Tjedan suvremenog plesa

Kerberi, vrane, ženski problemi – i Jim Morrison

Maja Hrgović

Program osim stranih izvedbi koje su ostavile pečat na međunarodnoj plesnoj sceni čini i dobar udio kvalitetnih domaćih predstava



ZAGREB Plesne predstave koje su ostavile pečat na međunarodnoj plesnoj sceni bit će u fokusu jubilarnog, tridesetog izdanja Tjedna suvremenog plesa koji će se od 26. svibnja do 8. lipnja održati u Zagrebu, Rijeci i Karlovcu.


Program, koji osim stranih izvedbi čini i dobar udio kvalitetnih domaćih predstava, bit će vrhunac dosadašnjih ambicija ovog međunarodnog festivala ka afirmaciji domaće plesne scene i njezine koreografske raznolikosti. 


  Organizatori iz Hrvatskog instituta za pokret i ples predstavili su ključne točke ovogodišnjeg festivala.




Otvorit će ga nastup Fresco Dance Company iz Izraela – oni će se 26. svibnja u zagrebačkom HNK-u predstaviti projektom »Cerberus« o troglavim mitskim čuvarima podzemlja – a na popisu gostiju su i druga zvučna imena, primjerice Yasmeen Godder (koja se nakon dugo godina predstavlja i kao izvođačica u svome novome radu »See Here Change«, nedavno postavljenom u Berlinu), Julie Dossavi koja u svojoj predstavi »Cross & Change« na ironičan način propituje ženske probleme i mušice, zatim Josef Nadj koji iz Francuske dolazi s predstavom »Les Corbeaux«, koja govori o vranama te Emio Grecco s predstavom »Rocco« koja uspoređuje izdržljivost boksača i plesača, a prošle je godine proglašena najboljom u Nizozemskoj. 



 Hrvatska koreografska platforma donosi novu predstavu Matije Ferlina »Istovremeno drugi« te premijerne i novije izvedbe Liberdancea, BADCo., Zagrebačkog plesnog ansambla, Introspekcije, Fronesis, O.N.E., MASA dance co., Marjane Krajač, Andreje Široki, Alena Čelića, Maše Kolar, Miloša Sofrenovića, Stošije Zrinski, Melite Spahić Bezjak, Pavla Heidlera, Žaka Valente, Škole za suvremeni ples »Ana Maletić«…



– Posebno nas raduje gostovanje Paula Ribeira koji nakon niza godina apstinencije ponovo stupa na scenu pričom o revoluciji, inspiriranom jednom od najvećih ikona šezdesetih godina prošlog stoljeća, Jimom Morrisonom. U predstavi »Jim« on se prepušta riječima i duhovnosti glazbe pri stvaranju osvrta o ulozi pojedinca u odnosu na svijet, rekla je Mirna Žagar, direktorica i osnivačica Tjedna suvremenog plesa. 


  S velikim je entuzijazmom najavljeno i gostovanje kompanije »Thor« i njihove predstave »Clear Tears/ Troubled Waters« te, osobito, Aakasha Odedre, jedne od najvećih nada britanske scene kojega smatraju novim Akramom Khanom, izvrsnog i karizmatičnog plesača kathaka, koji će uz vlastitu koreografiju izvesti i za njega posebno napravljene plesne kompozicije koje potpisuju Russell Maliphant, Akram Khan te Sidi Larbi Cherkaoui. 



Predstave u Rijeci u okviru 30. izdanja TSP-a moći će se pogledati od 2. do 6. lipnja u Hrvatskom kulturnom domu, Molekuli i Filodrammatici, a najavljene su »Memory of water« Maše Kolar (2. 6.) u kojoj se tri sestre pri ponovnom susretu prisjećaju se svog djetinjstva i mladosti, zatim Alen Čelić koji će prvi put u Rijeci izvesti najstariju splitsku plesnu predstavu »Hotel Memorial« te Miloš Sofrenović koji će nakon premijerne izvedbe performansa »Lost Albertina« u Zagrebu, imati svoju premijeru i u Rijeci (4. 6.). U srijedu, 5. lipnja, slijede predstave ansambla Liberdance »La Femme« te »From Above« Žaka Valente, a zadnji dan na programu je »Il bastone del diavolo« umjetničke organizacije Kik Melone. Nažalost, ranije najavljena izvedba Roberte Milevoj »Opet Roberta« neće se održati. Novost u riječkom programu je popodnevni »Coffie Pakure« – razgovor plesne kritičarke Ive Nerine Sibile s koreografima Silvijom Marchig i Milošem Sofrenovićem »Ples i teatralnost«, koji će se održati u Filodrammatici 5. lipnja u 12 sati. 



  Sloveniju predstavljaju Matjaž Farič i predstava »Politics of Dancing«, priča o neuništivosti plesa koji nadilazi sva pravila i društvene podjele te EnKnap Group koja u predstavi »Ottetto« analizira kompoziciju Igora Stravinskog »Octet« iz 1923. Kao uvertira festivalu, već je izvedena predstava kanadskog koreografa Daniela Leveillea i program »Solitudes Solo«. 


  Uz bogati izvođački program na festivalu će se održati i simpozij »Danas nisam umrla tako lijepo«, zamišljen kao serijal razgovora o temama vezanima uz ples i utjecaj na svakodnevni život. Vodit će ih teatrologinja Una Bauer i koreografkinja Marjana Krajač. 


  Žak Valenta, koordinator riječkog dijela programa »Tjedna« osobito se veseli tome što festival »razbija« centralizaciju hrvatske plesne scene, smještanjem programa u tri grada. Valenta je dao sažet pregled razvoja suvremene plesne scene u Rijeci, koja je od ranih devedesetih bila vezana za ovu manifestaciju, ali i za regionalni projekt MAPA.