Ekipa iz filma "Uzbuna na Zelenom Vrhu"
Tri debitantice – redateljice Čejen Černić i Hana Jušić te glumica Mia Petričević i iskusna producentica Ankica Jurić Tilić iz Kinorame obilježile su peti festivalski dan
PULA Moglo bi se reći da je srijeda bila u znaku četiriju žena u Areni – najprije su se predstavile Čejen Černić kao režiserka (debitantica) i Hana Jušić kao scenaristica u najnovijem nastavku zgoda malog Koka u filmu »Uzbuna na Zelenom Vrhu«. Potom je Hana Jušić, kao redatekljica i scenaristica, te Čejen Černić kao asistentica režije, svoj cjelovečernji debi ostvarila u filmu »Ne gledaj mi u pijat«. Oba filma je producirala Ankica Jurić Tilić iz Kinorame. Dodajmo tome i da je glumački debi (i to kakav) imala i Mija Petričević u »Pijatu«, a i nove klinke oko Koka također su dominirale u »Zelenom Vrhu«.
Stalna ekipa
Apsolutno je, kao kompletan autor, Hana Jušić zaslužila sva ona priznanja koja je prate i iz kratkog metra, a u filmu »Ne gledaj mi u pijat« afirmirala je ozbiljnu obiteljsku priču, svakako i socijalnu, na zavidnu razinu. Iako je Šibenik sredina koja dominira od prvog do zadnjeg kadra, film ne treba poistovjećivati s tim gradom, a ni sama radnja složenih obiteljskih odnosa nije nikakav šibenski specijalitet. Ona je univerzalan problem, ovdje ipak naglašen s mediteranskim štihom i pojačan provincijom (periferijom) kao manjom sredinom u kojoj velike teškoće postaju još veće i vidljivije.
Hana i Claire
Kada živite u dvosobnom stanu s nasilnim ocem, koji potom pada u krevet kao biljka (Zlatko Burić), pomalo introvertnom majkom (Adrijana Čulina) i retardiranim bratom (zlatni epizodist Nikša Butijer), pa sve pada na krhka leđa laborantice Marijane (impresivan nastup Mije Petričević) nemoć je stalna pratnja, a jobovska sudbina uteg je od kojega bježite u samokažnjavanje. U ovom podneblju nije sve »med« i »teran«, a obitelj je kult s kojim se valja nositi. Ja u ovom trenutku ne vidim jasniju i bolje obrađenu poruku hrvatskoj sadašnjici od ove.
– Tijekom godina razvila se u gotovo svim segmentima organizacije festivala isprepletena zajednička suradnja, stoga je teško zamisliti realizaciju festivala bez ovako pouzdanog partnera – navodi se uobjašnjenju. Nagrada nosi ime čovjeka koji je osnovao festival i uz Zlatnu arenu za najbolji film čini jednu od najvažnijih nagrada festivala.
Hana Jušić je u hrvatski film unijela ono što je Claire Denis dala francuskom filmu, a obje Mediteranu, afirmirajući Marseilles naspram Pariza, odnosno Šibenik vis a vis Zagreba. Ako svemu dodamo da je Šibenik, uz Pulu, grad s najstarijim filmskim zapisom u našoj zemlji, s jednim od najljepših zaljeva na svijetu, evo što bi i kakav bi morao bit šug festivala.