


Najveća razlika između prirodnog dijamanta i onog laboratorijskog, objašnjava Arasheben, je njegovo porijeklo. “Prirodni dijamanti su jedinstveni i potrebni su milijuni godina da bi se oni formirali ispod zemljine površine. Laboratorijski dijamanti se proizvode na velike količine, u nekoliko tjedana, koristeći kemijski reaktor”, kaže. 


Teško je primijetiti razliku


Golom je oku nemoguće reći razliku između spomenutih dijamanata. Arasheben kaže da odgovarajuća oprema pronalazi razliku u tren oka. Sintetički dijamanti se mogu prodavati za manje novca od onih originalnih, ali Arasheben upozorava da kupci dobiju ono što su platili. 


“Laboratorijski dijamanti koštaju tek nekoliko stotina dolara po karatu u proizvodnji, a nemaju vrijednost u prodaji. Prirodni dijamanti s druge strane, imaju povećanu vrijednost prilikom prodaje jer postaju vrlo rijetki. 


U travnju ove godine, Savezna trgovinska komisija SAD-a, optužila je Leonarda DiCaprija i njegovu kompaniju “Diamond Foundry” za namjerno korištenje jezika kojim se krivo navodi kupce, u oglašavanju proizvoda na mrežnim stranicama. Zbog takvog su jezika kupci vjerovali da kupuju prave, a ne laboratorijske dijamante, prenosi Page Six.