10 GODINA APURI

Akademija primijenjenih umjetnosti – najveći riječki kulturni proizvod

Nela Valerjev Ogurlić

S otvorenja četiri izložbe u riječkom Kampusu na Trsatu  / Foto M. GRACIN

S otvorenja četiri izložbe u riječkom Kampusu na Trsatu / Foto M. GRACIN

Od četiri postavljene izložbe, središnje mjesto pripada izložbi likovnih radova naslovnih asistenata: Domagoja Barića, Ljiljane Barković, Dajane Durić, Adija Frankovića, Tihane Karlović, Stefana Katunara, Andreje Kršul, Radovana Kunića, Mirne Kutleše, Nine Licul, Petre Mrše, Silvestera Ninića i Dajane Radoš



RIJEKA Na Akademiji primijenjenih umjetnosti u Rijeci jučer je prigodom svečanošću, uz otvorenje četiri izložbe, obilježena deseta godina rada jedine riječke visokoškolske umjetničke institucije. Prema riječima dekana dr. sc. Josipa Butkovića, upravo je Akademija primijenjenih umjetnosti najveći kulturni proizvod u Rijeci. Bez obzira na okruženje u kojem djeluje, ona je sve vrijeme napredovala, a i dalje će se razvijati.


Odlukom Sveučilišta bit će joj pripojen Odjel glume, medija i kulture, a u skoroj budućnosti i studij glazbe, najavio je Butković dodavši da bi svi umjetnički studiji na riječkom Sveučilištu trebali bi biti koncentrirani na jednoj instituciji, jer je skupo i neracionalno na više mjesta voditi razne sveučilišne odjele.


Disonantni ton


Na rast Akademije u proteklom razdoblju i važnost njezine uloge u zajednici osvrnuo se i rektor riječkog Sveučilišta dr. sc. Pero Lučin, a svečanosti je prisustvovao i profesor emeritus Daniel Rukavina pod čijom je rektorskom palicom donesena odluka o njezinu osnivanju.




Kao izaslanik riječkog gradonačelnika sretan rođendan Akademiji čestitao je pročelnik Odjela za kuturu Ivan Šarar, a jedini disonantni ton došao je od profesora dr. sc. Berislava Valušeka koji je primijetio kako bi Akademiji uz deseti rođendan trebalo čestitati i na gubitku samostalnosti, jer Vijeće APURI nije raspravljalo niti je obaviješteno o pripojenju Odjela glume, medija i kulture već je Rektorat tu odluku donio samostalno!


Od četiri postavljene izložbe, središnje mjesto pripada izložbi likovnih radova naslovnih asistenata: Domagoja Barića, Ljiljane Barković, Dajane Durić, Adija Frankovića, Tihane Karlović, Stefana Katunara, Andreje Kršul, Radovana Kunića, Mirne Kutleše, Nine Licul, Petre Mrše, Silvestera Ninića i Dajane Radoš.


Prema Valušekovim riječima, ova je izložba prilika da studenti upoznaju rad asistenata, a kako su asistenti uglavnom bivši studenti APURI ujedno je i prigoda da se profesori osvrnu unatrag i vide koliko im jesu ili nisu pripomogli da se forimraju kao pedagozi i kao umjetnici.


Figurativnost i apstrakcija


Izložena je i Grafička mapa »Ljeto, proljeće« koja objedinjuje deset grafičkih listova petero profesora: Lare Badurine, Marine Banić Zrinšćak, Maje Franković, Jasne Šikanje i Zdravka Milića. Prema riječima dr. sc. Julije Lozzi Barković, riječ je o sjajno zaokruženom umjetničkom projektu, a autorski izraz petero autora karakterizira likovna čistoća, sklonost minimalizmu i redukciji figurativnog.


Treća izložba prikazuje Mapu originalnih slikarskih radova Katedre za slikarstvo: Alana Alebića, Domagoja Barića, Ljiljane Barković, Tomislava Čopa, Radovana Kunića, Mirne Kutleše, Zdravka Milića, Ksenije Mogin, Marijana Pongraca, Damira Stojnića i Antona Vrlića.


Premda je riječ o Katedri za slikarstvo, njihovi radovi prema riječima Tomislava Čopa, nisu isključivo slikarski. Tematsko motivski polovica ih je posvećena figurativnosti dok drugi koketiraju s apstrakcijom. Sadržajno, dio je autora zainteresiran isključivo za vizualno eksperimentiranje, dok se kod drugih sreću i neki oblici angažirane umjetnosti. Ukupno gledajući, ova mapa predstavlja jedan vrijedan spomenarski predmet. Uz tri izložbe radova profesora i asistenata, izloženi su i grafički listovi polaznika tečaja za treću dob.