Sezona festivala

Outlook, Dimensions, Seasplash, Slurp…partijaneri donose Puli milijune kuna

Zoran Angeleski

Outlook se održava od 30. kolovoza do 3. rujna, od 6. do 9. rujna Punta Christo rezervirana je za novi Dimensions festival, Seasplash festival je od 19. do 22. srpnja, a 3. i 4. kolovoza novi festival Slurp!



PULA Zavist, provincijalnost i govorkanja o bezočnom zarađivanju, neprimjerenom pohlepnom ponašanju lokalnih trgovaca, višestrukom podizanju cijena usluga i proizvoda i zaradi na tisućama mladih engleskih poklonika recentnih podžanrova elektronske glazbe, ali i čvršća, utemeljena i važnija kritika da su organizatori, bar prvih godina, preskakali domaću publiku, a engleski gazde koristili tvrđavu Punta Christo isključivo za zabavu boljestojećih britanskih djevojaka i mladića – to je lokalna pulska vizura kao sjena prati Outlook od njegovih početaka prije pet godina.


Uz to je posve neupitno da ovaj pulski festival elektronske glazbe iz sezone u sezonu velikim svjetskim izvođačkim imenima privlači u Pulu sve više i više tisuća pretežito engleskih gostiju, ali i poklonika elektronske glazbe iz drugih dijelova Europe i svijeta.  

Zavodljiva tvrđava


No, to nije sve. Samo dva dana poslije ovogodišnjeg Outlooka, koji se u pulsko-engleskoj produkciji održava na tvrđavi Punta Christo i okolici od 30. kolovoza do 3. rujna, na istoj lokaciji u istoj dominantno engleskoj produkciji počinje još jedan, posve novi festival elektronske glazbe. Naziv mu je Dimensions festival, a održat će se od 6. do 9. rujna u zavodljivoj štinjanskoj tvrđavi.


Prethodno će se isključivo u domaćoj produkciji održati obljetničko 10. izdanje Seasplash festivala od 19. do 22. srpnja – udarni gosti Ruts DC, Dreadzine, Vibrinics, Jah Free – a 3. i 4. kolovoza novi pretežito underground festival elektronske glazbe Slurp!, što je proizišao iz prošlogodišnjeg festivala Sirup Nation i koji će biti dominantno naslonjen na najpoznatije hrvatske i regionalne te ex yu autore elektronske glazbe.


Tim povodom novinarima su se s pregršt informacija obratili organizatori ova četiri festivala – Vedran Meniga, Davor Uljanić, Dijana Lakuš iz Pozitivnog ritma te pulski DJ Bebetto.   

70 tisuća noćenja




Vedran Meniga naglasio je da se u posljednje tri godine Outlook svake godine razvijao i rastao sto posto. I produkcijski, i kvalitetom, brojem izvođača, publikom, opremom, menadžmentom, pa i onim lokalnim pulskim koji sada, kako je novinarima rekao Davor Uljanić, broji osam stalno zaposlenih te još dvadesetak Puljana, vanjskih suradnika. Takav porast, ističe Meniga, ne bilježi niti jedan glazbeni festival na svijetu.



Istina je da na Outlook u Pulu dolazi najviše Engleza, ali tu su i gosti iz svih europskih zemalja te brojni ljudi iz Japana, Hong Konga, Novog Zelanda, Australije i Kanade. Za sve njih u svim ovim zemljama već je tiskano i distribuirano, kako je jučer naglašeno, milijun letaka koji izravno turistički promoviraju grad Pulu. Za strane goste komplet ulaznica za Outlook stoji 135 funti, a za domaće je osigurano tisuću kompleta po 35 posto nižoj cijeni od 750 kuna, dok za novi, intimniji Dimension festival, na kojem se također očekuje dolazak tisuća ljudi iz cijelog svijeta, komplet karata za domaće stoji 650 kuna. Sve se ulaznice mogu nabaviti u sistemu Ticketpro.



Na Outlooku i Englezima se zarađuje, i to legitimno i ne bez velikog truda i rizika, no često se preskače korist po zajednicu. Davor Uljanić rekao je da svake sezone lokalni pulski iznajmljivači apartmana, prodavači hrane, butige, pulski taksisti, vlasnici brodica, prodavači lubenica i drugi okrenu u ta četiri rujanska dana Outlooka čak 42 milijuna kuna. Uz to, prošle je godine tijekom Outlooka ostvareno 70 tisuća noćenja u Puli   

Domaći menadžment


S novim, pak, Dimensions festivalom, koji britanski i domaći partneri u Puli organiziraju samo dva dana nakon Outlooka, udarna festivalska ponuda produljuje se na skoro dva rujanska tjedna, a sve to, kako su posebno naglasili Vedran Meniga i Davor Uljanić, izvan udarne turističke špice. Kad je već riječ o gruboj zaradi, zarada cijele zajednice može bitno nadmašiti spomenuta 42 milijuna kuna. Uljanić je nadahnuto govorio o potrebi da se u Puli i u korist svih Puljana u idućih od tri do pet godina formira i izuči domaći produkcijsko-glazbeni menadžment koji bi brojio potrebnih 150 educiranih Puljanki i Puljana.


Rekao je i da su troškovi abnormalni i da Seasplash živi od prodaje ulaznica na koje se plaća porez od 25 posto, za razliku od ostalih festivala koji, otvoreno je kazao, žive na prodaji smještaja, na što se plaća 10 posto PDV-a.