Direktor festivala Dieter Kosslick najavio je brojne novine – jedan od presedana je i to što Berlinale nije otvorila svjetska premijera, već remake westerna koji već dva mjeseca igra u Americi i ima brojne nominacije za Oscara
Braća Coen zadržavaju okvir priče filma iz 1969. godine ali ona postaje mračnija i bliža je literalnom predlošku Charlesa Portisa
U Hathawayevu filmu, Wayne glumi umornog pistolerosa, maršala Reubena J. »Rooster« Cogburna koji više voli biti doma s mačkom i starim Kinezom koji mu dopušta da vara na kartama. Iz letargije će ga probuditi dolazak tinejdžerice koja traži od njega da osveti smrt njena oca i pronađe ubojicu.
Braća Coen zadržavaju okvir priče, samo što ona postaje mračnija, dakle puno bliža literalnom predlošku Charlesa Portisa.
Wayneovu ulogu sada preuzima veličanstveni Jeff Bridges (ovo je nakon mitske uloge Dudea Lebowskog njegov veliki povratak braći Coen). No, dok je John Wayne nosio famozni crni povez preko desnog oka, Bridges ga je stavio preko lijevog oka i lik mu je puno više iznijansiran. Prepoznatljivi »koenizmi«
Iako odnos kauboja i djevojčice bazdi na klasičnu komediju o neobičnim paru, koji ubrzo biva pretvoren u trio dolaskom ponosnog teksaškog rendžera Matta Damona, lik samosvjesnog curetka doima se poput neustrašive Ree iz »Zimske kosti« Debre Granik. No, scenarij je nakrcan prepoznatljivim »koenizmima«. Tada postaje evidentno da braću Coen ne zanimaju toliko monumentalni krajolici, već su fokusirani na dijaloge, koliko god im je estetika važnija od etike (promatrati gegovski intoniranu scenu vješanja Indijanca koja priziva Jarmuschove western duhove).
Coenovi dijalozi već sami po sebi postaju neka vrsta dijalekta i braći je itekako stalo zadržati Portisove sirove idiome. Kao da su natjerali glumce (iznimka je donekle Damon) da izbacuju rečenice, i to riječ po riječ, bez ikakvih grčeva i sažimanja.
A kad Cogburn kaže »Ne poznajem tog čovjeka«, izjava biva popraćena smijehom kao da je riječ o nekakvoj nedorečenoj pošalici. Isto tako, Coenovi će vratiti Portisovu melankoličnu završnicu. Jer, braću više zanima snaga krivnje nego hrabrost pravednika.
Inače, film Coenovih višestruki je kandidat za Oscara
Frenetična akcija
Kako je selektor paralelnog programa »Forum« citirao maksimu Jacquesa Rivettea da »jedni snimaju filmove da bi se referirali na ono što su već snimili veliki sineasti u prošlosti, oni koji su stvorili film, a drugi se referiraju na naše suvremenike i naše nasljednike«, remake braće Coen definitivno pripada prvoj kategoriji.
To vrijedi i za iznimno brutalni film kongoanskog autora Djoa Tunde Wa Munge »Viva Riva!« kojim je otvoren »Forum«, a koji puno duguje Brianu De Palmi (»Lice s ožiljkom«).
Opet je dakle riječ o strogo žanrovskom filmu u kojem se jedan pohlepni šminkerski gangster bori za prevlast u podzemlju Kinšase i njenim ulicama zla. Kaos je nastao nakon što su u gradu presušile benzinske crpke, pa se benzin počeo švercati iz susjedne Angole. Ali zato je autor osigurao dovoljno goriva da njegova frenetična i seksom nabijena akcija ne doživi prazni hod.
U drugu kategoriju spada rafinirani tajlandski modernist Aditiya Assasrat (»Hi-So«), čiji je »Wonderful town« bio prikazan na jednom od ranijih izdnja »Foruma«. Kako se njegovi junaci naizgled počinju zbližavati, tako se sve više udaljuju jedni od drugih.
Ta teza nanovo se podastire u lutanjima njegova junaka po tajlandskoj provinciji koja još nije zaliječila rane od tsunamija, odlascima na filmski set i kraćim boravcima u anonimnim hotelskim sobama, nakon što se vratio iz Amerike i pokušao pronaći sreću u glumačkim vodama.