Najveća međunarodna božićna anketa uspoređuje potrošnju u 20 europskih zemalja i zemalja Commonwealtha

P. N.



Više od 13 000 kućanstava sudjelovalo je u anketi Božićni barometar™ Ferratum Grupe koja se uzastopno provodi već treću godinu. Dakle, koji su darovi najpopularniji za kupnju? U kojoj se zemlji najviše novca troši na Božić, usporedno? Obavljaju li kućanstva svoju božićnu kupnju sve više putem interneta ili u tradicionalnim trgovinama?


Ferratum Bank Hrvatska je također bila sudionik petog Ferratum Christmas Barometer 2016. istraživanja, u kojem smo naše korisnike ispitivali o potrošačkim navikama tijekom nadolazećih božićnih blagdana.


Europsko gospodarstvo nastavlja svoj spori gospodarski oporavak. Razlike u relativnoj potrošnji izravnate su između zemalja u usporedbi s prethodna dva božićna barometra koja je proveo Ferratum. Pedeset posto kućanstava potrošit će jednako novca kao i prošlog Božića za svoje darove i proslave, dok šest posto kućanstava povećava potrošnju.


Predvodi najveće europsko gospodarstvo
Prema Božićnom barometru™ potrošnja će značajno pasti u Velikoj Britaniji u odnosu na prošli Božić. Dok su u 2015. godini Britanci planirali potrošiti 38,5 posto (1.145 EUR) svojih prihoda kućanstva za Božić, ove godine ta brojka iznosi samo 23 posto (695 EUR).


Za razliku od njih, Nijemci troše više nego bilo gdje drugdje u Europi ili Commonwealthu. Ljudi koji žive u najvećem europskom gospodarstvu ove godine za Božić spremni su potrošiti više od 30 posto (807 EUR) prihoda svojih kućanstava mjesečno. Ta je brojka oko 10 posto veća od prosječne obitelji (22 %) u svih 20 zemalja koje su sudjelovale u anketi.


Začudo, nakon Njemačke slijede male baltičke zemlje, Litva i Estonija, dok se najškrtiji potrošači mogu naći u Norveškoj, Finskoj i Nizozemskoj. U tim društvima socijalne skrbi ove godine manje od jedne petine prihoda kućanstava otpada na božićnu potrošnju.


Na primjer, u Finskoj, domovini Ferratum grupe, kućanstva troše oko 15 % raspoloživog neto prihoda na božićnu kupnju (468 EUR). U susjednoj Švedskoj, taj je broj znatno veći, pa kućanstva troše oko 688 EUR u vrijeme Božića, ili 20 % raspoloživog neto prihoda za svoj Božić.


Indeks potrošnje putem interneta stalno raste


Čak tri četvrtine božićne potrošnje i dalje se obavlja putem tradicionalnih kanala, a udio kupovine putem interneta neizbježno raste. Prema Barometru digitalna kupovina prosječnih kućanstava za vrijeme Božića porast će s prošlogodišnjih 21,6 % na 24,5% ovog Božića.


Velika Britanija drži svoju nepremostivu prednost kad je u pitanju obavljanje kupovine putem interneta. Više od 40 posto britanske božićne kupovine obavlja se putem digitalnih kanala. Nizozemska, Švedska, Francuska, Češka, Poljska i Njemačka među svim narodima predstavljaju 24,5% prosječnog udjela kupovine putem interneta.




Igračke i igre (20 %), odjeća (18 %) i elektronički uređaji za široku potrošnju (12 %) drže svoj položaj kao najpopularniji darovi. Međutim, postoje zanimljive nacionalne razlike u odnosu na prošli Božić.


Ovaj Božić ne izgleda baš previše dobro za izdavače. Od drugog najpopularnijeg od svih darova prošle godine (15,5 %), udio knjiga past će za šest posto. Knjige su bile među prvih pet darova samo u Poljskoj (10 %) i Češkoj (8 %).


Prema Božićnom barometru™ za 2016., Bugari, Španjolci i Kanađani prednjače nad kupovinom odjeće kao darova u odnosu na druge narode. Više od 20 posto potrošnje otpada na meka pakiranja. Udio igračaka i igara najveći je u Francuskoj (31 %), Australiji (26 %) i Poljskoj (23 %). Začudo, čini se da se ovog Božića alkohol konzumira samo u Kanadi, s udjelom od četiri posto Kanađana koji ga konzumiraju.


Pogledajte grafički prikaz i brojke za svih 20 europskih zemalja i zemlje Commonwealtha.


Kako je provedena anketa Božićni barometar™ za 2016?


* Anketa je provedena među aktivnim klijentima Ferratum grupe u 20 zemalja diljem Europe i Commonwealtha kao web anketa sa standardiziranim upitnikom za sve lokacije.


* Prihodi su izraženi u lokalnoj valuti i relativni troškovi za božićne blagdane izračunati su kao omjer raspoloživih mjesečnih prihoda obitelji u svakoj zemlji. Raspoloživi prihodi prilagođeni su prema paritetu kupovne moći svake pojedine zemlje na temelju brojki iz 2014. koje je objavila Svjetska banka.


* 13 261 kućanstvo sudjelovalo je u anketi.


* Ispitanici su bili starosne dobi između 18 i 65 godina, od čega 49,64 % čine žene. Prosječni raspoloživi neto dohodak sudjelujućih kućanstava u tih 20 zemalja bio je između 230 i 6720 EUR.


* Prosječna veličina kućanstva među ispitanicima bila je 2,59 osoba.


* Pored demografskih čimbenika, ispitanici su upitani o raspoloživim mjesečnim neto prihodima, koliko troše za božićne blagdane, na koje su aktivnosti potrošili svoj novac, koliko toga kupuju putem interneta.


* U anketama su se koristile odgovarajuće valute svake pojedine zemlje. Odgovori su izjednačavani kao bi odrazili odgovarajuću kupovnu moć svake zemlje. Svi ispitanici u anketi bili su anonimni. 


Privitci:


1.       Grafički prikaz Božićnog barometra


2.       O Ferratum Grupi


Izvor: Ferratum Bank Hrvatska