Foto: Dražen Šokčević
Intendant HNK-a Ivana pl. Zajca Marin Blažević obratio se publici istaknuvši da u dugoj povijesti riječkog kazališta dosada nismo imali prilike čuti niz solista s vrha opernog svijeta u istoj večeri
RIJEKA Program održan pod naslovom »Pogled prema 2020: EPK i HNK gala koncert« izazvao je opće oduševljenje publike: gotovo desetominutnim su stajaćim ovacijama ispraćeni sjajni izvođači. Koncert, koji je bio svojevrsna uvertira u Rijeku kao Europsku prijestolnicu kulture 2020., okupio je vrhunske operne soliste – Yusifa Eyvazova, Mariju Guleghinu, Lucia Galla, Kristinu Kolar i Rossanu Rinaldi. Na početku, prije no što je pozdravio suprugu Yusifa Eyvazova, opernu divu Annu Netrebko, koja je koncert pratila iz gledališta, intendant HNK-a Ivana pl. Zajca Marin Blažević obratio se publici istaknuvši da u dugoj povijesti riječkog kazališta dosada nismo imali prilike čuti niz solista s vrha opernog svijeta u istoj večeri.
Prvim dijelom koncerta ravnao je finski dirigent Ville Matvejeff, a na programu su bile arije iz Verdijevih opera »Aida«, »Macbeth«, »Trubadur« i »Falstaff«. Osim onih koji su već osvojili svjetske pozornice, nastupili su i istaknuti solisti riječke Opere Anamarija Knego, Vanja Zelčić, Ivana Srbljan, redovni gost Aljaž Farasin, Robert Kolar, Marko Fortunato, Sergej Kiselev i Dario Bercich, na kraju prvog dijela koncerta, u finalu Verdijeve opere »Falstaff« – »Tutto nel mondo è burla«. Drugim dijelom koncerta dirigirao je talijanski dirigent Marco Boemi, a otvorio ga je duet Santuzze i Turiddua iz Mascagnijeve »Cavallerie rusticane« u izvedbi Marie Guleghine i Yusifa Eyvazova. Uslijedile su arije iz »Manon Lescaut« Giacoma Puccinija, »Adriane Lecouvreur« Francesca Cilee i »Andree Chéniera« Umberta Giordana.
Posebna gošća Maria Guleghina jedan je od vodećih svjetskih dramskih soprana, koja je publiku u Rijeci oduševila arijama Lady Macbeth, svojom Santuzzom i arijom Maddalene »La mamma morta«. Jedina domaća operna zvijezda večeri bila je Kristina Kolar, prvakinja riječkog HNK-a, čiji su glas prepoznali struka, publika i kritika brojnih europskih opernih kuća. Sve pohvale treba uputiti i izvrsnom orkestru Opere HNK-a Ivana pl. Zajca.