"HeForShe"

Mirko Ilić u UN-ovoj kampanji za rodnu ravnopravnost

Hina

Snimio Denis LOVROVIĆ / NL arhiva

Snimio Denis LOVROVIĆ / NL arhiva

Istaknuti grafički dizajner Mirko Ilić priključio se UN-ovoj kampanji za promicanje rodne jednakosti »HeForShe«, na čiji je poziv dizajnirao i ilustrirao šest poštanskih maraka, te prigodne kuverte i plakat, koji će svečano biti predstavljeni u New Yorku na Međunarodni dan žena 8. ožujka



ZAGREB/NEW YORK Istaknuti grafički dizajner Mirko Ilić priključio se UN-ovoj kampanji za promicanje rodne jednakosti »HeForShe«, na čiji je poziv dizajnirao i ilustrirao šest poštanskih maraka, te prigodne kuverte i plakat, koji će svečano biti predstavljeni u New Yorku na Međunarodni dan žena 8. ožujka.


 Ilić je, kako je rekao u razgovoru za Hinu, angažiran na poziv organizatora kampanje, a svojim je rješenjem napravio zaokret od crno-bijelog imidža brenda »HeForShe« prema intenzivnim primarnim bojama.


 »Pozvali su me, jer su htjeli baš mene, vjerojatno zbog mojega čestog angažiranja oko socijalnih tema, a nadam se i kvalitete mojih radova«, kazao je.




 Organizacija »HeForShe« u svojem brendingu često upotrebljava crno-bijele fotografije polovice (en face) lica. Kako bi djelomice ostao vjeran brendu, Ilić je to odlučio pokušati uklopiti u svoj dizajn, iz čega je proizašla ideja o dizajnerskome rješenju u kojemu će jedna polovica lica, ‘on’ (He), s drugom polovicom koju čini ‘ona’ (She), zajedno činiti kompletno lice, međusobno se nadopuniti.


 »Kako je UN trebao šest različitih maraka, shvatio sam da mogu na njih staviti lica različitih rasa, a budući da će se te marke dvije po dvije upotrebljavati i prodavati u tri različite denominacije – dolaru, švicarskome franku i euru – odlučio sam ih i rasno pomiješati«, kazao je umjetnik.


 Napravio je, stoga, bjelkinju i crnca za dolarsku denominaciju, azijatkinju i bijelca za franak, te crnkinju i azijata za euro denominaciju.


 »Tako se ne samo markice slažu u muško-ženske parove, već i u multirasne parove«, dodao je Ilić, napomenuvši kako je markama sa ženskim licima dao veću denominacijsku vrijednost nego onima s muškim licima.


 Za razliku od brenda »HeForShe«, crno-bijelih fotografija, odlučio se za intenzivne primarne boje, smatrajući da poštanske marke moraju biti uočljive, »ali i vesele«, kazao je, istaknuvši kako je riječ o vjerojatno najmanjem dizajnu u njegovoj karijeri.


 U dizajniranju maraka Ilić je imao odriješene ruke, osim uvjeta da moraju sadržavati logo organizacije »HeForShe« i biti u duhu njezine misije, a prihvaćena ideja dizajna markica bila je ujedno i prva koju je predložio.


 »HeForShe« je pokret solidarnosti za rodnu ravnopravnost UN-ove Agencije za rodnu ravnopravnost i osnaživanje položaja žena (UN Women), koji ima za cilj mobilizirati muški rod u aktivnu borbu protiv nasilja i diskriminacije s kojima se nastavljaju suočavati žene i djevojčice diljem svijeta.


 Kampanja je usmjerena na suzbijanje rodne nejednakosti, jednog od najtvrdokornijih suvremenih oblika kršenja ljudskih prava koji se u raznim oblicima nastavlja manifestirati diljem svijeta unatoč dugogodišnjim kampanjama usmjerenim na promicanje rodne ravnopravnosti.


 Početak prodaje Ilićevih poštanskih maraka najavit će na posebnoj svečanosti u New Yorku 8. ožujka UN-ova ambasadorica dobre volje i glasnogovornica pokreta »HeForShe«, britanska glumica Emma Watson.


 Markama će biti pridodane i dvije dodatne koje je Ilić naknadno dizajnirao za državnu poštu Indije, koja će se time pridružiti UN-ovoj akciji, a imat će lica Indijca i Indijke.