Druga premijera riječkog Baleta

“Šeherezada” i “Carmen” – priče o jakim ženama

Svjetlana Hribar

Najava dvostruke baletne premijere, u petak, 10. travnja u riječkom kazalištu / Foto: R. BRMALJ

Najava dvostruke baletne premijere, u petak, 10. travnja u riječkom kazalištu / Foto: R. BRMALJ

»Šeherezadu« na glazbu Rimskog-Korsakova koreografira Leo Mujić, a »Carmen« na Bizetovu glazbu Ronald Savković



RIJEKA » Druga premijera riječkog Baleta HNK Ivana pl. Zajca donosi publici dva naslova, dvojice koreografa: »Šeherezadu« na glazbu Nikolaja Rimskog-Korsakova koreografirao je Leo Mujić, dok je »Carmen« na Bizetovu glazbu postavio Ronald Savković. Dva naslova povezuje scenografija Dalibora Laginje i kostimografija Aleksandra Nošpala, kao i razgovori dvojice koreografa, koji su našli poveznicu ovih naslova u jakim ženama, rečeno je na konferenciji za novinare održanoj jučer u riječkom kazalištu, a povodom premijere u petak, 10. travnja, na sceni riječkog kazališta. Marin Blažević, kao glavni dramaturg, istaknuo je zadovoljstvo činjenicom da baletni ansambl ove sezone češće izlazi pred riječku publiku, koja velikim odazivom na plesne predstave evidentno podržava baletnu umjetnost.


  Direktor riječkog Baleta, Ronald Savković – koreograf i redatelj plesne »Carmen« – govorio je o vlastitoj fascinaciji temom i Bizetovom glazbom, posebno predstavom Tomaža Pandura koja je 1992.godine gostovala u Rijeci, što je promijenilo Savkovićev život. Najnoviju riječku »Carmen« postavlja kao koreodramu – brzu i provokativnu – kojoj su ljubomora i smrt okosnica. U ulozi Carmen alterniraju Marta Kanazir i Tamara Szilagy, Don Josea igraju Owen Lane, Joseph Cane i Balint Rauscher, a Escamilla Daniele Romero i Balasz Baranyai.  

  Leo Mujić zahvalio je na prilici da ponovo radi s riječkim Baletom. Njegova »Šeherezada« smještena je u golfski zaljev, tj. u Dubai kao prijestolnicu financijskog uspona islama, postavljajući pitanje sudbine ovog grada ako nafta jednom nestane. Balet je narativan i potencira odnose među likovima. Šeherezadu pleše Marta Kanazir, a u ostalim ulogama – uz već spomenute soliste iz riječkog ansambla – plešu i Svebor Zgurić, Paula Rus, Cristina Lukanec, Irina Koteles, Sabina Voinea Vukman, Marta Voinea Čavrak i Anca Zgurić.


  Dalibor Laginja poručio je riječkoj publici da – bez obzira na glamurozne naslove – u obje predstave scenografija neće biti raskošna, jer je vrijeme za štednju i reciklažu; Marta Kanazir istaknula je sjajnu suradnju s Leom Mujićem i njegovom asistenticom režije Iljom Lowen, Svebor Zgurić – uz plesnu i tehničku zahtjevnost – spomenuo je i dramaturške zadatke koji su manje poznato područje za plesače, a Tamara Szilagy i Owen Lane govorili su o ulogama Carmen i Don Josea, smatrajući ih podjednako značajnim plesnim koliko i umjetničkim izazovom.