Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 10° 1
Sutra: 10° 10° 1
8. prosinca 2019.
Razgovor s umjetnicima

Ulay i Jan Fabre stižu u riječki MMSU: “Prelaženje granica: redefiniranje okvira performansa u 21. stoljeću”

Ulay se kao umjetnik istaknuo još sredinom 1970-ih / Foto Primož Krosec
Ulay se kao umjetnik istaknuo još sredinom 1970-ih / Foto Primož Krosec
Autor:
Objavljeno: 1. srpanj 2019. u 18:13 2019-07-01T18:13:44+02:00

Sudionici će raspravljati o sferama time-based umjetnosti 21. stoljeća, gdje se tradicionalna poimanja žanrova i disciplina napuštaju u korist mnogostrukih, fluidnih i hibridnih umjetničkih formi –Ulay i Fabre svakako se mogu smatrati prvim zagovornicima multidisciplinarnih performativnih praksi koje prkose svim konvencijama

CCA /Creative Cultural Alliance sa zadovoljstvom najavljuje događaj s Ulayem i Janom Fabreom u glavnoj ulozi.

Događaj je organiziran u sklopu inauguralnog izdanja programa Suvremene performativne prakse (Ivan Talijančić, umjetnički direktor), s Troubleyn Janom Fabreom (Jan Fabre, Ivana Jozić i Annabelle Chambon, Faculty) i SITI Company Anne Bogart (Barney O’Hanlon, Faculty).

CCA s radošću daruje Rijeci ovaj javni događaj, gdje će spomenuta dva suvremena umjetnika, dva najinovativnija i najveća vizionara današnjice, sudjelovati u razgovoru s Danielom Urem (CCA, osnivačica i predsjednica) i suvremenim umjetnikom Igorom Eškinjom. Razgovor će moderirati Ivan Talijančić , a održat će se u prostorima riječkog MMSU-a, u petak, 5. srpnja, u 18 sati.

Upisani u povijest suvremene umjetnosti

Oba gosta zauvijek su se upisala u povijest suvremene umjetnosti. Ulay se kao umjetnik istaknuo još sredinom 1970-ih, kroz svoje radikalne i intimne akcije i istraživanja tijela uz primjenu Polaroid fotografije, iz čega su nastali opsežni ciklusi radova koji su uspostavili novu vezu između fotografije i performansa.

U svojoj potrazi za samoidentifikacijom, 1976. godine imao je sudbonosan susret s Marinom Abramović. Kompletni kao jedno biće, Ulay i Abramović stvarali su glasovite Relation Works, u kojima su preispitivali uvriježena poimanja roda i istraživali fluidnost između muškog i ženskog, a istovremeno su u svojim emocijama nabijenim, dugotrajnim i intenzivnim performansima pomicali granice tijela.

Ulayeva predanost istraživanju i proširivanju fotografije kao medija otvorila je nove horizonte u umjetnosti performansa, a zahvaljujući tome ovaj umjetnik proputovao je brojne predjele, i u geografskom, i u eksperimentalnom smislu.

U međuvremenu, krajem 1970-ih, još uvijek mladi Jan Fabre svojom je umjetnošću podizao prašinu. Na primjer, u performansu pod nazivom Novac palio je hrpe novca iz publike kako bi pepelom pravio crteže.

Jan Fabre / Foto Carlotta Manaigo

U narednim godinama Fabre je izgradio bogat opus inovativnih, kontroverznih i upečatljivo teatralnih performansa. Uz drevne rituale i filozofska pitanja, Fabre se bavi temama nasilja, požude, ljepote i erotike.

Tijelo u svim svojim oblicima temelj je njegovih umjetničkih istraživanja još od 1980-ih. Tijekom proteklih 30 godina, djeluje kao kazališni producent, autor i vizualni umjetnik. Jan Fabre poznat je po širenju granica svakog žanra u kojem primjenjuje svoju umjetničku viziju.

U ovom posebnom događaju koji će se održati u MMSU-u, gosti će povesti intiman razgovor pod nazivom Prelaženje granica: redefiniranje okvira performansa u 21. stoljeću.

Zagovornici multidisciplinarnih performativnih praksi koje prkose svim konvencijama

Sudionici će raspravljati o sferama time-based umjetnosti 21. stoljeća, gdje se tradicionalna poimanja žanrova i disciplina napuštaju u korist mnogostrukih, fluidnih i hibridnih umjetničkih formi –Ulay i Fabre svakako se mogu smatrati prvim zagovornicima multidisciplinarnih performativnih praksi koje prkose svim konvencijama.

Događaj je organiziran u sklopu CCA-ovog programa Suvremene performativne prakse, u suradnji s Troubleyn Janom Fabreom, Fondacijom Ulay i Muzejom moderne i suvremene umjetnosti Rijeka, a uz podršku sljedećih organizacija: Trust for Mutual Understanding (New York, SAD), FACE Croatia (New York, SAD), SITI Company Anne Bogart (New York, SAD) i MAST / Master modul u umjetnosti, znanosti i tehnologiji.

CCA uspostavlja bliske veze između podučavanja i istraživanja te međunarodne suradnje, javnih projekta i javnih događanja. Promovira kritičko mišljenje i nove oblike kulturne politike i menadžmenta te umjetničkog i intelektualnog angažmana na sjecištu umjetnosti, kulture, znanosti i društva. CCA su utemeljile Daniela Urem, Michela Magaš i Gaella Gottwald.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.