MMSU

Izložba finalista nagrade “Radoslav Putar”: Niko Mihaljević ima rezidenciju u New Yorku

Nela Valerjev Ogurlić

Foto: Marko Gracin

Foto: Marko Gracin

Izložbom se predstavilo četvero finalista – uz dobitnika nagrade Niku Mihaljevića (Split), izlažu i Marija Ančić (Sarajevo), Luka Kedžo (Dubrovnik) i Mario Matoković (Osijek)



RIJEKA Multimedijalni umjetnik i dizajner Niko Mihaljević dobitnik je Nagrade »Radoslav Putar« za 2016. godinu, proglašeno je sinoć u riječkom Muzeju moderne i suvremene umjetnost, gdje je otvorena izložba na kojoj četvero ovogodišnjih finalista predstavlja svoje radove.


Uz dobitnika koji se publici predstavlja s nekoliko zvučnih instalacija, među finalistima su i umjetnici Marija Ančić, Luka Kedžo i Mario Matoković.


Prema riječima Janke Vukmir, direktorice Instituta za suvremenu umjetnost iz Zagreba, koji je Nagradu »Radoslav Putar« utemeljio 2002. godine, izbor ovogodišnjeg dobitnika bio je možda i najteži u posljednjih petnaest godina. Uz poruku »ustrajte i ne odustajte« i napomenu da je već ulazak u finale veliko priznanje, ona je uputila čestitku svim umjetnicima.




Nagrada »Radoslav Putar« dodjeljuje se likovnim umjetnicima do 35 godina starosti, a nosi ime istaknutog povjesničara umjetnosti, kritiara i kustosa koji je svojim radom bitno usmjerio hrvatsku kulturnu scenu prema suvremenom likovnom jeziku. Cilj nagrade je pružiti podršku mladim stvaraocima putem stjecanja i prijenosa iskustva, znanja i obrazovanja.


Nagrada dobitniku osigurava dvomjesečni boravak na rezidencijalnom programu New Yorku, samostalnu izložbu u Institutu za suvremenu umjetnost u Zagrebu i mjesto u Stručnom odboru nagrade za iduću godinu.


Uputivši zahvalu svima koji Institut podupiru u dodjeli nagrade i nastojanju da afirmira mlade stvaraoce, olakša im daljnju djelatnost i razmjenu iskustava na domaćoj i međunarodnoj sceni, Janka Vukmir je kazala kako u tome prednjači Grad Zagreb. Nasuprot tome, Ministarstvo kulture je u posljednjih petnaest godina samo tri puta Institutu dodijelilo potporu za tu namjenu, što pokazuje upravo sramotnu ignoranciju.