Snimio Sergej DRECHSLER
Carmen« adaptirana za malu scenu bit će ogoljena od dekora i kostima, svega što odvlači pažnju od drame, a četiri glavna lika opere ponijet će mladi pjevači, od kojih je troje iz riječkog ansambla
RIJEKA Operni studio HNK-a Ivana pl. Zajca, koji djeluje pod nazivom »Drama u operi«, predstavit će 21. veljače na sceni Hrvatskog kulturnog doma na Sušaku svoj prvi projekt – Bizetovu »Carmen« adaptiranu za malu scenu.
– Ovaj specifičan projekt neka je vrsta stava nove uprave riječkog kazališta koja želi dramsko i dramatično staviti u fokus opernog djela, na način ogoljavanja svega što odvlači pažnju od drame, pa i dekora i kostima – rekla je Milena Jerneić na konferenciji za novinare jučer u kazalištu.
Četiri lika
– Komorna izvedba Bizetove »Carmen« proizašla je iz pitanja budućnosti opere danas i njena promišljanja u odnosu prema uvriježenom spektakularnom pristupu – rekao je ravnatelj Opere Marin Blažević.
– U izvođačkom smislu sveli smo ju na četiri glavna lika koje će ponijeti mladi pjevači, svi osim tenora iz našeg ansambla: Carmen će pjevati Ivana Srbljan, Escamilla Dario Bercich, Micaelu Anamarija Knego, a Don Jose će biti Bože Jurić Pešić. Nastupit će uz komorni orkestar Opere HNK-a Ivana pl. Zajca koji čine Filip Fak (klavir), Tea Grubišić Mihalić (I. violina), Vesna Kolacio(II. violina), Valeria Vashchenko (viola), Petar Kovačić (violoncello), Valter Veljak (kontrabas), Đeni Trdić Barić (flauta), Branimir Rizoniko (oboa), Fabrizio Maschio (klarinet), Voktor Kaminskij (fagot) i Marijan Lincmajer (udaraljke).
Intenzitet izvedbe
– Upravo fokusiranje na dramu koja se događa Carmen razbilo je sve moje predrasude prema komornoj i scenski adaptiranoj verziji kakvu radimo, jer mi se čini ne samo da je protok radnje logičan i razumljiv, već da ovaj način pridonosi snazi izvedbe. Posebno sam sretna što smo radili s tako tolerantnom ekipom koja nas je dovela do fizičkog u izvedbi, a da pjevanje nije dovedeno u pitanje – rekla je Ivana Srbljan.
Bože Jurić Pešić napomenuo je kako ga je svedenost radnje na četiri lika dovela do intenzivnijeg proživljavanja uloge Don Josea; Anamarija Knego kaže da je u ovoj inačici dobila slobodu i uspjela iznijeti sve ono što emotivno osjeća da pripada Micaeli, dok je Dario Bercich govorio o izazovu pjevanja na metar od publike, pri čemu se svaka emocija vidi i pjevač mora biti do kraja iskren u interpretaciji.
Ovakvih je inscenacija bilo i ranije – rekao je Marin Blažević – radili su ih veliki redatelji poput Petera Brooka, tako da svake sezone namjeravamo raditi jedan projekt na maloj sceni, omogućavajući publici da vidi operu »s druge strane«, što bi posebno moglo biti atraktivno mladoj publici, jer će ih izravno uvući u scenska događanja.