Loš start

Skroman rezultat muzeja od kojeg se puno očekivalo: Apoksiomen zasad nedovoljno posjećen

Anja Tomović

Snimio Damir ŠKOMRLJ

Snimio Damir ŠKOMRLJ

Muzej Apoksiomena u Malom Lošinju u prvih mjesec dana posjetilo je šest tisuća ljudi, što je skroman rezultat. U odnosu na ukupan broj dolazaka Apoksiomena je vidjelo samo četiri posto gostiju. Cilj plana je da Muzej Apoksiomena godišnje posjeti sto tisuća posjetitelja



 Vijeće Turističke zajednice Grada Malog Lošinja članovima je, uz turističke novosti i aktivnosti, predstavilo marketing plan projekta Apoksiomen. Inspirirani svjetskom atrakcijom, uz raznoliku ponudu po temi Apoksiomena i antike, Grad Mali Lošinj i Turistička zajednica prepoznali su potrebu za kreiranjem marketing plana koji bi sadržajno i smisleno oblikovao značajke projekta Apoksiomen te strateški definirao ciljeve promotivnih i prodajnih aktivnosti.


Javno i privatno


Autorica plana projekta Jadranka Gojtanić Turističkom je vijeću predstavila marketing plan projekta Apoksiomen istaknuvši važnost suradnje svih dionika u destinaciji. Cilj plana je da muzej godišnje posjeti sto tisuća posjetitelja. Treba pratiti konkurenciju u svijetu, iako se lošinjski Apoksiomen može usporediti sa svojom svjetskom braćom, on još nije svjetski prepoznat, jer ipak sve te statue dio su određenih, već definiranih priča, kao i dio velikih prepoznatih gradova. Poanta dioničke strukture Lošinja u odnosu na Muzej Apoksiomena jest da se javni i privatni sektor organizacijski i financijske dogovore u vezi resursa te da preuzmu odgovornost. Interes javnog sektora je da Apoksiomen bude prepoznat u svijetu, baš kao i Lošinj, međutim bez suradnje s privatnim sektorom, to se ne može postići, smatra Jadranka Gojtanić.


Iako je Muzej Apoksiomena u prvih mjesec dana izbrojao otprilike šest tisuća posjetitelja, s obzirom na broj dolazaka posjećenost muzeja je relativno mala. U odnosu na ukupan broj dolazaka Muzej posjeti samo četiri posto gostiju. Kvalitetnom destinacijskom marketing strategijom cilj je izgraditi imidž Apoksiomena te stvoriti dodanu vrijednost boravka. Potrebno je kreirati brendirane doživljaje, dosegnuti i povećati očekivanja posjetitelja, povećati snagu i ugled jakim viralnim marketingom te dobrom komunikacijskom platformom postavljanjem digitalnih datoteka koje se mogu preuzeti. Projekt Apoksiomena nije samo pitanje muzeja, već je zadatak cijelog Lošinja. Nužno je postaviti destinacijski menadžment plan s definiranim ulogama dionika privatnog i javnog sektora, a također je potrebno definirati operativni marketing plan za projekt Apoksiomena s zadacima, rokovima i budžetima.





I ove godine mjerit će se zadovoljstvo gostiju i stanovnika turizmom na Lošinju, stoga je vijeću predstavljen način distribucije anketa te najavljeno ovogodišnje mjerenje kvalitete usluge »Tajni gost« od strane agencije za tajno kupovanje u Hrvatskoj – Heraklea d.o.o. Vijećnicima su prenesena iskustva sa sudjelovanja Turističke zajednice na UNWTO konferenciji (Conference Integrated Quality Managment in Tourism Destinations) gdje je Lošinj pozvan kao primjer najbolje prakse za upravljanje kvalitetom u Hrvatskoj.



Još nismo shvatili


– Mi još uvijek nismo shvatili što imamo. Na dobitku smo čak i ako se tek svaki peti gost na temelju naših preporuka odluči posjetiti muzej. Trebamo im nuditi kulturu i muzej kakvog nema u svijetu. Da smo shvatili što imamo, posjećenost bi bila daleko veća. Mi smo krivi što naši gosti ne posjećuju muzej, stoga se svi zajedno moramo potruditi, osvrnuo se i gradonačelnik Grada Malog Lošinja Gari Cappelli.


Voditeljica Turističkog ureda Biserka Regvat objasnila je način prikazivanja i usporedbe statističkih pokazatelja u novom sustavu prijave i odjave gostiju eVisitor, a uz prijedlog zapošljavanja djelatnica na info punktu eVisitor u Turističkom uredu u Malom Lošinju i informatora u crkvi sv. Antuna Opata u Velom Lošinju, crkvi Marije Magdalene i gradskoj vijećnici u Nerezinama, usvojene su odluke o tisku promidžbenog materijala Turističke zajednice u 2016. godini.