Veliko zanimanje

HNK ZAJC Održan rasprodani Verdijev ”Requiem”, stajalo se i na balkonu kazališta

Kim Cuculić

Foto M. Gracin

Foto M. Gracin



RIJEKA U povodu blagdana Svih svetih, sinoć je pred rasprodanim gledalištem HNK-a Ivana pl. Zajca izveden »Requiem« Giuseppea Verdija u kojem je sudjelovalo čak 140 izvođača. Prvotno su bile najavljene dvije izvedbe, 30. i 31. listopada, no održana je samo prva koja je bila rasprodana, dok su zbog velikog zanimanja publike u prodaju puštena i stajaća mjesta na balkonu. Kako doznajemo, druga izvedba »otpala« je radi obveza Zbora Hrvatske radiotelevizije. Došlo je do još jedne izmjene – zbog bolesti najavljeni bas Slavko Sekulić nije mogao nastupiti, pa ga je zamijenio Johannes von Duisburg, gost iz Njemačke koji nastupa diljem svijeta – u najpoznatijim opernim kućama uključujući Barcelonu, Ženevu, Lisabon, Firencu, Rim, Napulj, Budimpeštu, Moskvu, Tokio… Kao solisti nastupili su članovi riječkog opernog ansambla Kristina Kolar, Ivana Srbljan i Aljaž Farasin. Orkestrom i zborom Opere riječkog HNK-a te zborom Hrvatske radiotelevizije ravnao je riječkoj publici dobro poznati Yordan Kamdzhalov. Ovaj zajednički nastup označio je početak suradnje, koja će se nastaviti i u 2020. kad će Zbor HRT-a nastupiti na koncertima u sklopu programa Rijeka 2020 Europska prijestolnica kulture. Koncertni majstor je Anton Kyrylov, a zborovoditelji Nicoletta Olivieri i Tomislav Fačini.


Veliko zanimanje publike / Foto M. Gracin


Veliko zanimanje publike / Foto M. Gracin



Verdijev »Requiem« jedno je od najpoznatijih i najizvođenijih djela te vrste, a napisan je 1874. godine u počast velikom talijanskom književniku Alessandru Manzoniju. Praizvedba je bila upriličena na godišnjicu Manzonijeve smrti 22. svibnja 1874. godine u milanskoj crkvi San Marco. Uslijedile su četiri uspješne reprize u milanskoj Scali, a za nekoliko tjedana skladba je šest puta uzastopce izvedena i u Parizu. Od tada je Verdijev »Requiem« nezaobilazno repertoarno djelo, a Verdi je i sâm više puta dirigirao izvedbama ovog svojeg remek-djela u Londonu, Beču i Kölnu.U Londonu su glazbeni kritičari napisali da je Verdijeva »Messa da requiem« najljepša duhovna glazba još od Mozartova »Requiema«. Verdijev »Requiem« potresno je djelo koje nadilazi i vrijeme, i vjeru i naciju. Iako inspiriran tradicionalnim latinskim liturgijskim tekstom mise za mrtve i stoljetnom duhovnom glazbenom tradicijom, Verdi ipak ostaje vjeran svojem opernom stilu, ali »Requiem« se »uzdiže iznad svih opera; on postaje punokrvna glazbena drama, trijumf poezije, pročišćenja i spasenja, katarze i uzašašća«. To je djelo izazov svakom ansamblu, a omiljeno je kod široke koncertne publike. Sinoćnja izvedba oduševila je i riječku publiku.