Dragan Rubeša

Atomska djevuška u igri zavođenja: Pogledali smo “Annu” Luca Bessona

Dragan Rubeša

Iako priča Bessonova najnovijeg komada voli igrati na MeToo urgentnost, s majstoricom jiu jitsua i tajlandskih borilačkih vještina koja će alfa mužjacima opasno zagorčati svakodnevicu, priča je poljuljana recentnim skandalom nakon što ga je devet žena optužilo za seksualno zlostavljanje



Luc Besson očito ima neko šesto čulo za detektiranje atraktivnih superkilerica i superšpijunki, bilo da je fokusiran na požudu u svemiru ili na ovozemaljske čari.


Prisjetimo se Anne Parillaud (»Nikita«), Rie Ramussen (»Angel-A«), Care Delevigne (»Valerian«), Scarlett Johansson (»Lucy«), Mille Jovovich (»Peti element«) i tada 13-godišnje Natalie Portman (»Leon«) kao preteče svih onih »Kick Ass« klinki. Sada im se pridružuje i ruski top model Sasha Luss, koja je paralelno s modnom karijerom upisala tečaj glume kod etablirane Susan Batson.


Doduše, taj Bessonov odabir poljuljao je njegov recentni skandal, nakon što ga je devet žena optužilo za seksualno zlostavljanje, što je on sustavno poricao. Iako priča autorova najnovijeg komada voli igrati na MeToo urgentnost, s atomskom djevuškom, majstoricom jiu jitsua i tajlandskih borilačkih vještina koja će alfa mužjacima opasno zagorčati svakodnevnicu nakon što biva regrutirana u svijet međunarodne špijunaže praćena budnim okom šefice Olge (Helen Mirren). Tu je i jedan maljčik, inkarniran u KGB-ovu agentu Čenkovu (Luke Evans), koji ostaje zadivljen njenim šahovskim znanjem.


Beživotna interakcija


Filmska karijera ruskih top modela nije nikakva novost, od Natalije Vodianove (»CQ«) do Olge Kurilenko (»Zrno utjehe«). No poveznice autorove djevuške s »Atomskom plavušom« Davida Leitcha više su nego evidentne, što samo dokazuje da potencijalni (ljetni) blockbusteri postaju sve bezidejniji. Kao da se »Nikita« autoru nije nikad dogodila.I sama evokacija devedesetih u kojima Annu uočava skaut modne agencije posve je promašena. Jer Bessonov glamurozni svijet pariške visoke mode sveden je na ultimativni teatar poniženja kojim dominiraju mizogini modni fotografi i monstruozni ratni profiteri. I povrh svega, lezbijski seks atomske plavuše Charlize Theron i Sofie Boutelle, Besson zamjenjuje lezbijskom vezom Anne i njene kolegice Maud (Lera Abova kao još jedna autorova ruska glumačko-modna akvizicija). Iako se u igru ubacuje i američki agent Miller (Cillian Murphy), koji će je natjerati da postane dvostruka agentica. No njihova je interakcija totalno beživotna i posve imuna na eros.

Prizor iz filma


Prizor iz filma



Premalo treš


Da bi stvar bila još apsurdnija, Anna je prije dolaska u Pariz imala nasilnog dečka i laptop, iako potonji gadget tada nije postojao. Jer nakon sjajnih likova ubojitih žena, od Nikite do Lucy, KGB-ova elitna kilerica Anna Pojatova doima se poput tek povremeno šarmantne autoparodije, pogotovu u načinima na koje se Besson pogirava filmskom strukturom u fetišizaciji žanrovskih špijunskih konvencija, vješto fokusiran na naizgled »minorne« detalje koji će kasnije postati krucijalni. Premda nije dovoljno iskoristio trešerski potencijal priče, izuzev paralelne montaže s izmjenom perika i ubojstvima uz zvuke INXS-a (šifra: »I Need You Tonight«). Jer kad je riječ o dinamikama Moći, autorova Anna je ta koja tretira muškarce kao pijune u glamuroznoj šahovskoj igri zavođenja.