Knjiga događanja

Program EPK 2020 objavit će se u rujnu, objašnjeno zašto su otišli Frljić i ostali

Hina

Foto Roni Brmalj

Foto Roni Brmalj

Kregar Šegota rekla je da je Frljić otišao jer je dobio bolju ponudu u Njemačkoj, a iz programskog tima je otišao i ugledni menadžer u kulturi Christ Torch pa su uslijedile promjene u programima



RIJEKA Direktorica Sektora za razvoj i strateška partnerstva tvrtke Rijeka 2020 Irena Kregar Šegota u ponedjeljak je na tematskoj sjednici Odbora za kulturu Grada Rijeke o razvoju projekta EPK 2020, rekla da se svi preostali programi moraju ugovoriti tijekom ožujka i travnja, kako bi se do svibnja točno znalo što će se i kad događati u 2020. godini te da će knjiga događaja biti objavljena u rujnu ove godine.


Irena Kregar Šegota predstavila je dio dosad ugovorenih programa u sklopu projekta Europske prijestolnice kulture u Rijeci, naglasivši da će tijekom te godine biti oko 200 programskih jedinica, uz tri do četiri događanja prosječno na dan.Svečano otvorenje EPK u Rijeci bit će 1. veljače 2020. godine, a zatvorit će se u ožujku 2021. godine otvoranjem nove zgrade Gradske knjižnice, rekla je.

Nastojimo da program bude raznolik, žanrovski, formatom i za različitu ciljnu publiku, da ima europsku ali i lokalnu relevantnost i da iza njega ostaju dugoročni rezultati, odnosno ostavština koja će koristiti gradu i građani još dugo nakon 2020, rekla je.


Neki od programa sedam programskih pravaca koje je Kregar Šegota predstavila su 10 instalacija u prostoru umjetnika iz cijelog svijeta u 10 mjesta Kvarnera, u sklopu pravca Lungomare, velika izložba u Pomorskom i povijesnom muzeju Hrvatskog primorja o moći, povijesti i politici na širem riječkom području, koja se otvara u rujnu 2019. i bit će otvorena godinu dana, izvedba Wagnerove opere »Tristan i Izolda« u režiji ugledne Anne Bogart, otvaranje stalnog postava o industrijskoj baštini u novom sjedištu Muzeja grada Rijeke u Palači Šećerane. Nadalje, u MMMSU će se otvoriti izložba »Devedesete«, o ovom turbulentnoj dekadi te izložba Davida Maljkovića, otvorit će se velika izložba o raznim aspektima rada i gostovat će kazališna grupa Needcompany.




Predsjednik Odbora za kulturu Zvonimir Peranić ustvrdio je da se predstavljeni program prilično razlikuje od onoga zadanog prijavnom knjigom, da iz tima koji priređuje EPK 2020 odlazi mnogo ljudi, da objavljena financijska izvješća nisu transparentna i dovoljno razumljiva te da općenito iz Rijeka 2020 izlazi s premalo informacija o pripremama projekta. Pitao je zašto se odustalo od koncepta četiriju velikih kazališnih predstava velikih europskih kazališnih skupina i redatelja u sklopu programskog pravca Doba moći, nakon što je iz projekta otišao autor koncepta Oliver Frljić.


Kregar Šegota rekla je da je Frljić otišao jer je dobio bolju ponudu u Njemačkoj, a iz programskog tima je otišao i ugledni menadžer u kulturi Christ Torch pa su uslijedile promjene u programima. Najavljena suradnja s kazališnom skupinom Rimini protokol prekinuta je jer je ocijenjeno da je njihov projekt preskup ali i da su isti projekt već ponudili Plovdivu, koji je EPK godinu prije Rijeke, rekla je Kregar Šegota.


Govoreći o odlascima ljudi iz tima, navela je da ih je otišlo samo šestero, a da sada u Rijeka 2020 rade 52 osobe. Radi se jako mnogo, to je stroj koji melje, neki nisu mogli izdržati, neki su dobili druge ponude, a neki se nisu slagali s timom, rekla je. Najavljeno je da će se financijska izvješća ubuduće nastojati sastavljati jednostavnije i razumljivije svima.


Pročelnik Gradskog odjela za kulturu Ivan Šarar rekao je da su fluktuacije kadra u riječkom programskom timu vrlo male kad se usporede s onima u nekim drugim prethodnim EPK, gdje su cijeli timovi smjenjivani ili su odlazili samo nekoliko mjeseci prije početka godine EPK. Naša utvrđena financijska konstrukcija bila je je jedna od najmanjih od svih pobjednika u kandidaturama za EPK, i to zato što nismo željeli plaćati skupe konzultante i kvazikonzultante te menadžere u kulturi u razini koliko oni to smatraju da zaslužuju, rekao je Šarar.