Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: °
Sutra: ° °
6. travnja 2020.
Dora traži promišljeni styling

foto Izbor za Pjesmu Eurovizije nije samo glazbeni, već i - modni spektakl

 Prijedlozi dizajnerice Aleksandre Dojčinović / Foto  JOHNPAVLISH
Prijedlozi dizajnerice Aleksandre Dojčinović / Foto JOHNPAVLISH
Autor:
Objavljeno: 5. veljača 2020. u 19:43 2020-02-05T19:43:00+01:00

Sve što o skorašnjem spektaklu za oči i uši misle i kako ga vide, o tome kako bi naše glazbene zvijezde trebale izgledati ispod svjetla pozornice i u kakvim bi se kreacijama i vizurama trebale prošetati opatijskim crvenim tepihom, pitali smo neke od najpoznatijih hrvatskih dizajnera

RIJEKA  Glazbeni, ali i modni događaj godine će 29. veljače zakititi opatijsku Sportsku dvoranu Marino Cvetković koja će otvorenih vrata i uzdignute pozornice dočekati izvođače Dore. Kako li će se glazbeno predstaviti 16 skladbi koje će biti izvedene u izravnom prijenosu HRT-a, uvijek izaziva znatiželju kako ono na sceni tako i sve ono što se zbiva iza scene.

Scenografija i kostimografija također su važan prateći dio ovog spektakla, prisjetimo se kako su zbog nekih pogrešnih koraka i sjajne izvedbe bile kritizirane ili nedvoljno nagrađene.

Sve što o spektaklu za oči i uši misle i kako ga vide, o tome kako bi naše glazbene zvijezde trebale izgledati ispod svjetla pozornice i u kakvim bi se kreacijama i vizurama trebale prošetati crvenim tepihom, pitali smo neke od najpoznatijih hrvatskih dizajnera.

Glamur s potpisom Ivice Skoke / Foto  PRESS

Bez pretjerivanja

Ivica Skoko, hvaljeni dizajner čije glamurozne haljine nose naše brojne poznate osobe, kaže kako modni izgled zvijezda na pozornici Dore zasigurno određuje pjesma.

- Sukladno tome trebali bi birati odjevnu kombinaciju i koreografiju. Naravno ne treba ni u čemu pretjerivati. Mislim da je kič out, to je pokazala i prošlogodišnja pobjednička pjesma iz Nizozemske. Kvalitetna pjesma i minimalizam trebali bi biti dovoljni za uspješnu formulu nastupa. Što se tiče crvenog tepiha, tu nema odskakanja u odnosu na ostale svečane prigode koje zahtijevaju toaletu. Od svih Dora do sada izdvojio bih onu na kojoj je nastupila Doris Dragović s pjesmom »Marija Magdalena« koja je imala haljinu koja je pratila emociju pjesme kao i scenski nastup. Također smatram da je Marija Šerifović bila sjajna s pjesmom »Molitva«. Imala je odličan nastup i sve je bilo scenski usklađeno. Našim bih izvođačima savjetovao nastup nalik tome, komentirao je Skoko.

Ivicu Skoku vole i poznate Riječanke / Foto SERGEJ DRECHSLER

Poznati zagrebački dizajner Zoran Aragović svake godine prati Doru kao i Eurosong i veliki je fan oba natjecanja.

- Zanimljive su mi modne kombinacije i koliko zapravo neka zemlja može biti maštovita i kreativna u scenskom nastupu. Volim dizajnirati scensku odjeću jer tada sam potpuno neopterećen i mogu biti maksimalno kreativan. Drago mi je i da kod nas pjevači sve više ulažu u kostime, koreografiju, plesače jer publika danas očekuje puno više od samo dobre pjesme. Prošle godine na Dori je briljirao Luka Nižetić kojemu idu sve pohvale i to je bio nastup na svjetskoj razini. Veseli me što sve više možemo na festivalima vidjeti odlične suradnje s hrvatskim dizajnerima pa se nadam da ćemo i na ovogodišnjoj Dori vidjeti nastupe i kreacije koje ćemo još dugo pamtiti, rekao je.

Ivana Kovač u kreaciji Zorana Aragovića / Foto BITEMYSTYLE

Era šljokica

Za izjavu smo upitali i našu poznatu modnu dizajnericu Aleksandru Dojčinović čije kreacije možemo vidjeti i na slavnim damama na hollywoodskim crvenim tepisima.

Prijedlozi dizajnerice Aleksandre Dojčinović / Foto JOHNPAVLISH

- S obzirom na to da je to show, a sam Eurosong je na neki način modno i glazbeno liberalan, izvođači si smiju tom prilikom dopustiti malo više nego inače, odnosno smiju pretjerati s mjerom. Još uvijek traje modna era šljokica i naglašenih ramena, što je vrlo scenično i svakako dobar izbor, a ako su pjevačice u top formi, mogu se poigrati i nekim senzualnim bodijem ili kombinezonom, što je neki svjetski trend u glazbi i iznimno efektno izgleda na pozornici, rekla je ona.

