Izložba u Malom salonu

“Obitelj i obrazovanje”: Umjetnička reagiranja na obrazovne diskriminacije

Kim Cuculić

Radovi na izložbi reakcija su autora koji su osjetili potrebu kreativno, ali i kritički, odgovoriti politici koja, baveći se javnom problematikom, snažno zadire u posve privatna pitanja



RIJEKA » Izložba »Obitelj i obrazovanje« sinoć je otvorena u riječkom Malom salonu. Riječ je o dijelu istoimenog projekta kojim je Kreativni kolektiv »Kombinat« pozvao umjetnike da pokušaju interpretirati prošlogodišnja događanja oko pokušaja uvođenja zdravstvenog odgoja u škole te referenduma kojim je udruga »U ime obitelji« ishodila ustavnu definiciju braka kao zajednice žene i muškarca. Projekt »Obitelj i obrazovanje« je reakcija nekolicine studenata i studentica, građanki i građana, umjetnika i umjetnica koji su osjetili potrebu kreativno, ali i kritički odgovoriti politici koja, baveći se javnom problematikom, snažno zadire u posve privatna pitanja.


   Izložba u Malom salonu donosi multimedijalna reagiranja na obrazovne i odgojne diskriminacije. Rad »Istina br.1: Eva (u Šumi s Jelenom)« Anje Sušanj donosi seriju ilustracija sačinjenu od 13 različitih crteža koji, objedinjeni simboličkim i reduciranim tekstom, govore o Evi – lezbijki koja živi u svijetu kućica lutaka. Video instalacija »Naprijed-nazad Test br. 2« Liberte Mišan i Sare Salamon nastala je kao istraživanje statusa geste unutar video manipulacije. Marko-Luka Zubčić i Damjan Šporčić predstavili su se s radom »Povijest gladi«, a autor skulpture »Posoli pamet« je Rudi Kancijanić koji ukazuje na nepostojeću sekularizaciju države u kojoj živimo i na Crkvu koja zagovara konzervativne stavove i guši slobodu govora.


   Fotografijom »Untitled« Mario Pucić postavlja pitanja o sadašnjosti i budućnosti hrvatskog obrazovnog sustava, dok Vanja Tataj svojim »Tajanstvenim sastojkom/Kućnom čarobnom kutijom« propituje pojam tradicionalne obitelji. Sandra Sterle se video-performansom »Ukazanje« referira na odnos između konzumerizma, religije i obrazovanja. Nika Rukavina predstavila se radom »Eva«, a naziv rada Tamare Mikler je »Točka Gledišta«. Izloženi su i plakati Lee Jurin nastali kao dio promotivnog materijala za program »Six Martinis and a Blow Job« koji promovira queer kulturu. Autor radiodrame »33« je Igor Beleš.




   Izložbu prati zbornik »Javne kuće«, a u njemu je objavljeno istraživanje Dunje Matić pod naslovom »Obitelj – Obrazovanje: Javne kuće političke (ne)korektnosti«. Zbornik je realiziran uz pomoć Studentskog kulturnog centra Sveučilišta u Rijeci, Odjela za kulturu PGŽ-a i MMSU-a Rijeka.