Snimio Sergej DRECHSLER
Od cijelog Križnog puta zapamtili smo samo dvije stvari: da nečija glava mora pasti i da su ruke oprane, kaže umjetnik
RIJEKA U galeriji Juraj Klović sinoć je otvorena samostalna izložba riječkog umjetnika Željka Kranjčevića – Wintera. Na izložbi pod nazivom »Achtung –Winter – der zweite teil« autor se predstavlja velikom skulpturalnom instalacijom prilagođenom galerijskom prostoru.
Prema riječima autora, ovim radom on otkriva svoj pogled na politiku. Komponirana od različitih objekata, instalacija predstavlja četrnaest postaja Križnog puta načinjenih od velikih drvenih panjeva i umivaonika. To je stoga što smo od cijelog Križnog puta zapamtili samo dvije stvari, kaže umjetnik: da nečija glava mora pasti i da su ruke oprane.
Na kraju puta stoji raspelo, simbolički podijeljeno na crno i bijelo, a načinjeno od pleksiglasa i deformiranog ogledala u kojem vidimo vlastite izobličene odraze.
U središtu svega samozadovoljna stoji politika. Predstavljena je skulpturom žene čije tijelo pokazuje znakove raspadanja, a poza s rukom na međunožju da je sama sebi dovoljna. Okružena je nizom metalnih obruča, koji simboliziraju različite cirkuske vještine s kojima treba baratati da bi joj se dodvorili.
Istodobno na zidovima možemo vidjeti i posljedice koje svojim djelovanjem proizvodi: rendgenske snimke pretežno dječjih lubanja i zubala prikazane na uređajima koji omogućuju da pomicanjem vodilica usmjerimo pažnju na detalje koje sami odaberemo. U mogućnosti smo vidjeti sve ili samo dio žrtava koje nam se čine važne, a sliku možemo i posve zamračiti.
Na ulazu u galeriju Winter je postavio i postament s kolutom bodljikave žice. Nazvao ga je »Kolo sreće« i pozvao publiku da ga iskoristiti za fotografiranje kao uspomenu s izložbe, jer kakav bi to bio hram u kojem se ništa ne prodaje.
Svoju je publiku počastio i ljutom rakijom, te glazbenim nastupom The Nois Polutiona.
Izložba će biti otvorena do 17. ožujka.