Opatijac u Zagrebu

Luka Veselinović: Pjevaču Arrested Developmenta se sviđa moj rad, nadam se da će biti još suradnji

Tea Tidić

Speech, pjevač Arrested Developmenta, slušao je radio na internetu i čuo je skladbu »Deep Skin« s mog prvog albuma i to mu se jako dopalo. Njihov menadžer me nazvao krajem prošle godine mogu li koristiti tu pjesmu za semplove i harmoniju, kaže Luka Veselinović



Opatijac sa zagrebačkom adresom, basist, kontrabasist, aranžer i skladatelj Luka Veselinović, dobro je znan po suradnji s eminentnim domaćim glazbenicima pop, rock i jazz orijentacije, često surađuje i s istarskim glazbenicima poput Kristiana Terzića, Franka Krajcara, Bruna Krajcara i drugima, a zahvaljujući svom sviračkom umijeću, kao polaznik renomiranog bostonskog Berkleeja, izabran je da svira u tamošnjem svojevrsnom »all star« jazz bendu, gdje je, između ostalih, svirao i s glazbenicima kao što su Terry Lynne Carrington, Darren Barrett, Tiger Okoshi, Dave Buda, Dave Santoro, Bruce Gertz, Barry Smith, Dave Santoro, John Lockwood… Upravo je u Bostonu krenuo njegov autorski Veselino Jazz Project, s kojim je 2012. godine objavio debitantski album »Magnetic Whale«, a uskoro izlazi i drugi album Veselino Jazz Projecta, o čemu saznajemo više u razgovoru s Lukom Veselinovićem.


Pravi trenutak


Prvi samostalni album »Magnetic Whale«, koji ste objavili sa sastavom Veselino Jazz Project, nastao je za boravka u Bostonu, gdje ste se školovali na Berkleeju. Tamo ste svirali jam sessione po osam do deset sati dnevno, a iz toga je nastao prvijenac sa šest skladbi, među kojima se našla i zanimljiva verzija »Opatijskih oštarija«.


Sada izlazi vaš drugi album…




– Za koji tjedan izlazi novi album nazvan »Romantic Egg is Going Home«. Neke kompozicije koje će se naći na novom albumu nastale su još na Berkleeju i čekale su svoj trenutak za objavu, a u jednoj skladbi koja je tada nastala, gostuje moj tadašnji voditelj combo sastava na Berkleeju, inače profesor trube, Darren Barrett.


Drago mi je što je pristao, jer je vrhunski trubač i dobitnik Grammyja. Iako se nismo vidjeli još od mog boravka u Bostonu, ostali smo prijatelji i često smo u kontaktu, tako da je na neki način – glazba pobijedila udaljenost. Na novom albumu je devet kompozicija, a osim skladbi koje su nastale na Berkleeju, tu su još skladbe nastale u posljednje dvije godine, a koje sam svirao s hrvatskim jazz glazbenicima, s kojima sam se našao »na istoj valnoj duljini« u glazbenom i privatnom životu.


Glazbenici s kojima sviram na novom albumu stalno su bili negdje u mojoj blizini, svirali smo skupa u drugim sastavima ili smo se sretali po svirkama i jam sessionima, no baš kroz te dvije godine upoznao sam ih bolje i pozvao da zajedno sviramo. Probali smo, i jako sam zadovoljan kemijom koja je nastala u tom spoju, a i svi si stilski jako pašemo.


To su klavirist Zvjezdan Ružić, te smo sve i snimili u njegovom studiju, zatim tenor saksofonist Lenard Krečič, tenor saksofonist Vojkan Jocić te bubnjar Peđa Milutinović. Na novom albumu sviram isključivo električni bas, a isto sam se okušao i s vokalima – ne bi rekao da sam pjevač, već su to više vokalize. Sam proces stvaranja je trajao neko vrijeme – radio sam puno skica za kompozicije i na kraju to uobličio u finalne aranžmane.


Jako sam zadovoljan kako je sve ispalo, osjeća se puno slobode u muziciranju, kao i ta energija prijateljstva između svih glazbenika koji su sudjelovali na albumu. Inspiracija koja me vodila kroz novi album krenula je kad sam vidio na internetu fascinantnu fotografiju jednog gejzira u Nevadi – naime, na toj fotografiji, usred tmurnog polja taj gejzir je bio apsolutni kontrast – pun pozitivne energije i veselih boja… ta fotografija me fascinirala i dala kreativnu inspiraciju za smjer kojim ide priča na novom albumu. Inače, sve što se dešava na albumu – naslovnicu, miksanje, kompozicije i ostalo – sve sam napravio sam, ne zbog toga što nisam htio suradnike, već sam imao jasnu viziju što želim.


S obzirom da ljudi obično nemaju uvid u sam proces stvaranja albuma, cijeli session snimanja albuma ovjekovječen je i s četiri kamere, tako da planiram objaviti live spotove sa snimkama iz studija. Tako ljudi mogu vidjeti kakav je stil glazbe, osjetiti energiju i vidjeti sam proces… jer ponekad je teško objasniti glazbu, a kad se to pogleda na video snimci puno se lakše razumije.


Jazz hip hoperi


Grammyjem nagrađeni američki hip hoperi Arrested Development koriste vašu skladbu u njihovom novom singlu. Kako je došlo do te suradnje?


– Njihov menadžer me kontaktirao mailom, i na prvu sam mislio da me zafrkava, no na kraju se ispostavilo da je stvarno njihov menadžer. Speech, pjevač Arrested Developmenta, slušao je radio na internetu i čuo je skladbu »Deep Skin« s mog prvog albuma i to mu se jako dopalo.


Njihov menadžer me nazvao krajem prošle godine mogu li koristiti tu pjesmu za semplove i harmoniju. Oni su pitali semplove, no očito im se svidjelo više jer veliki dio moje skladbe se koristi u njihovoj pjesmi »I Don’t See You At The Club« te im je to glavni singl na novoobjavljenom albumu. Inače, ekipi iz Arrested Developmenta se jako sviđa moj rad, i vjerojatno će biti još suradnji, ali o tom potom. Zanimljivo je da iako su hip hoperi, oni uvijek nastupaju s cijelim bendom i često sviraju na jazz festivalima.


Planovi?


– Kad novi album bude objavljen, želim ga što više koncertno promovirati. Bit će puno svirki i puno glazbe koju volim, a između ostalog, svirat ću s violinistom Markom Ramljakom i pijanistom Zvjezdanom Ružićem u njihovim autorskim projektima. Njihova glazba je vrlo kreativna i izazovna, i nadam se da će ljeto proći u znaku toga.