Modni spektakl

Fashion.hr: Zabranjen ulaz za modne zlostavljače

Maja Hrgović

Publika je pratila s mega-osmijesima i spontanim provalama pljeska podrške djevojčicama koje su u zaigranim Zigmanovim kreacijama slavile svu raskoš djetinjstva



Kao što je to bio slučaj i s njegovom prethodnom kolekcijom dječje mode za Bambi, predstavljanje novih plodova suradnje Juraja Zigmana s tom hrvatskom tvrtkom bilo je definitivno najsimpatičniji događaj ovosezonskog izdanja Fashion.hr-a.


Reviju na Zagrebačkom velesajmu publika je pratila s mega-osmijesima i spontanim provalama pljeska podrške djevojčicama koje su u zaigranim Zigmanovim kreacijama slavile svu raskoš djetinjstva.


Eksplozija radosti u susretu pastoralnog s urbanim, cvjetnog s kariranim, volančića sa strogim linijama kaputa, plus puno ljubičaste u svim nijansama, ključne su koordinate Zigmanovog modnog sustava u kojemu se sve vrti oko udobnosti i nosivosti. Nešto preslatko – šaputalo se uz uzdah u prvom redu gledališta, a pravo je osvježenje bilo i u tome što su male manekenke očigledno uživale u svakom koraku na pisti, za razliku od njihovih odraslih kolegica koje u većini slučajeva izgledaju kao ispaćene žrtve modnih zlostavljača.


Novi trendovi




Za razliku od prve večeri, u petak na Velesajmu modnih zlostavljača nije bilo – Aleksandra Dojčinović, Ana Marija Ricov, Igor Galaš, Ogi Antunac i Zoran Mrvoš redom su osvjetlali obraz hrvatskom dizajnu.


Radovi potonjeg dvojca, Antunac i Mrvoša, iščekivali su se s najviše nestrpljenja. Prvi izdanci suradnje, objedinjeni novim brendom LINK, prkosni su, beskompromisni, odvažni, bez kalkuliranja – uske kožne hlače niskog struka, kratke kožne jakne s asimetričnim kopčanjem, opuštene vjetrovke, paučinaste haljine i tunike od tila hrabro kombinirane sa šljokicama i modernim materijalima – humana su i vrlo nosiva simbioza hi-techa, neo-panka i street stylea, baš kako su to autori i sami obećavali najavljujući kolekciju.



Dok su prve večeri Fashion.hr-a predmet želja bile dvije crne vjenčanice – jedna Ivice Skoke, druga mladog Aleksandra Žarevca, u petak su najupečatljivije kreacije bile dvije koje potpisuje Aleksandra Dojčinović: jedna crna haljina nenametljivo »podignuta« perjem na rukavima i jedan smaragdno zeleni kombinezon s otvorenim leđima, valovitim rubovima i pelerinom na ramenima. To je detalj koji će očito biti popularan ove godine jer vidjeli smo ga već kod nekoliko novih kolekcija za jesen-zimu 2012/2013.


Haljine Aleksandre Dojčinović prodaju se, što bi se reklo, kao halva. Dizajnerica koju obožavaju pripadnice domaće estrade, a cijenom i dalje dostupna i »običnim ljudima«, ovom bi novom kolekcijom mogla ostaviti kolege bez posla. Pokazala je veću otvorenost prema žarkim bojama – osobito je dojmljiva crvena – i umjetnom krznu koje kombinira s lepršavim svilenim tkaninama po kojima je prepoznatljiva. Ukupni dojam je stvarno dobar: Dojčinović ostaje realna, ekstravaganciju dozira kroz slutnju, a prioritet joj je ženstvenost i ležernost.


Ambasador mode


Ana Marija Ricov nije njezina istomišljenica. Pokazala je kolekciju obilježenu kombinacijom crne i sive, slojevima i naborima, natruhe beskućničkog štiha, uz bljeskove jarko zeleno i ljubičaste boje. To je onakva odjeća za kojom bi posegnula, na primjer, Djevojčica iz budućnosti.


Aktualni svjetski ambasador mode Igor Galaš, koji surađuje s modnom kućom Arena – a plod toga je serija »Additive add Galaš« – ovog je puta uspio opravdati velika očekivanja.


Meka i rahla pletiva izrađena u tvornici trikotaže Arena u Puli djeluju zavodljivo, udobno i toplo na maksi kaputima i haljinama u ljubičastim i smeđim tonovima, a ima u njima i nešto od damske grandioznosti koju cijenimo.


Ipak, imamo zamjerku: haljinama zbilja nisu trebale one izbočine sa strane – izgledaju kao ispuhani divovski žuljevi i nikako ne idu u prilog ideji pročišćenosti koju Galaš ističe kao svoj imperativ.