Prijedlozi dizajnerice Aleksandre Dojčinović / Foto  JOHNPAVLISH

Još jedan miljenik slavnih žena, dizajner Ivan Alduk kaže kako nastup na glazbenim festivalima, između ostalog i na Dori, natjecanju za pjesmu Eurovizije, treba biti izrežiran i u skladu s glazbenom kulisom, odnosno pjesmom koju se izvodi.

Lea Mijatović u kreaciji Ivana Alduka s prošlogodišnje Dore / Foto ALDUK

- Potrebno je osmisliti cjelokupnu priču te u tri minute zainteresirati publiku. Između ostalog, tu veliku ulogu igra vizualni identitet osobe koji se postiže adekvatnim kostimom ili haljinom te skladnom kombinacijom modnih detalja te šminke i frizure. Odjeća treba odgovarati osobi koja ju nosi te se ona u njoj mora osjećati udobno i »svoja na svome« kako bi se pjesma i nastup što kvalitetnije iznijeli. Kostimi trebaju biti drugačiji, posebni, kao što smo imali na Dori 2019. kada smo za Leu Mijatović i njenu baladu radili haljinu u stilu visoke mode. Ako je izvođač mlađi, pjesma drukčija, može se poigrati s ostalim vizualnim elementima. U svakom slučaju, trebamo znati da se za nastup bira kostim ili haljina u službi kostima, a ne samo lijepa haljina, jer je to već pomalo viđeno i dosadno, objasnio je Alduk i nastavio:

Crveni tepih

- Crveni tepih je druga priča. Za crveni tepih se uvijek bira raskošna i prikladna odjeća. Outfit mora biti upečatljiv, ostaviti dojam jer su fotografije s crvenog tepiha najkomentiraniji dio svakog takvog događanja. Dora pretendira biti raskošna i svečana te sukladno tome haljine bi trebale biti dugačke, no dati generalan savjet izvođačima različita stila, godina i iskustva je pomalo nezahvalan zadatak.

Svoje mišljenje o modnoj strani Dore iznio nam je i lifestyle urednik Nikola Grbin koji crveni tepih u Hrvatskoj vidi kao veliki problem iz puno razloga.

- Slijedeći primjere i način rada razvijenih zemalja i industrija mi ovdje napravimo samo jedan veliki cirkus i sajam bez glave i repa. Ma koliko god ja obožavao Doru, Dora je davno izgubila na svom značaju. Teško da će ga i vratiti u ono razdoblje devedesetih, jer mi smo poznati po tome da sve što radimo, radimo polovično ili površno. Gledajući realno, Dora nikad nije imala crveni tepih. Od srama to ne mogu nazvati pravim crvenim tepihom, barem ovo što se događa posljednjih godina. Na tom tepihu u tom trenutku ljudi dolaze kao da odlaze u casual izlazak u kino. Miješaju se izvođači, gosti, ljudi koji tamo ne trebaju biti. Nazovimo ih lokalni celebrity, a čemu? Čemu? Volimo se pozivati na svjetske zabave, pratiti trendove i uzimati što nam odgovara. Pa kada već u organizaciji manifestacija i toliko željenih crvenih tepiha na koje patimo i nadamo se da će nam Severina doći, zašto onda ne pokupimo i fancy konope koji dijele poznate od nepoznatih (op.a. Oscari) i organizatora od PR agenata, fotografa i svih drugih. Scena Dore ne pruža mnogo, ali zato treba iz nje izvući maksimum, rekao je Grbin i dodao:

Interni protokol

- Svjestan potencijalnih napada pojedinca na sljedeće, iako kužim ideju koju su imali, prošle godine na Dori ste imali slučaj najskuplje haljine i želje za efektnim nastupom dosadne pjesme. Doslovno sve je bilo nespojivo i zato loše. Želimo li u Hrvatskoj napraviti pravi i pošteni crveni tepih, onda se tome treba maksimalno posvetiti, a ne dopustiti da svaka mačka svoje kolo vodi. Mnogi ne znaju, ali vani itekako postoje interni protokoli za izlazak na crveni tepih s kojim su agenti i publicisti neke zvijezde itekako upoznati. Posebice dizajneri, a zato i dolazi do čuvenih lista najbolje i najgore odjevenih. Nerijetko se dogodi da se neka zvijezda pojavi na listi najgore odjevenih samo zato jer nije ispoštovala protokol, a ne zato jer loše izgleda. Ako me pitate, moji favoriti su: Matija Vuica, Đurđica Vorpakić za Hippy Garden, Boudoir, Boris Pavlin, Diana,Viljevac, Ivica Klarić, Arileo, Twins, Amarie, Sonja Lamut. Čisto da malo razbijemo monotoniju koja nije najbolja u ovom trenutku.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.