Foto D. Jelinek
Izložba u novom prostoru u Ilici prikazuje petnaestak slika Ive Dulčića, kao uvod u njegovu veliku retrospektivu u Umjetničkom paviljonu idućeg tjedna
ZAGREB Izložbom velikog hrvatskog slikara Ive Dulčića (1916-1975) u povodu stogodišnjice njegova rođenja počeo je rad novoga galerijskog prostora, Art salona Zagreb u Ilici 12. Taj prostor koji je 20-ih godina prošloga stoljeća kupio Ivan Meštrović i prometnuo ga u salon gdje je izlagao svoja znamenita djela, opet je dobio svoju izvornu umjetničku funkciju zaslugom vlasnika Snježane i Vlade Mužar koji ovim prostorom žele promovirati različite vidove kulture – od izložba slika, fotografija do promocija knjiga, dizajna i mode.
– Za razliku od velike izložbe Dulčićevih djela koja se 3. svibnja otvara u Umjetničkom paviljonu, ova se izložba koncentrirala na slikareva manje poznat djela iz zagrebačkih privatnih kolekcija. No među petnaest Dulčićevih slika, koliko ih je izloženo u Art salonu Zagreb do 6. svibnja, zasigurno je nekoliko remek-djela, kazao je povjesničar umjetnosti Igor Zidić otvarajući neveliku izložbu ovog dubrovačkog slikara koja je privukla, kao i novi galerijski prostor, velik interes javnosti.
Govoreći o Dulčićevoj afirmaciji sakralnih tema što je u poraću bio vrlo smion odabir i rijetka praksa, Zidić je posebno istaknuo njegov prvi zapaženi rad na tu temu – fresku Krista Kralja u crkvi Gospe od zdravlja u Splitu 1959. godine.
– Riječ o velikom modernom umjetniku i nezamjenjivoj moralnoj vertikali u našem kulturnom prostoru – dodao je Zidić – koji je beskompromisno stvarao ne radeći ustupke političkim trendovima.
Dulčić je tako zbog otpora zagovornicima socrealizma 1946. ostao bez diplome na zagrebačkoj Akademiji likovnih umjetnosti na samom kraju studija, no to ga nije omelo da cijeli život posveti umjetnosti i da se svemu unatoč afirmira u slikara veličanstvenog mediteranskog opusa u čiji kolorit nije pripuštao tamne valere životnih nedaća.