
Prizor iz Baleta "Ana Karenjina" / Snimio B. Novković/HNK
Tri večeri za redom, od ponedjeljka do srijede, na pozornici riječkog kazališta gostovala je predstava »Ana Karenjina« u izvedbi Baleta HNK-a u Zagrebu. Koreografiju potpisuje Leo Mujić, scensku adaptaciju romana Valentina Turcu, a to dvoje umjetnika zajednički je odabralo glazbu Čajkovskog kao podlogu svojoj predstavi.
Unatrag nekoliko sezona i riječki je Balet radio isti naslov, no onda je to bilo na glazbu Rodiona Ščedrina, originalno napisanu za njegovu suprugu Maju Pliseckaju, koja je koreografirala balet »Ana Karenjina« i igrala naslovnu ulogu. U Rijeci je predstavu postavio Dinko Bogdanić i bila je vrlo popularna i rado gledana.
Je li to razlog za nevelik odaziv na gostujući naslov iz Zagreba?
Povod je svakako bila činjenica da u ansamblu zagrebačkog Baleta kao solist djeluje Guilherme Gameiro Alves, portugalski umjetnik sjajne tehnike i lijepe figure. Njegova je izvedba Karenjina zračila strogošću, ali i strašću te bijesom zbog vlastita poraza. Nije čudo da je publika upravo Gameira Alvesa nagradila najvećim pljeskom – zasluženo, jer se nametnuo snagom interpretacije i neprikosnovenom tehnikom.
No u zagrebačkom baletnom ansamblu ima više izvrsnih plesača, koji plijene visokim skokovima, kao što ima i plesačica, od kojih bi svaka mogla ponijeti neku veliku ulogu. Tu slobodu i suverenost koju imaju veliki ansambli gotovo smo prestali viđati na domaćim pozornicama. I zato je prava šteta što za ovu predstavu nije vladalo zanimanje kakvo je, recimo, zabilježilo (neopravdano) razvikano gostovanje ruskog baleta s naslovom »Romeo i Julia«!
Na gostovanju u Rijeci Anu Karenjinu plesala je Natalia Horsnell, Vronskog Andrea Schifano, a Kiti je bila Iva Vitić Gameiro.