Foto D. Hrvoj
Somi znalački koristi svoj glas, a njezine su izvedbe uvjerljive, proživljene, dinamične, pune kontrasta - ona šapće i vrišti, tiha je i glasna, nježna i gruba, tužna i radosna, pitoma i divlja
Obrada Stinga
Program je, većim dijelom, sadržavao autorske pjesme s dva spomenuta CD-a, među ostalima »Two-Dollar Day«, »Black Enough«, »Like Dakar« i »Ankara Sundays«, ali i obradu Stingove »Englishman in New York« koju je djelomično izmijenila pjevajući »…African in New York«. No, Somi je ipak glazbenica kojoj više leži nastup na pozornici, neposredna komunikacija s publikom, ali i suradnicima. Zato su izvedbe na koncertu u Puli bile uzbudljivije od onih na albumima, što je publika osjetila i burno pozdravljala. Somi znalački koristi svoj moćan glas, nerijetko se udaljujući od mikrofona, a njezine su izvedbe uvjerljive, proživljene, dinamične, pune kontrasta – ona šapće i vrišti, tiha je i glasna, nježna i gruba, sjetna i prpošna, tužna i radosna, pitoma i divlja.
Počast tradiciji afričke glazbe
Važno joj je također da kroz svoj nastup – glasom i pokretom – odaje počast tradiciji afričke glazbe. Zato nije propustila priliku podsjetiti na svojeg uzora i mentora, južnoafričkog trubača Hugha Masekelu. Osim toga, pjeva pjesme posvećene ženama, patnji, Harlemu, Lagosu, Nigeriji…, a aktivizam je bio prisutan i u njezinim najavama pjesama. Zato je uspoređuju s pjevačicama kao što su Dianne Reeves, Miriam Makeba i Nina Simone, ali njezin je pristup i stav prema angažiranoj glazbi blizak i onom Abbey Lincoln. Backstage Live Pula 2019. nastavit će se 5. listopada koncertom gitarista Charleja Huntera i pjevačice Lucy Woodward, 29. listopada nastupit će Mingus Big Band, a 12. studenoga pijanist Jason Moran sa svojim triom Bandwagoon.