Izložba u MSU Zagreb

“Ideologija ljepote” K. Rashida: dizajnerski dijalog s djelima hrvatskih suvremenika

P. N.

U zagrebačkom MSU-u Rashidovi brojni dizajnerski komadi poput slavnih »Love chair«, »Volcano bench«, »Lava«, »DNK«, »Blow job«, »Vertex« i drugi sučeljavaju se i komuniciraju s radovima Ivana Kožarića, Otona Glihe, Ede Murtića, Marina Tartaglie, Antuna Motike, ali i mlađih, poput videoumjetnika Alena Floričića 



Jedan od najcjenjenijih kreatora suvremenih trendova u industrijskom dizajnu, rođeni Egipćanin engleskih korijena koji je stekao svjetsku slavu svojim kolorističkim dizajnerskim neoavangardnim rješenjima, ovih dana izlaže svoja ponajbolja ostvarenja, i to uz bok hrvatskih klasika čija djela krase stalni postav zagrebačkog Muzeja suvremene umjetnosti.    


    Hrvatska se publika ovom prigodom ima prilike upoznati s pedesetak dizajnerskih predmeta kojima Rashid već godinama intrigira struku i pomiče granice dizajna. Sam koncept izložbe krenuo je od ideje ispitivanja veze između umjetnosti i dizajna, a istovremeno Rashidovi su predmeti iz domene industrijskog dizajna kontekstualizirani u odnosu na umjetničke eksponate iz stalnog postava muzeja. Tako se Rashidovi brojni poznati dizajnerski komadi, poput slavnih »Love chair«, »Volcano bench«, »Lava«, »DNK«, »Blow job«, »Blobulous«, »Vertex«, »Pleasurescape«, »Volcano«, »Ego vaze« i ostali artefakti de facto sučeljavaju i komuniciraju s radovima Ivana Kožarića, Otona Glihe, Ede Murtića, Marina Tartaglie, Antuna Motike, ali i mlađih, poput videoumjetnika Alena Floričića. 


    Izložba je postavljena na tri etaže MSU-ovih »Zbirki u pokretu«, a ideja o izložbi nastala je prije dvije godine kada je autor vidio Franićevu zgradu zagrebačkog MSU-a i poželio je izlagati u njoj. 




    Danas, Rashidova djela dio su aktualne hrvatske kulturne scene, a da je riječ o svestranom i nadasve cijenjenom umjetniku svjedoči činjenica da je Rashid u Zagreb došao i u funkciji gosta predavača na međunarodnom simpoziju Dani Orisa.   


Legenda dizajna


Karim Rashid je autor više od 3.000 realiziranih dizajnerskih radova i dobitnik više od 300 važnih nagrada. Smatra se živućom legendom dizajna. Raznolikost i golemi raspon Karimovog talenta i interesa, kao i sposobnost da se s lakoćom prebacuje iz područja u područje, koristeći u svom radu različite materijale i poigravajući se najraznovrsnijim idejama i estetikama, njegova su odlika. Ovaj dizajner inače djeluje u više od 40 zemalja na gotovo svim kontinentima i osjeća se stanovnikom svijeta. Njegovi radovi sublimiraju modernističku tradiciju s iskustvom i estetikom Bauhausa, smjelih geometrijska rješenja vrlo stiliziranih formi. Boja, koju autor ističe vrlo bitnim segmentom njegova stvaralaštva, prisutna je u gotovo svim dizajnerskim rješenjima. 


    – Boja je fenomen i volim stvarati obojane predmete. Volim razne nijanse boja jer smatram da ona ima terapijski učinak na čovjeka. Zamislite kakav bi bio svijet da imamo mogućnost spoznaje samo jednog okusa ili mirisa. Tako je isto i s bojom. Dobro je kada ljudi imaju mogućnost percipiranja raznih nijansi boje – kazao je Rashid koji Victora Vasarelyja smatra jednim od najznačajnijih umjetnika 20. stoljeća jer je – prema njegovim riječima – predvidio eru kompjutora i računalne mogućnosti koje su promijenile tijek u umjetnosti, a samim time i u industrijskom dizajnu. 


    Također valja istaknuti da je za vrijeme trajanja izložbe organizirana i nagradna igra, a nagrada je jedan od Rashidovih najnovijih dizajnerskih ostvarenja – stolica »Vertex«, koja je također predstavljena u MSU-u.