Završen natječaj

Luka Predragović dizajnirao vizualni identitet Muzeja Apoksiomena

Miljenko Marin

Na natječaj za dizajn vizualnog identiteta Muzeja Apoksiomena pod šiframa prispjelo 48 radova, a ocjenjivački sud najboljim izabrao rad mladog zagrebačkog dizajnera Luke Predragovića



MALI LOŠINJ/ZAGREB Najboljim radom na Natječaju za dizajn vizualnog identiteta Muzeja Apoksiomena u Malom Lošinju proglašen je rad pod naslovom »U četiri oka« mladog splitsko-zagrebačkog dizajnera Luke Predragovića. Tako je odlučio Ocjenjivački sud natječaja u kojem su bili Damir Bralić (predsjednik) te Ingrid Stanković, Idis Turato, Mauro Ferlin i Maroje Mrduljaš, nakon što je pregledao ukupno 48 radova prijavljenih pod šiframa. Prva nagrada vrijedna je 40 tisuća kuna u bruto iznosu – priopćilo je Hrvatsko dizajnersko društvo.


Dobio oči


U obrazloženju odluke Ocjenjivačkog suda između ostaloga stoji da se Predragovićevo rješenje »ističe jasnoćom, dorečenošću i preciznošću«.



Luka Predragović rođen je 1987. u Splitu iz kojeg odlazi 2007. u Zagreb radi školovanja na Studiju dizajna pri Arhitektonskom fakultetu. Godine 2012. magistrirao je na Studiju dizajna, smjer vizualne komunikacije. Već tijekom studija radi u raznim dizajn studijima i samostalno kao nezavisni kreativac. Od 2013. radi samostalno u Zagrebu kao kreativni direktor i osnivač Typoflyja. Njegovi interesi u dizajnu kreću se u polju tipografije, brand dizajna, dizajna identiteta, dizajna ambalaže i dizajna interaktivnih medija. (Izvor: tjedandizajna.com/2014)





– Grafički apstrahirane i plavom bojom oživljene očne duplje »nadopunjuju« skulpturu onim što joj jedino fizički nedostaje. Anatomski elementi skulpture tako postaju nositelj vizualnog identiteta te logično ostvaruju potreban simbolički i utilitarni potencijal. Sukladno ideji muzeja s jednim artefaktom, rješenje personificira i poistovjećuje muzej sa svojim izloškom. Novostvorene oči, sasvim prikladno, postaju svojevrsni interfejs muzeja/skulpture s posjetiteljima i svijetom. Ostali dijelovi tijela također uspješno osvajaju svoju utilitarnu funkcionalnost kroz piktograme korištene u prostornoj signalizaciji, s mogućnošću proširenja njihove označiteljske uloge. Projektantska odluka fokusiranja na pojedinačno odgovara izlagačkom principu postupnog otkrivanja cjelovite skulpture, kao i s njenim fragmentarnim stanjem prilikom nalaska. Reducirani grafički izraz ima poželjan potencijal širenja i diversifikacije pri primjeni u razliitim medijima i označavanju suvenirskog asortimana – kaže se u obrazloženju nagrade.

Druga nagrada (i 20.000 kuna bruto) dodijeljena je radu dizajnera Borisa Ljubičića naslovljenom »Mali_small« koji, prema obrazloženju Ocjenjivačkog suda, vezuje natječajnu temu uz širi kontekst Malog Lošinja čime se muzej i lokalitet međusobno podupiru i nadograđuju, ali »zahtijeva ozbiljniju razradu i nadogradnju kako bi se izbjegli prisutni komunikacijski nesporazumi«.


Dvije treće nagrade


Ocjenjivački sud je dodijelio dvije ravnopravne treće nagrade, zbog toga je i preraspodijelio nagradni fond na način da druga nagrada iznosi 20 tisuća kuna, a da dvije treće nagrade podijele svotu od 30 tisuća kuna, a zanimljivo je da su obje treće nagrade pripale istom autoru – Luki Jurasu – koji je konkurirao s dva rada naslovljena »Vizualni identitet Muzeja Apoksiomena«.Njegov prvi prijedlog sadrži »zanimljivo i relativno prikladno grafičko rješenje koje rutu kretanja muzejom povezuje s kombinacijama slova A i M«, dok drugo rješenje »odlikuje analitički pristup arhitekturi s rezultatom naglašeno suvremenog grafičkog izraza«, ali »posjeduje opasnost ozbiljne komunikacijske prepreke prema očekivanoj najširoj publici« – stoji u obrazloženju Ocjenjivačkog suda.