Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 23° 4
Sutra: 23° 23° 4
8. travnja 2020.
Voda

Otkrijte kako pravilno piti vodu kako biste poboljšali zdravlje i pamćenje

Photo by Johnny McClung on Unsplash
Photo by Johnny McClung on Unsplash
Autor:
Objavljeno: 22. ožujak 2020. u 8:04 2020-03-22T08:04:13+01:00

Pravilna hidratacija znači da pijemo minimalno 8 čaša vode dnevno. I to svi znaju. No, jeste li znali da tijekom dana postoji točno određeno vrijeme kada biste trebali piti vodu kako biste poboljšali svoje opće zdravstveno stanje i kognitivno funkcioniranje.

Znanost pokazuje da pijenje vode u točno doba dana može pomoći u sprečavanju uobičajenih problema poput bolova u želucu, umora, prejedanja, visokog krvnog tlaka, zatvora ili čak srčanog udara i moždanog udara. Postoji i određeno doba dana kada se savjetuje da nije dobro piti vodu jer je tada vaše tijelo zauzeto drugim stvarima. S obzirom na to koliko je voda bitna za ljudski život, evo nekoliko korisnih, ali važnih ajurvedskih savjeta za piće vode.

 Sjednite dok pijete vodu, umjesto da stojite

Dobra je ideja uvijek sjediti i piti vodu, a ne stajati. Stojeći i pijući, poremetite ravnotežu tekućine u tijelu i to može dovesti do većeg nakupljanja tekućine u zglobovima što uzrokuje artritis. Mišići i živčani sustav znatno su opušteniji i pomažu živcima da lako probave hranu i druge tekućine. Bubrezi također tempiraju postupak filtracije dok sjedite.

Izbjegavajte popiti svu vodu odjednom

Izbjegavajte pijenje velikih količina vode u jednom dahu, radije pijte manje gutljaje, dišite i ponavljajte tokom dana. To vrijedi i za vrijeme obroka, što će pomoći da se hrana probavi na bolji način.

Pijte samo kad ste žedni

 U posljednje smo vrijeme često čuli savjete kako ne treba piti vodu samo kada osjetite žeđ jer će to značiti da vam je tijelo u stanju dehidrirano, što nikakako ne želite. No, prema drevnom ayurvedskom učenju, vaše tijelo šalje signale kada vam je potrebna voda i to je najbolji pokazatelj kada i koliko trebate konzumirati tekućine. Ayurveda, dakle, naglašava da pijete samo kad osjetite žeđ. Svaka osoba ima drugačije tijelo, stoga pijenje iste količine vode ne može se preporučiti svima. Tijelo ne može apsorbirati previše unosa vode, smatra ovo učenje,  pa uvijek trebate osluškivati potrebe i kapacitet vlastitog organizma, piše Food.

Otkrijte pokazatelje koje vam daje tijelo dok ste žedni

Vaše tijelo vam daje na znanje da vam treba voda. Po boji mokraće ćete znati koliko se trebate hidrirati. Tamno žuta boja može ukazivati ​​na dehidraciju, dok je prilično bistra i svijetla obojena mokraća znak hidratiziranog i zasićenog tijela. Suhe ispucale usne, također su jedan od pokazatelja dehidriranog tijela.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.