Dejan Durić i Nenad Polimac / Foto: M. GRACIN
Nenad Polimac bavi se filmskom kritikom već skoro pedeset godina, a »Život u filmu 1: Uzori i dosezi«, u izdanju Novog Gordogana i Prosvjete, prvi je dio trilogije u kojoj autor sumira svoje bavljenje filmom
RIJEKA – Nenad Polimac, novinar i filmski kritičar, u riječkom je Art-kinu predstavio svoju novu knjigu »Život u filmu 1: Uzori i dosezi« u sklopu programa Specijalne knjižnice Art-kina »Film izvan okvira«.
Moderator predstavljanja bio je sveučilišni profesor Dejan Durić s Filozofskog fakulteta u Rijeci, koji je istaknuo da je Polimac jedan od najdugovječnijih hrvatskih filmskih kritičara i jedan od najvećih znalaca u ovom području.
Nenad Polimac bavi se filmskom kritikom već skoro pedeset godina, a »Život u filmu 1: Uzori i dosezi«, u izdanju Novog Gordogana i Prosvjete, prvi je dio trilogije u kojoj autor sumira svoje bavljenje filmom. Kako je kazao Durić, knjiga je podijeljena u pet cjelina.
Filmski časopisi
Započinje s domaćim časopisima koji su na Polimca najviše utjecali, beogradskim listom Film i časopisom Film danas, osvrće se na zagrebačku grupaciju hičkokovci – posebno djelatnu šezdesetih – koja nikad nije uspjela pokrenuti vlastito glasilo, a daje i osobnu povijest časopisa Film koji je uređivao sa svojom kritičarskom generacijom. Najveći dio knjige zauzimaju eseji i razgovori s filmskim redateljima, tako da je ova knjiga svojevrsna kronika hrvatske kinematografije.
Nenad Polimac (Zagreb, 1949.) piše o filmu od početka sedamdesetih godina, ističući se tendencijom revalorizacije hrvatske kinematografije i modernijim shvaćanjima svjetskog filma. Suosnivač je Globusa, Nacionala i časopisa Film. Urednik je znamenitih monografija o Živojinu Pavloviću i Branku Baueru, a s Vladimirom Tomićem autor je nekoć popularnih televizijskih emisija o filmu Moderna vremena i Vrtoglavica. Dobitnik je godišnje nagrade Hrvatskog društva filmskih kritičara »Vladimir Vuković«.
Podrobne analize
Između ostalog, objavljeni su tekstovi o Vladimiru Pogačiću, Oktavijanu Miletiću, Branku Marjanoviću, Branku Belanu, Branku Baueru, Zvonimiru Berkoviću, Anti Babaji, Kreši Goliku, Vatroslavu Mimici, Nikoli Tanhoferu, Zoranu Tadiću, Fadilu Hadžiću, Borivoju Dovnikoviću, Tomislavu Gotovcu i drugima.
Prema riječima Dejana Durića, radi se o vrlo čitljivim i precizno pisanim tekstovima, koje obilježava novinarski stil u najboljem smislu. Polimac daje podrobne analize autora i njihovih djela, a zanimljivo je da se njegov odnos prema određenim filmovima kroz vrijeme mijenjao.
Nenad Polimac kazao je i što je po njemu posao filmskog kritičara:
– Kritičar bi trebao razumjeti što jedan redatelj s nekim filmom želi napraviti, a ne dijeliti prodike. Mi smo tu radi redatelja, a ne on radi nas. Kod gledanja filma važan je prvi dojam, instinkt. Držite se toga i nećete pogriješiti – poručio je Polimac.
Dodao je i to da su dva filma koja je najviše puta gledao Hitchcockova »Vrtoglavica« i Peckinpahova »Divlja horda«.
Polimac je pohvalio i riječko Art-kino, rekavši da je to prava kinoteka, što je Zagreb po njemu izgubio.