Optužbe za bogohuljenje i govor mržnje predstavljaju ozbiljan oblik medijske manipulacije, jer predstavu osuđuju na temelju novinskih članaka onih koji »Naše nasilje i vaše nasilje« nisu ni pogledali
RIJEKA Premda je direkcija Festivala MESS odlučila da se predstava »Naše nasilje i vaše nasilje« zbog sigurnosnih razloga prikaže samo za članove žirija, publika se na kraju ipak izborila za ulazak na predstavu Olivera Frljića. Igranju predstave ranije su se usprotivili iz Hrvatskog kulturnog društva »Napredak« te iz nekih bošnjačkih udruga uz tvrdnje kako ona vrijeđa vjerske osjećaje katolika i muslimana. U povodu netočnih tvrdnji o predstavi »Naše nasilje i vaše nasilje«, producenti predstave poslali su demanti:
– Povodom medijskih napisa i poziva na zabranjivanje predstave »Naše nasilje i vaše nasilje« na Internacionalnom festivalu MESS, uprave Slovenskog mladinskog gledališča iz Ljubljane i HNK Ivana pl. Zajca iz Rijeke ovim putem demantiraju neistinite i paušalne medijske navode koji se već nekoliko dana uporno prepisuju i stvaraju sasvim pogrešnu medijsku sliku predstave. Naime, scene opisane u medijima izvađene su iz konteksta, njihovo značenje ne odgovara stvarnom značenju koje one imaju u predstavi, kao ni njenim namjerama.
Predstava upravo metodom subverzivne afirmacije kritizira ono za što ju se uporno optužuje i ni u jednom svom segmentu nema namjeru uvrijediti bilo koju vjersku zajednicu, ne dovodi u pitanje vrijednosti niti jedne religije, nego postavlja pitanje njihove ovisnosti o liberalno-kapitalističkom sistemu kojeg svakodnevno živimo.
Optužbe za bogohuljenje i govor mržnje predstavljaju ozbiljan oblik medijske manipulacije, pogotovo stoga što predstavu osuđuju isključivo na temelju pojednostavljenih novinskih članaka koje su pak pisali većinom novinari koji predstavu nisu pogledali. Kao jedan od primjera očite medijske manipulacije jest i vijest da su na tijelima glumaca ispisani reci iz Kur’ana, što ne odgovara istini.
Izvođačka tijela ispisana arapskim slovima inspirirana su videoradovima iranske umjetnice Sirin Nesat, a na glumačkim tijelima arapskim slovima ispisana je samo jedna rečenica »Arapski je jezik, a ne oružje«. Upravo je u toj rečenici sadržana i jedna od bitnih namjera predstave – ističu u demantiju Tibor Mihelič Syed (direktor Slovenskog mladinskog gledališča), Goran Injac (umjetnički ravnatelj Slovenskog mladinskog gledališča), Marin Blažević (v.d. intendanta HNK Ivana pl. Zajca) i Jelena Kovačić (v.d. ravnateljice Hrvatske drame HNK Ivana pl Zajca).