Foto HNK Ivana pl. Zajca
Dugi i srčani aplauzi govorili su u prilog tomu da se predstava svidjela riječkoj publici, koja je klasičnu operu dobila u novom ruhu
RIJEKA – Gala izvedba operne predstave »Carmen« Georgesa Bizeta u Hrvatskom narodnom kazalištu Ivana pl. Zajca oduševila je poštovatelje opere. Dugi i srčani aplauzi govorili su tome u prilog. I doista bila je to »Carmen« koja će se pamtiti.
Naslovnu ulogu utjelovila je Ivana Srbljan, koja je tom ikoničkom liku podarila jaku energiju i to ne samo glasovno – jer Srbljan je prava operna diva velikog kalibra koja lakoćom izvodi i najteže dijelove opere – već i svojom glumačkom interpretacijom Carmen, u kojoj dolazi do izražaja to pomalo muškobanjasto držanje ove »femme fatale«. Tome u prilog »rade« i kostimi, pri čemu naglasak valja staviti na »bakandže«, koje asociraju na viđenje Carmen u stilu Lare Croft.
Upravo zato ovakva vizija glavne heroine ove opere može postati zanimljiva i mlađim naraštajima, kojima se ovim intrigantnim načinom može približiti operu kao glazbeni žanr. Carmen Ivane Srbljan moćna je poput filmske akcijske heroine. Snažna, buntovna, u nekim segmentima i ranjiva i seksi. Jer crne »vruće hlačice« na šljokice u savršeno oblikovanom tijelu ne mogu proći nezamijećeno. Što samom liku pridaje dodatnu čar uz moćan glas. Savršenstvo.
Izvrsni u svojim interpretacijama, glasovnim i glumačkim, bili su i ostali u podjeli. Luis Chapa, dobro znan opernoj riječkoj publici, bio je odličan kao narednik Don José, Luka Ortar kao toreador Escamillo, a Anamarija Knego kao Micaëla, djevojka iz Joséova sela, dama koju također krasi moćan glas i interpretacija. Na visini interpretacije bili su i Robert Kolar kao narednik straže Moralès, Slavko Sekulić kao kapetan Zuniga, Ivan Šimatović, koji svojim smislom za geg i komičnu interpretaciju uvijek iznova osvaja gledatelje ovoga puta i kao krijumčar Le Dancaïre ili Marko Fortunato kao krijumčar Le Remendado. Vanja Zelčić kao Carmenina prijateljica Frasquita svoj je temperament osim pjevačkom interpretacijom pokazala i u sceni šamaranja kapetana Zunige, dok su odlični bili i Emilia Rukavina kao Carmenina prijateljica Mercédès te Saša Matovina kao krčmar Lillas Pastia.
Orkestrom je znalački dirigirao Kalle Kuusava. Izvedbena umjetnica Selma Banich koreografiju za članove Baleta HNK-a Ivana pl. Zajca osmislila je u suvremenom stilu u kojem dolazi do izražaja i sekvenca plesa u stilu tehno-partija.
Kostimi Sandre Dekanić odisali su minimalizmom, čije boje imaju itekako važnu ulogu u vizualnom efektu, koji inače potpisuje tim za inscenaciju u sastavu: Selma Banich, Sandra Dekanić, Marin Blažević i Alan Vukelić. Zanimljivost je ove izvedbe bila i u tome što je jedan dio publike operu gledao s pozornice u društvu glavnih aktera, što je onima koji su sjedili među baletanima i pjevačima zasigurno prestavljalo poseban doživljaj.
Uz balet, svoj doprinos kvalitetnoj izvedbi »Carmen« dali su i Orkestar Kazališta, zbor Opere i Dječji zbor Kap. »Carmen« riječke Opere premijerno je izvedena ljetos, 1. kolovoza u Areni u Puli. Bio je to doživljaj, s obzirom na to da je uživanje u operi u Areni u Puli samo po sebi doživljaj, no ova izvedba »Carmen« pod krovom riječkog kazališta svakako zaslužuje pohvale. Prije svega zato što je upriličena vrhunski, a pomaci koji su postignuti u osuvremenjivanju ovog djela praizvedenog u Parizu davne 1875. godine u Opéri-Comique – pritom prvenstveno mislimo na koreografiju i kostime – dali su novo ruho ovoj tragičnoj ljubavnoj priči, čiji »scenarij« nalikuje scenarijima sapunica, pa je to još jedan razlog zbog kojeg bi ova predstava mogla doprijeti i do mlađih generacija.