Foto: Sergej Drechsler
Nikad nisam više pjevala, u zemlji i inozemstvu, tako da se moj prelazak iz mezza u sopranski fah – iako su mnogi sumnjali u to – pokazao izvrsnim potezom
RIJEKA Rijetko kad se dogodi da godišnju nagradu Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu osvoji gost, a pogotovo u repriznom repertoaru, jer to onda zaista mora biti umjetnička osobnost koja je fascinirala žiri – kaže riječka sopranistica Kristina Kolar, dobitnica ovogodišnje nagrade »Marijana Radev« za najbolju solističku žensku ulogu u opernom programu protekle sezone u zagrebačkoj Operi HNK-a.
– Nisam vjerovala – mislila sam da se šali – kad mi je maestro Nikša Bareza javio da sam dobila nagradu »Marijana Radev«! Razloga za čuđenje je bilo, jer u travnju 2016. godine nisam pjevala premijeru Puccinijeve »Manon Lescaut«. Bila sam u drugoj podjeli, zbog mojih nastupa i obaveza u Finskoj i Mađarskoj.
Ove sezone su vas, međutim, ponovo zvali u Zagreb za reprize »Manon«, a partner Vam je bio talijanski tenor Renzo Zulian. Predstavu je – od maestra Bareze – preuzeo Loris Voltolini.
– Sve se nekako posložilo – kao da mi je posebno dobro legla ne baš laka uloga Manon. S maestrom Voltolinijem sam već radila u Ljubljani (»Nabucco«) i u Splitu (»Cavaleria«) što je važno za obostrano povjerenje, ali mi ni u jednom trenutku nije padalo napamet da bi reprizna predstava ponukala žiri na nagradu.
Koncert najboljih
Sad mogu s uzbuđenjem i srećom reći da mi je iznimna čast – u tako velikoj konkurenciji, jer u zagrebačkoj Operi ima mnogo predstava na repertoaru i mnogo izvrsnih pjevačica – biti laureat nagrade »Marijana Radev«, za najbolje ostvarenje u opernom repertoaru. Posebno sam ponosna što su u žiriju bili zaista eminentni glazbeni stručnjaci – doajen hrvatskog muzičkog života, maestro Vladimir Kranjčević, muzikolog Dario Poljak i Davor Šopf, koji je bio vrlo kritičan prema nekim mojim izvedbama, pa mi ovo priznanje tim više znači.
– I poziv Dražena Siriščevića me iznenadio, iako sam ga možda trebala očekivati jer sam pjevala Aidu u njegovoj režiji u Splitu i tom smo prigodom jako dobro surađivali. Rekao mi je da želi obilježiti obljetnicu Opera boxa velikim koncertom za Zagrepčane i da – iako s malo novaca – želi to učiniti s najboljima! Odmah sam pristala i taj je koncert bio zadovoljstvo i za nas na pozornici, kao i publiku na Tomislavovom trgu – posljednje točke su sve redom bile bisevi!
Maestro Lipanović je obojio večer srednjoeuropskim, ali i mediteranskim štimungom; mi pjevači se svi jako dobro poznajemo i bili smo opušteni i sretni, a uz mene je »boje riječke Opere« branila i mlada mezzosopranistica Ivana Srbljan.
Deset »Aida«
Sljedeće kazališne sezone čeka me gostovanje u Poljskoj, gdje pjevam Lady Macbeth u Verdijevom »Macbethu«, a na proljeće ću biti Lady Macbeth i u Rijeci. Prije toga, u siječnju, pjevam Evu u »Zrinjskom« na snimanju nosača zvuka u »Lisinskom«, a od sredine listopada pa do travnja 2018. godine imam ugovor za deset predstava »Aide« u Magdeburgu.
Od zanimljivih projekata u kojima ću sudjelovati sljedeće sezone ističem Rossinijevu »Stabat mater« u Ljubljani, gdje ćemo ženske dionice pjevati Diana Haller i ja, a pripemam i »Normu«, ali tek za jesen 2018.godine.
Moram reći da nikad nisam više pjevala, u zemlji i inozemstvu, tako da se moj prelazak iz mezza u sopranski fah – iako su mnogi sumnjali u to – pokazao izvrsnim potezom. Treba slušati svoj glas i vlastite impulse!