HNK Ivana pl. Zajca

ELEKTRA Riječka praizvedba opere Richarda Straussa oduševila publiku

Kim Cuculić

Snimio Roni BRMALJ

Snimio Roni BRMALJ

Premijerna publika ispratila je sjajne izvođače i autorsku ekipu pljeskom koji je trajao više od deset minuta. Publika je bila oduševljena te su izvođači ispraćeni stajaćim ovacijama



RIJEKA Sto i deset godina nakon svjetske praizvedbe, danas je u HNK-u Ivana pl. Zajca održana riječka praizvedba opere “Elektra” Richarda Straussa.


Ovu glazbenu tragediju u jednom činu Strauss je skladao na libreto Huga von Hofmannsthala, prema vlastitoj drami nastaloj na temelju istoimene Sofoklove tragedije.


Riječka “Elektra” vremenski je postavljena u vrijeme kad je napisana – u prvu polovicu 20. stoljeća, te scenografski, kostimografski, ali glumačkom ekspresijom, slijedi umjetnički pravac tog povijesnog perioda – ekspresionizam i fovizam s jakim kolorističkim elementima.


 Snimio Roni BRMALJ


Snimio Roni BRMALJ





I danas ova opera, vrhunac ekspresionizma i modernizma u opusu Richarda Straussa, fascinira kompleksnošću partiture koja svojom snagom i izravnošću prati libreto do najsitnijih detalja i odnosa među protagonistima.


Riječka “Elektra” nastala je u suradnji Opere HNK-a Ivana pl. Zajca sa Slovenskom filharmonijom i Cankarjevim domom u Ljubljani, a u njenoj izvedbi sudjeluje orkestar koji broji oko 100 članova.


Orkestrom je ravnao riječkoj publici dobro poznati Ville Matvejeff, a novo uprizorenje “Elektre” dramaturško-redateljski potpisuje Marin Blažević koji je proteklih nekoliko sezona u “Zajcu” režirao nekoliko inovativnih opernih predstava.


Tako ni njegovo “čitanje” Straussove opere nije uobičajeno, pa je – primjerice – orkestar smješten na pozornici, dok su izvođači izlazili iz “rupe” na platformu koja je pozicionirana u samo gledalište čime su gledatelja bili u neposrednoj blizini izvođača i mogli su vidjeti baš svaku ekspresiju.Elektra ulazi u red najtežih uloga ikad skladanih za dramski sopran, a u Rijeci je pjeva impresivna Maida Hundeling.


Dubravka Šeparović Mušović vratila se na pozornicu riječke Opere u ulozi Elektrine majke Klitemnestre, Helena Juntunen nastupila je u ulozi Elektrine sestre Krizotemide, a Dario Bercich je Elektrin brat Orest.


U podjeli su i Marko Fortunato, Slavko Sekulić, Sofija Cingula, Dominika Glinšek, Morana Pleše, Vanja Zelčić, Ana Majdak, Olga Kaminska, Ljubov Judčenko-Košmerl, Sergej Kiselev i Saša Matovina. Sudjeluju i zbor Opere, plesači i glumci riječkog HNK-a te glumac Mirko Soldano kao kralj Agamemnon.


Scenografiju i svjetlo kreirali su Alan Vukelić i Marin Blažević, kostimografkinja je Sandra Dekanić, scenski pokret osmislila je Mila Čuljak, koncertni majstor je Anton Kyrylov, a zborovoditeljica Nicoletta Olivieri. Riječkoj praizvedbi “Elektre” prisustvovala je hrvatska ministrica kulture Nina Obuljen Koržinek, a premijerna publika ispratila je sjajne izvođače i autorsku ekipu pljeskom koji je trajao više od deset minuta. Publika je bila oduševljena te su izvođači ispraćeni stajaćim ovacijama.