The Capture

“Uhvaćen u klopku” u orwellovskom stilu: Naš kritičar preporučuje izvrsnu britansku seriju

Marinko Krmpotić

Foto Screenshot

Foto Screenshot

Zanimljivom radnjom, neočekivanim i čestim obratima, brzim ritmom filmskog pripovijedanja, odlično odglumljenim likovima i majstorskom režijom ova BBC-ijeva serija privlači pažnju publike



Ona čuvena promo rečenica koja vas savjetuje da tu i tu knjigu ili film ne počinjete gledati u večernjim satima, jer ćete zbog zanimljivosti radnje dočekati jutro, zaista vrijedi u slučaju izvrsne britanske TV serije The Capture. Zanimljivom radnjom, neočekivanim i čestim obratima, brzim ritmom filmskog pripovijedanja, odlično odglumljenim likovima i majstorskom režijom ova BBC-ijeva serija ide u sam vrh prošlogodišnje produkcije TV serija o čemu svjedoče i mahom vrlo laskave ocjene kritičara te izvrsne reakcije gledateljstva.


Priča se odvija u Londonu našeg doba a počinje završnicom sudskog procesa u kojem dvoje mladih odvjetnika vrlo efektno od zatvora spašavaju mladog britanskog časnika Shauna Emeryija (sjajni Callum Turner) optuženog da je u Afganistanu prekršio kodeks vojne časti i ubio ranjenog protivničkog vojnika koji se predao. Uz već u prvim minutama serije odlično predočenu sudsku »bitku« gledatelj svjedoči i očiglednoj emocionalnoj i erotskoj pozitivnoj napetosti između mladog časnika i njegove odvjetnice Hannah Roberts (Laura Haddock). Nažalost, umjesto vatrometa tjelesnih užitaka, svjedočimo pred CCTV kamerama direktnom prijenosu vrlo brutalnog čina nasilja nakon kojeg Hannah nestaje, a Shaun je optužen za težak fizički napad i otmicu.


Slučaj je povjeren mladoj detektivskoj nadi Rachel Carey (izvrsna Holliday Grainger) koja je pred nepunih mjesec dana riješila u javnosti jako eksponiran slučaj hvatanja vrlo opasnog islamskog terorista. U njenom novom slučaju snimka s CCTV kamere toliko je jak dokaz da joj, smatra, ne preostaje ništa do li uhvatiti Emeryija i slučaj je gotov. Stvari se zakompliciraju kad on nakon uhićenja tvrdi kako nije kriv i kako se to što se na snimci vidi – nije dogodilo! Dodatni zaplet inicira njegov bijeg nakon čega kreće sveopća potjera u okviru koje detektivka Carey, sljedeći Shaunov trag, postaje sve svjesnija kako je mladi časnik možda u pravu i kako snimka uživo (!) možda zaista i ne odgovara onome što se dogodilo!




Pripovijedati dalje sadržaj ove šestodijelne TV serije ne bi bilo pošteno prema onima koji je još nisu pogledali, ali im svakako treba reći da će, vole li napete i neizvjesne serije utemeljene na potjeri i pokušaju dokazivanja istine u koju u početku vjeruje samo optuženi, uživati i ostati prikovani za naslonjač. Dodatnu vrijednost priči daje izvrstan scenarij koji je i zamišljen i realiziran tako da su ama baš svi bitni likovi potpuno drugačiji od onog što o njima misli i kako ih doživljava okolina te kako su u svojim početnim istupima predočeni gledatelju.



Taj nimalo lagan scenaristički i redateljski postupak izveden je izuzetno dobro te u velikoj mjeri pridonosi neočekivanim obratima i potpunoj neizvjesnosti koju već od uvodnog dijela prve epizode nudi cijela ova TV serija. Upravo stoga sve pohvale zaslužuju scenarist i režiser Ben Chanan, a od niza vrlo dobrih uloga, uz već spomenute, svakako treba istaći i odličnog američkog glumačkog veterana Rona Perlmana koji dojmljivo igra ulogu američkog obavještajca Franka Napiera, isto je tako odličan i Ben Miles koji glumi Dannyija Harta, deteketivki Carewy nadređenog dužnosnika te Ralph Ineson koji glumi Aleca Boyda, detektiva starog kova.


S obzirom na priču naslov serije The Capture mogli bismo prevesti kao »Uhvaćen u klopku« jer se baš tako tijekom svih šest jednosatnih epizoda osjeća glavni lik koji je tek pijun u igri klasične priče o žrtvama zavjere.


No, vrijednost ove TV serije nije samo u zaista napetoj i zanimljivoj priči, već i u temeljima na kojima je stvorena i koji je dižu iznad razine uobičajene »run and gun« krimić/akcija serije. Naime, autor serije vrlo hrabro i provokativno u srž radnje postavlja pitanje mogućnosti manipulacije dokazima. Suvremena digitalna tehnologija i financijske mogućnosti najbogatijih država današnjice omogućavaju postupke stvaranja iznimno uvjerljivih dokaza koji su u svojoj suštini – laž.


U ovom slučaju su u priču umješani vrhovi obavještajnih službi SAD-a i Engleske, i to, naravno, uz znanje vrha države.


Bez obzira na jasno izraženu kritiku i osudu Chanan ipak stvari ne gleda plošno pa gledatelju, vjerojatno i sebi, kroz lik Gemme Garland (Lia Williams), jedne od čelnica britanske policije, postavlja provokativno pitanje koje, otprilike, glasi – biste li namjestili dokaze i spremili u zatvor terorista za kojeg sigurno znate da će uskoro počiniti zločin s velikim brojem mrtvih civila, ili biste ga – u ime zaštite nevinih žrtava, iako to što planirate nema veze s pravdom i pravom – pustili da zločin učini i tek ga onda uhitili?


To si pitanje neumitno mora postaviti i postavlja svaki gledatelj ove odlične TV serije, a postavlja si ga i glavna junakinja, detektivka Rachel Carey. Njen odgovor gledatelji saznaju u završnih pet sekundi cijele TV serije. Naravno da vam ga nećemo reći. Pogledajte The Capture i saznajte sami, a sigurno je da ćete – uživati.


Glumačka ekipa


Glumačka ekipa koja je u The Capture realizirala sjajan posao ima iza sebe već lijep broj zapaženih filmskih i TV uloga. Lijepa Holliday Grainger koja u seriji prolazi put od nadmene detektivke do iskrene zastupnice pravde znana je iz sjajne engleske TV serija »Borgije« u kojoj je glumila čuvenu trovačicu Lucreziu Borgia.


Callum Turner većini je znan po ulozi u filmu »Fantastic Beasts«. Ben Miles proslavio se u odličnoj seriji »Kruna«, Ron Perlman znan je iz stotine filmova a čuven je po filmskom »Hellboy« serijalu te TV seriji »Ljepotica i zvijer«, dok Ralpha Inesona znamo iz »Igre prijestolja« i filmova o Harry Poteru.


Manipulacija dokazima


Vrijednost ove tv serije nije samo u zaista napetoj i zanimljivoj priči, već i u temeljima na kojima je stvorena i koji je dižu iznad razine uobičajene »run and gun« krimić/akcija serije. Naime, autor serije vrlo hrabro i provokativno u srž radnje postavlja pitanje mogućnosti manipulacije dokazima.