Nova kolekcija

ALEKSANDRA DOJČINOVIĆ Svaka naša revija nosi i pozitivnu socijalnu notu

Ivana Kocijan

Preko Kockice koja ima oblik najpoznatijeg simbola Hrvatske, želim pokrenuti priču o identitetu koji nam nedostaje, po kojem bismo svi mi mali izvoznici napokon trebali postati prepoznatljivi u svijetu



RIJEKA Šesta samostalna revija naše poznate dizajnerice Aleksandre Dojčinović bit će održana u Kockici, kultnoj zgradi na zagrebačkom Prisavlju. Kolekcija njezinog brenda Lei Lou za proljeće i ljeto 2019. godine bit će održana u utorak 20. studenog. Znakovito je da Dojčinović smješta u Kockicu baš u godini u kojoj su »kockice« bile značajan nacionalni simbol i kada su nepovratno postale dio hrvatskog identiteta i svega onoga što dizajnerica kao samostalna izvoznica promovira zadnjih nekoliko godina. To je tek dio simbolike na koju se naslanja. Nova kolekcija u potpunosti je futuristička priča, a sirovi, pomalo industrijski interijer Kockice savršena je podloga za njezine nove vizije. Taj sudar prošlosti i budućnosti, savršeno skrojenog i nedovršenog, modernog i retro, u roh bau interijeru jednog od najprepoznatljivijih simbola Zagreba zasigurno će biti večer za pamćenje.


Kada ste i zašto odlučili nove kreacije predstaviti baš u Kockici?


– Kockica je dugo bila na mojoj listi želja, no nije ju bilo lako dobiti. Danas je ona u službi Ministarstva mora, prometa i infrastrukture i trebalo je ispuniti brojne uvjete da bismo odobrovoljili inače divne ljude koji tamo rade da nam dozvole da njihov radni prostor na jednu večer pretvorimo u modnu pistu. I ne samo to, moja će ekipa te večeri samo za potrebe revije unutar Kockice na pozornici instalirati veliku metalnu kocku, kao simbol večeri.


Zanimljive konstrukcije




Koliko mjesto održavanja revije biti povezano sa samim kreacijama koje ćete tamo predstaviti? Hoće li, odnosno jesu li, kreacije inspirirane Kockicom?


– Uvijek je ono što radim pomalo inspirirano i prostorom u kojem izlažem. To je normalno jer se želim uklopiti, međutim, za mene to znači i kontrast. Taj derutni, roh bau, pomalo zapušten interijer Kockice s jedne strane i suvremena, blještava kolekcija s druge.


Što nam općenito možete otkriti o novoj kolekciji? Koja vam je bila misao vodilja u njezinom stvaranju?


– Ako sam do sada inspiraciju tražila u prošlim, romantičnim vremenima, onda je ova nova kolekcija čisti futur. Prepuna obrata, kontrasta, zanimljivih konstrukcija, mini haljina sa snažno naglašenim ramenima, tkanina s metalik odsjajem, naglašenog seksepila. Htjela sam napraviti nešto snažno, modele s karakterom o kojima će se pričati i koji će se nositi.



Kockica na Prisavlju izgrađena je prema projektu arhitektonskog vizionara i jednog od najznačajnijih stvaratelja poslijeratne moderne Ivana Vitića. U ovaj zaštićeni spomenik kulture svoja su djela utkali i brojni umjetnici: umjetničke intervencije u reprezentativnom dijelu zgrade koordinirao je Raul Goldoni, ujedno zaslužan i za staklene elemente, metalnu tapiseriju izradio je Dušan Džamonja, metalne reljefe Stevan Luketić, mozaike Edo Murtić i Zlatko Prica, a tapiseriju Jagoda Buić.



Hoće li kolekcija donijeti neke modele, krojeve dosad neviđene u vašem radu?


– Na samoj pisti mnoštvo noviteta, a nešto novo i izvan piste. Naime, dobila sam priliku zajedno s tvrtkom Smartway za Barissol, brend luksuznih lampi, dizajnirati haljinu od tkanine od koje se inače izrađuju sjenila za njihove svjetiljke. Tu ću haljinu također predstaviti na reviji, ali u off programu, a nakon događaja ona odlazi u njihov muzej u Francuskoj, što mi je velika čast.


