Stvaranje kulture

Predstavljen novi broj Brickzinea: Kontejneri su u fokusu riječkog magazina za djecu

Davor Mandić

Novi Brickzine predstavili su Jelena Milić i Kristian Benić / Foto Damir Škomrlj

Novi Brickzine predstavili su Jelena Milić i Kristian Benić / Foto Damir Škomrlj

Glavna tema ovoga broja su kontejneri, ali i tranzicija Rijeke iz industrijskog u postindustrijski grad



RIJEKA – Djeca u prizemlju IVEX-ove zgrade na Delti, koja je sada u pretežnoj funkciji kulture, dala su naslutiti da bi negdje u blizini mogao biti i Brickzine, na čije smo predstavljanje pozvani.


I doista, osim novinarskog predstavljanja novog, četvrtog broja ovoga magazina o stvaranju kulture za djecu, djeca, točnije učenici sedmog i osmog razreda OŠ Pećine, pozvani su čuti nešto o glavnoj temi ovoga broja – kontejnerima – ali i o tranziciji Rijeke iz industrijskog u postindustrijski grad, za što je bio zadužen arhitekt Idis Turato.


Vodič kroz EPK-godinu


Novinarima su se pak obratili voditeljica programskog pravca Dječja kuća Jelena Milić i glavni urednik Brickzinea Kristian Benić, koji je pojasnio ideju glavne teme.




– Kao i svaki broj dosad, imamo glavnu temu koja nije nužno intuitivno prepoznatljiva, na prvu, pa smo tako imali dosadu, grešku, ulicu, da bismo stigli do kontejnera, te pravokutne forme koja prolazi kroz naš grad, a da i ne znamo koliko je važna za nas.


Željeli smo otkriti pozadinu kontejnera na atraktivan način i sve u svemu stvorili nenaivni vodič kroz ovu, EPK-godinu. Nismo, dakle, ponudili šture datume i događanja, nego smo obradili tematske komplekse, bio to Baltazar, zastave, brodovi… – rekao je Benić, predstavivši i projekt mape, odnosno Vodiča Dječje kuće kroz Rijeku, koji je u osnovi turistički vodič, izraz želje da se mapiraju dijelovi grada u kontekstu djece i njihovih roditelja.


Govorilo se i o virtualnom životu Brickzinea kroz portal koji je nastao prošle godine, a koji će svoju punu funkcionalnost postići kada jednom bude i fizička Dječja kuća izgrađena u prostoru Benčića.



Važnost dizajna


Otpočetka je značajan naglasak Brickzinea bio na dizajnu, pa je tako ovaj put u projektu sudjelovalo čak 15-ero ilustratora, od kojih su posebno istaknuti Manuel Šumberac kao autor ovitka i Anja Sušanj kao ilustratorica mape.


Milić je pojasnila zašto je magazin važan za njih u Rijeci 2020, kao i konkretno u pravcu Dječja kuća.


– Prvenstveno zato što magazin nastaje kao suradnja ustanova i glavnih partnera koji će surađivati i u kontekstu Dječje kuće kada ona bude izgrađena, pa nam je to platforma za vježbanje. Brickzine je i medij koji popunjava prostor za kvalitetni čitalački sadržaj za djecu, koji nedostaje.



Kroz tiskanu i mrežnu platformu napravili smo i dobar poligon za mlade autore, pisce, ilustratore – rekla je Milić, uz napomenu da su četvrti broj časopisa već dobila djeca u osnovnim školama, a distribuira se i u partnerskim ustanovama i u RiHubu te se po potrebi može poslati i na adresu onih koji su za njega zainteresirani.


– Raditi s djecom, a ne samo za djecu; to je baza i temelj ideologije cijele Dječje kuće, dakle ne samo programskog pravca, nego i te kuće koju svi željno očekujemo – zaključila je Milić.