Same pohvale

ZANOSNA, “NAPETA”, JEZIVO SEKSI Kritičari tvrde: Polako se profilira u naj glumicu generacije

P. N.

Kristen Stewart

Kristen Stewart



„Nemate pametnijeg posla od odijevanja Kyre?“, pita sa znatiželjom stilisticu (personal shopper) Maureen jedan od muških ‘priljepaka’ slavne zvijezde. „Čekam“, sa spuštenim pogledom odgovara mlada Amerikanka (Kristen Stewart) koja u Gradu svjetla obavlja stvari za prezaposlenu manekenku, a onamo se vratila zbog nenadane smrti brata blizanca s kojim je dijelila urođenu srčanu manu, pa će spiritualnim moćima s njim pokušati uspostaviti kontakt jer su se davno jedan drugome tako zakleli…


Iskusan sineast Olivier Assayas jedno je od najpotentnijih imena suvremene francuske kinematografije, koji se afirmirao još 90-ih, kao daroviti član ‘novih francuskih ekstremista’, a redateljski ugled zakucao fenomenalnom biografskom mini serijom o hladnoratovskom teroristu Carlos te uspješnim naslovima Pariz, volim te, Nešto u zraku i Oblaci nad Sils Marijom.


Po stilu i počecima bavljenja filmom često ga se predstavlja kao nasljednika Godarda, Truffauta, Rohmera ili Rivettea, a za Assayasa je sedma umjetnost najbolja platforma da iskupi i sebe i gledatelje, kao i sredstvo komunikacije kojim oživljava duhove prošlosti i istražuje podsvijest, što je najviše manifestirano upravo u Stilistici koja je na lanjskom Cannes film festivalu osvojila nagradu za najbolju režiju, kao i nominaciju za Zlatnu palmu.




Kristen Stewart


Kristen Stewart



U filmu visokih psiholoških vibracija i horor aureole Stilistica angažirao je svoju novu glumačku muzu Kristen Stewart (glumila je i u Oblaci nad Sils Marijom) koja se, prema kritičarskim perima, polako profilira u najbolju glumicu generacije. I za aktualnu ulogu vidovite osobne stilistice, neusiljenu Kristen struka je obasula komplimentima, nazivajući je hipnotizirajućom, magičnom, pa čak i najboljom ulogom u njenoj dosadašnjoj karijeri. 


Njena eterična pojavnost, odlutali, ali introspektivni pogledi dok čeka znak od brata koji je sada na drugom svijetu, i juri od dućana do dućana s visokom modom i lijepim ljudima (lutkicama), iščekujući grozničavo SMS od nepoznatog (alfa) pošiljatelja koji uporno želi ostati anoniman pa u njoj izaziva spoj tjeskobe, radoznalosti i (nestrpljive) neizvjesnosti, ‘kroje’ film atmosfere, metafizičku dramu, napeti triler, ghost story, karakterološku studiju, fantastični horor, sugestivni ‘must see’ filmski ‘kolač’ koji svaki senzibilniji filmoljubac želi probati.


Lucidni Assayas je i u ranijim naslovima metafizički uranjao u materiju, kao primjerice u mehanizme nastanka filma, no nikad nije bio toliko blizu izvoru svoje inspiracije kao u Stilistici. Potragu za onostranim (svijet duhova) i iščekivanje SMS-ova protagonistice vidi kao slične težnje, s istovjetnom potrebom za komunikacijom prema apstraktnom, baš kao i naša grozničava (ljubavna) nadanja u doba virtualne komunikacije, odnosno nemogućnost (stvarne) komunikacije osim one gdje ‘svjetlo ekrana’ ili beep smartphonea preuzima ulogu medija, čineći konzumente psihološki opsesivnim i emotivno (i/ili erotski) ovisnima, a zapravo gorko usamljenima.


Guardian tvrdi da Stilistica lijepi za ekran i da je hitchcockovski briljantna, Telegraph je etiketira napetom i jezivo seksi, a New York Times hvali zanosnu i uvjerljivu ulogu Kristen Stewart.


Ako ste filmofil sa stilom, pogledajte Stilisticu u izabranim kinima od 1. lipnja, a prije toga i trailer


https://www.youtube.com/watch?v=2BpPhEO47Ek