Nekome od svojih obožavatelja na dan revije priuštit ćete da postanu zvijezde na jednu večer. Kako?


– Za to je zapravo najveći krivac moj partner Mastercard koji dvjema našim klijenticama, najboljim frendicama, sestrama, mami i kćeri omogućuje »priceless« iskustvo dolaska na našu reviju i uživanja u njoj iz prve ruke. Naši frizeri i vizažisti koje predvode Katica Topčić i Žana Kožul za tu će ih priliku posebno urediti, dobit će i profesionalnu fotku za uspomenu, a moći će i prošetati backstageom i osjetiti sav šušur. Da bi mogli sudjelovati, morat će malo »peglati« svoj Mastercard, što mi žene toliko volimo (smijeh).


Tipična kvartovska djevojka


Prethodnom revijom kojom ste odali počast Ivanu Meštroviću, između ostalog ste željeli mlade upoznati s nekim novim uzorima. Jeste li nakon revije primijetili da vam se želja ostvarila, da je poraslo zanimanje za Meštrovićevu ostavštinu?– Sigurno jest. Naše su revije, s obzirom na to da je takva produkcija kod nas nažalost rijetka, iznimno medijski popraćeni doživljaji. Ponosna sam na to jer onda znam da ljudima nudimo nešto neviđeno i zanimljivo. Izlaganje u prostoru gdje je Meštrović nekoć živio nikoga nije ostavilo ravnodušnim, a većina je ostala fascinirana ljepotom tog interijera.

Najavljujući reviju u Kockici rekli ste kako vas fascinira činjenica da je riječ o spomeniku kulture koji je ujedno i obilježje jednog zagrebačkog kvarta, Prisavlja, koji bi svi, a ponajprije mladi, morali doživljavati puno kompleksnije. Kako vi doživljavate Prisavlje?


– Ja nisam cura s Prisavlja, ali jesam tipična kvartovska djevojka koja je i danas jako vezana za Srednjake gdje sam odrasla. Znam koliko je ljudima bitna ta veza s kvartom i frendovima iz djetinjstva. Prisavlje je jedan od simbola Zagreba, tamo su već desetljećima i televizija i naša Kockica i vrijeme je da mu se oda počast na pravi način.


Foto John PAVLISH


Foto John PAVLISH



Kako ga svojim projektima možete približiti građanima?


– Mislim da su dosadašnje Lei Lou revije, ne samo ova, svim lokacijama na kojima smo predstavljali kolekcije dali novi smisao, neke smo oživjeli, natjerali smo i druge da ih uzmu u obzir kada održavaju nešto važno i lijepo u svojim tvrtkama. Svaka naša revija nosi i tu pozitivnu socijalnu notu, na nekima smo imali sjajne humanitarne projekte, a svima njima smo upozoravali na probleme s kojima se kao društvo susrećemo svi mi, a ponajprije djeca i mladi. Ovdje je poruka ponešto drugačija, preko Kockice koja ima oblik najpoznatijeg simbola Hrvatske, želim pokrenuti priču o identitetu koji nam nedostaje, po kojem bismo svi mi mali izvoznici napokon trebali postati prepoznatljivi u svijetu.


Plasman na inozemno tržište


Ova se godina polako bliži kraju. Je li bila onakvom kakvoj ste se nadali? Jeste li ostvarili sve želje?


– Bila je jer sam zahvalna na svemu, bez obzira je li nešto realiziramo do kraja ili nam je trebalo još malo vremena. Nisam površna i kada radim neke planove, ne volim se stavljati u nikakve okvire, ni vremenske ako imam tu privilegiju. Ovogodišnje smo želje uglavnom sve ispunili, ostaje još revija na kojoj smo stvarno mukotrpno radili.


Kakvi su vam planovi i ciljevi za sljedeću godinu?


– Želimo još više unaprijediti naš web-shop budući da je našim klijentima iz regije i svijeta Lei Lou dostupniji nego ikad. Dugo smo dobivali upite kada ćemo ga pokrenuti, a još duže smo na njemu radili i zato ga želimo izbrusiti do savršenstva iako već sada izgleda odlično. S druge strane, dodatno ćemo raditi na plasmanu na inozemno tržište, paralelno s onim što već uhodano radimo u Hrvatskoj.