S jučerašnje konferencije za novinare/ Foto: S. Drechsler
Redateljica Eva Buchmann istaknula je da je Beaumarchais napisao komediju u kojoj je sve u situacijama, ne u likovima, ali da Mozartova glazba likovima daje karakter i emocije prije nego što oko stigne na situaciju
RIJEKA Premijera Mozartove komične opere u četiri čina »Figarovpir« (»Le nozze di Figaro«), nakon pedeset godina, u koprodukciji Opere HNK-a Ivana pl. Zajca, Piccolo Festival del Friuli – Venezia – Giulia i Punto Arte – Amsterdam, upriličit će se u subotu, 30. ožujka u 18 sati u HNK-u Ivana pl. Zajca, najavljeno je na konferenciji za novinare. Dirigent je Stefano Rabaglia, redateljica Eva Buchmann, a u operi sudjeluju Oliviero Giorgiutti, Ingrid Haller, Anamarija Knego, Dario Bercich, Iva Krušić, Olga Kaminska, Slavko Sekulić, Sergej Kiselev, Morana Pleše, Luka Ortar, Orkestar i Zbor Opere HNK-a Ivana pl. Zajca.
Intendant Marin Blažević rekao je da je »Figarovpir« druga ovosezonska međunarodna koprodukcija riječke Opere, čime se naznačuju strateški ciljevi HNK-a Ivana pl. Zajca.
– Redateljica Eva Buchmann postavila je ovu predstavu u srpnju prošle godine u Italiji, a ova riječka je nova verzija. Fokus je na detaljima, što je bio izazov i samim solistima – rekao je Blažević te predstavio soliste koji će sudjelovati u operi, Haller, Knego i Bercich, za koje je imao samo riječi hvale.
Novinarima se obratio i dirigent Stefano Rabaglia, koji je kazao da je »Figarovpir« jedno od najvećih djela u operi.
– Draž ove opere je u puno detalja, ali i činjenica da je s posebnom pažnjom potrebno zadržati cjelinu opere, koja je jedna od duljih, jer traje 2 sata i 45 minuta, s jednom pauzom. Zaista sam uživao radeći u Rijeci, bio je to rad u dobroj atmosferi, s puno uvažavanja – istaknuo je Rabaglia.
Bogato iskustvo
Redateljica Eva Buchmann kazala je da je radeći na ovoj operi u riječkom Zajcu doživjela jedno bogato i lijepo iskustvo na pozornici, posebno hvaleći odlične glumce i pjevače.
– Likovi iz »Figarova pira« su ljudi od krvi i mesa. Beaumarchais je napisao komediju, sve je u situacijama, ne u likovima, ali Mozartova glazba likovima daje karakter i emocije prije nego oko stigne na situaciju. Ova je predstava vrlo aktualna u ovom trenutku. U 18. stoljeću »Figarovpir« je bilo visokopolitičko djelo. Mozart nije htio napadati plemstvo, već njihovo ponašanje, njihovu zlouporabu moći – kazala je redateljica Buchmann.
Vokalna higijena
Prvakinja riječke Opere Anamarija Knego, koja je u ulozi Susanne, grofičine sobarice, ali i Figarove zaručnice, izrazila je svoje oduševljenje ovim djelom za koje je kazala da ima vrlo mračnu temu u kojoj je izražena agresija bogatih prema siromašnima, međutim kada se sve to prikaže kao parodija, postane tragikomično. U ulozi grofice Rosine Almavive je gošća sopranistica Ingrid Haller.
– Iako već deset godina nisam u Zajcu, drago mi je kada me zove Opera riječkog HNK-a, jer se na ovim daskama osjećam kao doma. Ovo je uloga koju sam uvijek željela pjevati, bila je dio mog maturalnog rada, a pratila me i tijekom studija. Mozart je vokalna higijena za svakog pjevača, zahtjevan je po količini teksta, ali rad na ovoj operi obilježila je sinkronizacija cijelog ansambla – kazala je Haller.
Solist riječke Opere, bas-bariton Dario Bercich, u talijanskoj verziji predstave igrao je lik Antonia, a u riječkoj pjeva i glumi Figara, grofovog slugu. Ravnatelj riječke Opere Petar Kovačić istaknuo je važnost ove koprodukcije za riječku Operu.
– U Italiji je izvedbom dirigirao Jan Willem de Vriend, a kako zbog zauzetosti termina nije bio u mogućnosti raditi u Rijeci, sjetio sam se Stefana Rabaglie, dirigenta koji u kratko vrijeme može postići zaista mnogo. Bili smo u pravu, a rezultat ćete vidjeti već u subotu na premijeri – kazao je Kovačić.
Reprize Mozartove komične opere »Figarovpir« na programu su u srijedu, 3. travnja u 19 sati te u petak, 5. travnja u 19.30 sati. Prije izvedbe u petak, najavljena je i kratka prezentacija projekta ReCallas opera-robotika-tijelo-umjetnost na koju je ulaz slobodan, uz prethodno podizanje propusnica na blagajni Kazališta.